.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 13:59:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby.
PostNapisane: 10.sty.2012 21:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Witam.
Problem pojawił się z dnia na dzień. Po kilku dniach nie używania auto nie chciało odpalić. Odpaliło dopiero " na zapych "
na biegu jałowym obroty 200-300 obr. Na obroty wchodzi wolniej niż przedtem. Od 80 km/h do 100 w ogóle nie przyspiesza, ogólnie straszny muł. Tak samo jest na benzynie jak i na gazie. Strzałów- kichnięć nie było.
Talerzyk prosty, nie pokrzywiony.
Układ dolotowy-ssący szczelny.
Póki co próby wymiany następujących elementów nie przyniosły zmian :

- wtrysk mechaniczny - rozdzielacz
- czujnik temperatury dwu pinowy
- sonda lambda
- przepustnica czujnikiem położenia przepustnicy

Zastanawia mnie jeszcze fakt że silnik nie reaguje na wyjęcie wtyczek tych zaznaczonych na obrazku. Obroty nie zmieniają się 400obr
pod nr 5 sonda lambda
Obrazek

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 10.sty.2012 21:11:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
wyblyskaj kody mozliwe ze ecu padlo

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 10.sty.2012 21:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
W jaki sposób to zrobić? Czy potrzebny jest do tego INTERFEJS VAG?

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Ostatnio edytowano 10.sty.2012 21:25:59 przez andrejus17, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 10.sty.2012 21:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
andrejus17 napisał(a):
W jaki sposób to zrobić?



poszlo na pw

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 10.sty.2012 23:55:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Tylko że u mnie jest system Bosch ke3-Jetronic Który nie posiada kontrolki check engine. Musiałbym kupić czytnik kodów usterek. Jeśli tak to jaki?

Czy moje problemy z autem mogą być skutkiem zapchanego katalizatora?

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 11.sty.2012 12:59:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
andrejus17 napisał(a):
Tylko że u mnie jest system Bosch ke3-Jetronic Który nie posiada kontrolki check engine. Musiałbym kupić czytnik kodów usterek. Jeśli tak to jaki?

Czy moje problemy z autem mogą być skutkiem zapchanego katalizatora?



przeciez w instrukcji co ci przeslalem masz opis co zrobic jak nie ma kontrolki, przeczytaj ja dokladnie

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 11.sty.2012 21:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Próbowałem tak jak w instrukcji. Lecz w moim przypadku wygląda to troszkę inaczej.
W moim audi są 3 gniazda 2x2.
Czarne-białe-brązowe
Próbowałem podłączyc diodę według tego schematu

Obrazek

ale prawe gniazdo które zwykle jest niebieskie jak to na schemacie jest napisane, u mnie jest brązowe a do tego górny pin jest pusty. Więc podłączyłem przewód diody do dolnego pina. W efekcie dioda świeciła bez przerw a zwieranie dolnych pinów czarnego z białym ( masa i L ) nie przynosiło rezultatów.

Więc podłączyłem diodę weług drugiego schematu

Obrazek

Dioda świeci w czasie gdy dodatkowy wyłącznik jest zwarty. 10 sek zwarcia i nic. Jak zgasła tak się nie zaświeciła.

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 11.sty.2012 21:43:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
wpinasz diode w czarne i brazowe czyli jeden przewod od diody w brazowe dolne drugi w czarne gorne, po czym robisz zwore dolnego czarnego i dolnego brazowego - czekasz 10 sek (tak dla pewnosci) rozwierasz dolny czarny i dolny brazowy i blyska jak ta lala

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 11.sty.2012 21:53:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Sprawdzę jutro, dziś już w pidżamach :)

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 11.sty.2012 21:55:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
załatw sobie miernik i zobacz czy masz napięcie w tych wtyczkach, od czujnika temp, nastawnika ciśnienia paliwa, silniczka krokowego, sprawdź bezpieczniki, jeśli problem pojawił się po dłuższym postoju auta to przyczyna leży gdzieś w układzie elektrycznym/zapłonowym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 12.sty.2012 20:46:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Udało się wybłyskać kody. cztery czwórki czyli błędów brak.
Wszystko niby ok. a wciąż muli się i cięzko odpala. Obroty na zimnym 100-200obr na gorącym 800 obr.
podobno są dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej. Jeden od zegara na tablicy rozdzielczej i jeden do komputera.
Wymieniłem tylko ten na dwa piny. może nalezy wymienić też ten drugi
Powoli tracę nadzieję że uda się mi się naprawić audica.

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Ostatnio edytowano 12.sty.2012 20:50:42 przez andrejus17, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 12.sty.2012 20:47:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
andrejus17 napisał(a):
Udało się wybłyskać kody. cztery czwórki czyli błędów brak.
Wszystko niby ok. a wciąż muli się i cięzko odpala. Obroty na zimnym 100-200obr na gorącym 800 obr.
podobno są dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej. Jeden od zegara na tablicy rozdzielczej i jeden do komputera.
Wymieniłem tylko ten na dwa piny. może nalezy wymienić też ten drugi
Powoli tracę nadzieję czy uda się mi się naprawić audica.



a odpal na gazie jak zimny i zobacz jak stoja obroty

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 12.sty.2012 20:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Na gazie gaśnie.

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 13.sty.2012 14:49:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Czy możliwe że komputer od gazu może robić jakieś przepięcie?
Mierzyłem sprężanie. Od 11 do 12.5 Nie za duże? Może aparat pomiarowy mi się popsuł?
Teraz nie wiem co naprawiać pierwsze. Gaz czy benzynę?
Zauważyłem że odpala troszkę lepiej gdy zdejmę kostkę z czujnika temp.
W wszystkich kostkach jest prąd.

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 13.sty.2012 23:26:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Dlaczego nie jesteście skorzy do pomocy? Przecież nic to was nie kosztuje a mi i innym potrzebującym może pomóc.
Zapewne napiszecie że nie szukałem i mam to zrobić.
To powiem wam jak to szukanie wygląda. Na 5 tematów w jednym znajduje coś interesującego. W następnych dowiaduje się szczegółów dotyczących nastawnika ciś paliwa lub innych podobnych, bardzo istotnych elementów które należy sprawdzić.
Ile jeszcze zostało mi szukania żeby wszystkiego się dowiedzieć?

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 14.sty.2012 13:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
ja mam inst gaz II generacji jednakże centralka jest uszkodzona, odłączyłem zasilanie centralce, dołożyłem register(śruba regulująca dawke gazu) i jest ok. poprostu mam inst I gen. i śmiga jak należy. możliwe,że u Ciebie jest tak samo, po podłączeniu centralce zasilania wszystko kuleje.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 14.sty.2012 13:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
andrejus17 napisał(a):
Dlaczego nie jesteście skorzy do pomocy? Przecież nic to was nie kosztuje a mi i innym potrzebującym może pomóc.
Zapewne napiszecie że nie szukałem i mam to zrobić.
To powiem wam jak to szukanie wygląda. Na 5 tematów w jednym znajduje coś interesującego. W następnych dowiaduje się szczegółów dotyczących nastawnika ciś paliwa lub innych podobnych, bardzo istotnych elementów które należy sprawdzić.
Ile jeszcze zostało mi szukania żeby wszystkiego się dowiedzieć?


dlatego, że nastawnik ciśnienia paliwa to jest bardzzo istotny i jedyny element dzięki któremu ECU może zwiększac lub zmniejszać dawke paliwa, ja jak odepne sobie kostke z nastanika to auta praktycznie nie jedzie a na wolnych się telepie, po włączeniu zapłonu ECU zawsze daje max prąd na nastwnik czyli zwiększa maksymalnie dawkę, nie ważne czy zimny silnik czy ciepły, po odpaleniu ustala dawke na podstawie temp silnika, podłącz sobie miernik ustaw na mA i będziesz wiedział o czym pisze, auto faktycznie ma wtrysk mechaniczny ale jest dołożona elektronika i komputer ma też zapisaną mapę paliwa jak przy wtrysku elektornicznym, polecam sobie ściągnąć z chomika serisówke w PDFie ke-III-jetronic, jest po niemiecku ale bedziesz miał jakiś pogląd, ja sobie do mojego trnaslatorem tłumaczyłem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 14.sty.2012 16:50:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
andrejus17 napisał(a):
Dlaczego nie jesteście skorzy do pomocy? Przecież nic to was nie kosztuje a mi i innym potrzebującym może pomóc.
Zapewne napiszecie że nie szukałem i mam to zrobić.
To powiem wam jak to szukanie wygląda. Na 5 tematów w jednym znajduje coś interesującego. W następnych dowiaduje się szczegółów dotyczących nastawnika ciś paliwa lub innych podobnych, bardzo istotnych elementów które należy sprawdzić.
Ile jeszcze zostało mi szukania żeby wszystkiego się dowiedzieć?


dlatego, że nastawnik ciśnienia paliwa to jest bardzzo istotny i jedyny element dzięki któremu ECU może zwiększac lub zmniejszać dawke paliwa, ja jak odepne sobie kostke z nastanika to auta praktycznie nie jedzie a na wolnych się telepie, po włączeniu zapłonu ECU zawsze daje max prąd na nastwnik czyli zwiększa maksymalnie dawkę, nie ważne czy zimny silnik czy ciepły, po odpaleniu ustala dawke na podstawie temp silnika, podłącz sobie miernik ustaw na mA i będziesz wiedział o czym pisze, auto faktycznie ma wtrysk mechaniczny ale jest dołożona elektronika i komputer ma też zapisaną mapę paliwa jak przy wtrysku elektornicznym, polecam sobie ściągnąć z chomika serisówke w PDFie ke-III-jetronic, jest po niemiecku ale bedziesz miał jakiś pogląd, ja sobie do mojego trnaslatorem tłumaczyłem


hubos21 ale jemu nie chce jechac i na PB i na LPG, usterka dosc skomplikowana ale faktycznie moze elektronika od gazu daje jakies zwarcie i wszystko kuleje

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 14.sty.2012 16:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolega wsponniał coś o nastawniku to powiedziałem co z czym, wyżej napisał, że wypięcie różnych kostek nic nie daje więc napisałem, żeby posprawdzał czy jest zasialanie w nich i nrazie nic a bawi się w kody błyskowe, które raczej w niczym nie pomogą,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR z LPG] Bardzo cięzko pali, bardzo słaby
PostNapisane: 15.sty.2012 14:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.maja.2009 10:24:05
Posty: 16
Auto: Audi 100 quattro C4 2.3 AAR 1993r.
Zasilanie w wszystkich kostach jest. Od 4.5v do 12v
Wieczorem sprawdzę jeszcze raz każda kostkę i zapisze ile jest na każdej kostce.

Czujnik temp był kupowany z tych najtańszych. Czytałem że czasem one nie działają. Czy kupić drugi oryginalny z aso?

_________________
Szczęśliwej drogi już czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: