Witam. Jak widać jestem nowy na forum. Szukałem pewnych podpowiedzi w sprawie kupna Audi i tak oto trafiłem tutaj. Widzę, że macie rzetelne i sensowne podejście do sprawy, dlatego też oddam swoje zakupy do Waszego osądu. Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku

Jak widać w temacie, pragnę kupić B5 mniej więcej z lat 1998-2001. Oczywiście, aby nie paść ofiarą własnej niewiedzy i cudzego oszustwa, zanim wydam te ~11000 złotych, to chciałbym zasięgnąć języka. Bo jedną z gorszych rzeczy to taka, że będzie to mój pierwszy diesel. Pierwszy był Fiat 125p 1.5, potem Łada 21044 1.7, a przed Golfiną był Ford Escort, jak się okazało z dwulitrowym silnikiem Coswortha, ale owy był zajechany i wyzionął ducha (koszt naprawy silnika RS Coswortha wahał się w granicach 10000 złotych o_O). W chwili obecnej posiadam Golfa II Fire&Ice 1.8 + LPG. Więc praktycznie od 9 lat jeżdżę na benzin.
Ze względów oszczędnościowych i planowania założenia rodzinki, decyduję się na samochód, który nie spali mi 20 litrów benzyny (w przypadku Forda), czy 25 litrów gazu (Golf II się kłania), a także będę w stanie spokojnie zapakować cztery osoby i wygodnie przebyć z punktu A do punktu B.
A ze względu na to, że ostatnio przeniosłem się z Wybrzeża na Dolny Śląsk, dwie rzeczy na pewno będą miały miejsce: 1) dwa lub trzy razy do roku jazda z Kłodzka do trójmiasta (3x~1000 km); 2) wycieczki po całym południu Polski. Więc na pewno samochód rocznie będzie przemierzał około 10000 kilometrów.
Więc reasumując - samochód w miarę oszczędny, pakowny, wygodny i ładny.
I tutaj pojawiają się moje pytania:
1) czy ktoś orientuje się, jakie są
realne wyniki spalania dwu i pół litrowego diesla, przy spokojnej jeździe w górskich rejonach Polski?
2) jakich przebiegów szukać? Czy ~250000 km to dużo jak na ten silnik?
3) jak ogólnie sprawują się te silniki (awaryjność, przebieg)?
4) w razie czego, na jakie koszta jestem narażony, jeżeli coś mi walnie?
5) czy są jakieś oznaczenia tych silników? Bo na przykład w przypadku mojego Golfa mam silnik z oznaczeniem RP, który - jak się okazuje - słynny jest ze swej bezawaryjności i ogromnych przebiegów.
6) czy są jakieś duże różnice w spalaniu w przypadku sedana i avanta?
7) na co w szczególności zwracać uwagę przy kupnie?
I to chyba na tyle. Ogólnie rzecz biorąc, zastanawiałem się również nad silnikiem 1.9, ale 2.5 wydaje mi się troszkę lepszym rozwiązaniem. Jeżeli jest ktoś na tyle ogarnięty w temacie, to z chęcią bym się dowiedział czy jest jakaś ogromna różnica w spalaniu, awaryjności, przebiegu i elastyczności w tych dwóch silnikach. Nie chodzi mi o szybki start spod świateł, ale żebym nie miał na przykład problemu z niesmaczną turbodziurą.
Za wszelkie odpowiedzi wielkie dzięki.
Pozdrawiam.