.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 14:48:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 17.sty.2012 22:29:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
Witam
To mój pierwszy post , mianowicie mam problem , wymieniałem silnik w audi , tzn wymieniali mechanicy ale ze im schodziło strasznie długo gdyz robili po znajomosci to odebrałem od nich autko , problem polega na tym ze narobili strasznego zamieszania w silniku . Auto odpala ale jest strasznie mułowate , nie ma siły jechac , na jej spodzie wychodzą trzy kabelki z których jeden jest urwany.
PRosze o jakies info gdyz szukam juz ok 2 tyg w internecie i nie moge znalesc schematu ustawienia rozrządu , czy są jakies fasbryczne znaki na kołach i korpusie ? czy pompe mozna zablokowac na stałe jakimś trzpieniem ? jak sie w tym modelu ustawia początek wtrysku ? czy po podłączeniu pod vaga mozna cos wskurac ???
prosze o jakąkolwiek pomoc
z Góry dziekuje za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 18.sty.2012 00:17:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1) Zacznij od wrzucenia fotki tych 3 przewodzików - zobaczymy za co odpowiadają.
2) Rozrząd w 1Z jest banalnie prosty do ustawienia: blokada na wałku rozrządu (względnie dorobiona z płaskownika tak jak Etzhold proponuje), znak |0 na kole zamachowym i blokujesz koło pompy wtryskowej trzpieniem lub wiertłem fi 13.
3) Podpięcie VAG`a wskazane - dopóki odczyty błędów nie będą puste, nie zabieraj się za dalsze korekty.
4) Ustawienie kąta wtrysku było opisywane na naszym forum, znajdziesz też tutorial na a4-klubie.

PS: powinieneś żądać odszkodowania za źle wykonaną usługę.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 22.sty.2012 22:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
dzieki kolego za zainteresowanie :)
Zrobie tak jak piszesz . Fotki nie dałem rady zrobic bo autko mam na polu a pracuje jak narazie do pózna , ale te kabelki zdecydowanie idądo pompy wtryskowej tak mi sie wydaje a jest ich trzy w jednym kablu .
z rozrządem mysle sobie poradzic , a co do vaga to szukam i szukam i szukam na allegro aby zakupic interfejs i zdania są podzielone czy macie moze jakies namiary jaki kupic ?? tańszy droższy auto z rocznika 94r.
Czy brak rury(tej duzej) łączącej kolektor z turbiną ma wpływ na mułowatośc auta na postoju ? czy podejdzie rura z jakiejs innej fury ?? bo takądo C4 ciezko kupic :/

aaa i czy interfejs na usb bedzie dobry ??? bo mam laptopa i nie ma coma


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 23.sty.2012 09:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
slavo_p napisał(a):
dzieki kolego za zainteresowanie :)
Zrobie tak jak piszesz . Fotki nie dałem rady zrobic bo autko mam na polu a pracuje jak narazie do pózna , ale te kabelki zdecydowanie idądo pompy wtryskowej tak mi sie wydaje a jest ich trzy w jednym kablu .
z rozrządem mysle sobie poradzic , a co do vaga to szukam i szukam i szukam na allegro aby zakupic interfejs i zdania są podzielone czy macie moze jakies namiary jaki kupic ?? tańszy droższy auto z rocznika 94r.
Czy brak rury(tej duzej) łączącej kolektor z turbiną ma wpływ na mułowatośc auta na postoju ? czy podejdzie rura z jakiejs innej fury ?? bo takądo C4 ciezko kupic :/

aaa i czy interfejs na usb bedzie dobry ??? bo mam laptopa i nie ma coma

Czytam i włosy mi się prostują ... :(

1) 3 kabelki do pompy wtryskowej to sterowanie regulatorem kąta wtrysku. Bezwzględnie trzeba je podłączyć tak jak były w oryginale. Po zapięciu VAG`a wyskoczy błąd regulatora kąta wtrysku (00550).
2) Interfejs od Viakena , taki uniwersaly który będzie miał wtyki OBD1 i OBD2 na opto (przyda się na przyszłość).
3) Brak tej rury ma wpływ na osiągi auta. Zerowe doładowanie = 50 KM. Zresztą nie masz zarówno dynamicznej regulacji kąta jak i doładowania. (Będzie zapisany błąd 00575).
Doprowadź to wszystko do porządku. Rurę kup używaną. Może być od innego modelu byle pasowała. Ew spróbuj coś dopasować , szukając w sklepach z wężami olejoodpornymi.
4) Interface na USB jak najbardziej będzie działał. Diagnozowałem już kiedyś C4 z 1Z.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 23.sty.2012 22:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
2) Interfejs od Viakena , taki uniwersaly który będzie miał wtyki OBD1 i OBD2 na opto (przyda się na przyszłość). --->>>> co oznacza " na opto" ????????
czy interfejs ma byc kkl czy k+l


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 24.sty.2012 00:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
slavo_p napisał(a):
2) Interfejs od Viakena , taki uniwersaly który będzie miał wtyki OBD1 i OBD2 na opto (przyda się na przyszłość). --->>>> co oznacza " na opto" ????????
czy interfejs ma byc kkl czy k+l

Zbudowany na optotranzystorach. Zerowe ryzyko uszkodzenia diagnozowanej linii (galwaniczna separacja). http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-k- ... -piny.html
+
http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/adapte ... -obd1.html

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 24.sty.2012 10:30:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
Ok interfejs zamówiony Wielkie Dzieki :):)
Poczekam az przyjdzie i sprawdze błędey a wczesniej uporam sie z tymi kablami i rurami.
Mam takie małe pytanko jeszcze , czy ma Pan moze jakis wój sposób na dobre względne ustawienie kąta wtrysku ? taki opis zrozumiały , czy w vag com ustawiac do wykresu ? czy cos tam zmieniac ?szczerze mówiąc w audi bede to robił pierwszy raz a Chęci mam WIELKIE :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 24.sty.2012 10:32:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Rzuc okiem tutaj
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10913.0

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 25.sty.2012 22:40:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
slavo_p napisał(a):
Ok interfejs zamówiony Wielkie Dzieki :):)
Poczekam az przyjdzie i sprawdze błędey a wczesniej uporam sie z tymi kablami i rurami.
Mam takie małe pytanko jeszcze , czy ma Pan moze jakis wój sposób na dobre względne ustawienie kąta wtrysku ? taki opis zrozumiały , czy w vag com ustawiac do wykresu ? czy cos tam zmieniac ?szczerze mówiąc w audi bede to robił pierwszy raz a Chęci mam WIELKIE :D

Jak już nabędziesz intarface to napiszę jak się do tego zabrać. Potrzebny będzie klucz nasadowy 13 o długości ok 5 cm i tzw grzechotka. Przydadzą się sprawne palce, laptop , VAGina i interface. ;)
Gdzieś napisałem tutorial i leży on na tym forum , trza poszukać ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 26.sty.2012 19:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
hmm.. panowie mam problem ze znalezieniem rury łaczącej turbospręzarke z kolektorem ;/;/ z jakiego audi podejdzie tam rura ?? albo jakas fotka jak ta rura wygląda ;/;/;/ katastrofa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 31.sty.2012 22:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
slavo_p napisał(a):
hmm.. panowie mam problem ze znalezieniem rury łaczącej turbospręzarke z kolektorem ;/;/ z jakiego audi podejdzie tam rura ?? albo jakas fotka jak ta rura wygląda ;/;/;/ katastrofa





ok rure mam
Auto podłączone pod vag , pokazało kąt wtrysku ok 88 , przestawiłem pompe i teraz kąt wtryskujest w granicach 49 - 52 .
Po sprawdzeniu wczesniej czy nie ma błędów wyskoczył jeden :
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-00 - Implausible Signal
niestety nie udało mi sie go usunąc ...bo niewiem jak , ładowanie jest a kontrolka od aku nie swieci po przekreceniu kluczykiem...

kolejny problem to taki iz czy kąt wtrysku jest w granicach 88 czy 40 auto ciezko odpala , trzeba dłuzej pokręcic zeby załapał :(
Następny problem to max obroty jakie mozna uzyskac to ok 2400 wiecej nie ma szans , do tego auto jest strasznie mułowate .

problem mam tez z podciśnieniem , otóż do czego ma byc podłączony przewód z tego regulatorka podcisnienia (ten na samej górze) oraz wystaje tez kruciec z kolektora ssącego do którego nie mam nic podłączone

a i jeszcze z czym ma sie pokrywac "zero" na kole zamachowym ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 01.lut.2012 01:00:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Błąd 01117 - sprawdź ładowanie , a jeśli jest ok - szukaj w instalacji (słaby styk, zaśniedziałe przewodu na zaciskach alternatora).
Niemożność przekroczenia 2400 rpm jest bardzo niepokojąca ... tutaj rozkładam ręce ... Nawet w trybie awaryjnym powinieneś dojść do 5000 rpm mimo że trwa to wieki.
Podciśnienia są bardzo istotne dla osiągnięcia prawidłowych parametrów pracy turbosprężarki i układu mapsensora.
Zobacz na naklejce we wnęce koła zamachowego jaki masz silnik: 1Z czy AHU. "Przypadkiem" ma moim podwórku mam jeden i drugi. Postaram się odwzorować schemat podciśnień. ;)

Znak 0| na kole zamachowym musi się pokrywać z prawą krawędzią okienka przez które widzisz owy znak.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 01.lut.2012 22:22:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
witam kolego
ładowania nie było , po rozebraniu alternatora okazało sie ze przypalony (zalany olejem) numeru silnika nie znalazłem a długo szukałem :( powinien byc 1z bo taki był wczesniej a wszystko pasuje ... prawie pasuje , na kolanku od kolektora ssącego wychodzi kruciec tak jak by do podłączenia wezyka podcisnieniowego , lecz neiwiem jaki ma to byc wezyk i od czego :/ w zaworze rozdzielacza cisnienia tego co jest przy filtrze powietrza brakowało mi jednego przewodu tego na samej górze , podłączyłem go do podcisnienia koło pompy hamulca.
Rozrząd ustawiony ok , kąt wtrysku ok 49-52 odpalam autko i dalej nic max do 2200 obr .....
Stoje i mysle co dalej odłączyłem przepływomierz i nagle autko ciągnie spokojnie do 5000 dalej nie prubowałem .
teraz mam pytanie : czy przepływomierz moze byc zepsuty ? błędu nie wykazało gdy był podłączony.
Kolego a czy w vag-com mozna tylko odczytywac dane ? i kasowac błędy ? czy np mozna cos zrobic zeby autko jakos lepiej szybciej odpalało ?
przestawiałem dzisiaj dalej pompe na rózne kąty wtrysku i nie robi to jakos róznicy w paleniu... moze pompa skończona ? moze alternator nie wzbudzał i zato tak ciezej odpala , hmm.. a moze akumulator niedoładowany... niewiem. Mam drugi silnik ale z golfa 3 identyczny , pompa wizualnie identyczna tylko ta duza wtyczka do pompy jest okrągła .
hmm... czy nie powinno byc tak ze jak jest auto zimne to po odpaleniu powinno smigac na podwyższonych obrotach ? bo u mnie tak niema , vag zwiększa obroty ale minimalnie , a wyprzedzenie kąta wtrysku zmienia sie o jakies 5 ....
jakies rady ??
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 02.lut.2012 12:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zaintrygowałeś mnie tą przepływką ... Podmień na inną i zobacz czy będzie ok.
Przydałoby się to autko zVAGować jak należy.
Co do złego odpalania to jest kilka możliwych przyczyn łącznie ze słabą kompresją i to sprawdź w pierwszej kolejności.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 02.lut.2012 12:46:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Był kiedys taki przypadek na Audi 80 klubie.
Problem ze zle mierzaca przeplywką w 1Z
Cytuje
"Po pomiarach wyszlo ze akumulator przy rozruchu tracil swa moc i podawal na ECU za male napiecie po czym ECU wchodzil w tryb awaryjny.ECU pracuje w przedziale 8V-14V, a aku podawal 6V przy rozruchu."
Moze warto sprawdzić.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 02.lut.2012 19:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
zapomniałem dodac iz trzesie autem na jałowym , obroty ok 820 (troche mało wydaje mi sie ) i chyba troszke głosno chodzi (moze takie złudzenie bo stoje w duuuzej hali ,

gdzie sprawdze w vagu dawke paliwa ? ile powinna wynosic , czy nastawnik ma cos do tego ? czy warto nim regulowac ? czy da sie zwiększyc obroty z poziomu vaga ? i czy da sie zwiększyc dawke startową vagiem ?

mam pompe z golfa 3 ale po obejrzeniu jej zauwazyłem ze jest w niej okrągła wtyczka ;/;/ czy ta pompa sie nada ???????
POMOCY!!!!!


zwiekszyłem obroty , zwiekszyłem dawke paliwa nastawnikiem , wszystko ok ale na postoju :D

po jezdzie prubnej nie ma turbo , na postoju kręci sie do 5 tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 15.lut.2012 13:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
panowie jak odróznic zawór n75 cisnieniowy od podcisnieniowego ?? Czy metalowy jest cisneiniowy a plastykowy podcisnieniowy ??

Dlaczego w 011 BS nie prusza mi sie cyklicznie sztanga ????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 16.lut.2012 16:14:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Nie porusza ci się sztanga bo nie masz zmiennej geometrii turbosprężarki. N75 odnaleźc najprościej Ci będzie po wężykach. Jeden z nich idzie do gruszki z turbiny.

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 1,9 td ustawienie rozrządu POMOCY
PostNapisane: 17.lut.2012 00:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2012 22:20:04
Posty: 21
Auto: A6C4 1,9 td
Winny wszystkiemu był przepływomierz , choć nie wyskakiwał błąd przepływka była zepsuta. Teraz az miło sie jezdzi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: