.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 07:04:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A6 C4
PostNapisane: 28.sty.2012 23:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Witam co może być przyczyną trzeszczenia gdy kręcę kierownicą z prawej strony z przodu tak jakby amortyzator lub makperson na górze ale nie wiem co to może być. W sumie dzieje się tak jak dłużej jadę na krótkich dystansach nie ma tego więc tak jakby się rozgrzało i zaczyna trzeszczeć gdy skręcam obojętnie w którą stronę.
Gdyby ktoś pomógł to był bym wdzięczny choć widzę że nikt na tym forum jak kiedyś już nie pomaga.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 28.sty.2012 23:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Ludzi pomocnych tu nie brakuje, ale z powodu wysypu dzieci NEO, brakuje powoli już sił :peace:

Twoje trzeszczenie pochodzi prawdopodobnie od łożyska McPershona (czy jak to się tam pisze :) ) na górnym mocowaniu.
Koszt łożyska nie za wysoki, ale żeby się do niego dostać, trzeba zdemontować cały McPershon ;)

Po drugie opcja SZUKAJ nie gryzie, no może po rewolucji na forum jest mniej widoczna :): :
viewtopic.php?f=28&t=93432&hilit=przy+skr%C4%99caniu

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 00:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Dzięki Ci kolego WIELKIE. Fajny masz avatar coś co lubię :-)
Żeby zdjąć łożysko macpersona muszę mieć ściągacz do sprężyn? czy amortyzator jest skręcony i sprężynę trzyma i jak odkręcę te 3 śruby z góry i auto jak podniosę to czy sprężyna wyskoczy? chodzi mi o to czy jak na podniesionym przodzie odkręcę te 3 śruby trzymające górę macpersona to czy sprężyna wyskoczy czy nie?
Co trzeba po kolei rozkręcić aby łożysko wyjąć i wymienić żeby jak najmniej się narozkręcać (wszystko na stół czy te 3 śruby na górze kielicha i jak odkręcę to wystarczy na pchnąć w dół i może łożysko da się wyjąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 00:36:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Musisz miec ściągacz bo dostaniesz sprężyną w oko :D
Jak odkręcisz te 3 śruby to tylko w całości amortyzator wyjmiesz.

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 08:53:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2012 15:31:19
Posty: 16
Po kolei to zdejmujesz koło, zdejmujesz zacisk hamulca(jak się nie mylę to odkręcasz dwie śrubki 8 na kluczyk 13, i jakimś śrubokrętem dociskasz tłok żeby zacisk delikatnie zszedł, odchylasz go na bok bądź podwieszasz), potem końcówka drążka kierowniczego, kluczyk 17 lub 19(nie pamiętam dokładnie) no i sworzeń wachacza (klucz 17, najlepiej nasadowy no i drugi płaski do przytrzymania bo może się obracać, śruba przelotowa przez piastę, po wyjęciu jej zbijasz wachacz w dół, tam pewnie masz stabilizator więc dobrze by było poprosić kogoś o pomoc żeby nacisnął ci wachacz w dół(jakiś łomikiem). No i jak się z tym uporasz to odkręcasz z góry trzy śrubki i wyciągasz cały mcpershon. Bierzesz ścisk do sprężyn i ściągasz nim tak aż sprężyna zejdzie w dół i będzie trochę luzu między nią a górnym mocowaniem. żeby ściągnąć górne mocowanie to będziesz musiał odkręcić nakrętkę z góry, jak dobrze pamiętam to jest okrągłą nakrętka z dwoma wcięciami, trzeba do tego klucz a jak takowego nie posiadasz to wystarczy płaski śrubokręt do stukania i młotek, po odkręceniu ściągasz mocowanie i zakładasz drugie, no i składasz wszystko, aha pamiętaj o tym że te górne mocowanie ma od dołu takie miejsc na spręzyne, więc jak je założysz i będziesz odpuszczał zacisk to pilnuj sprężyny żeby weszła w te miejsce...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 09:44:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Dzięki tylko że mi chodzi tylko o zdjęcie samego ŁOŻYSKA AMORTYZATORA WZDŁUŻNEGO które znajduje się na górze pod kielichem i wiem że jest one takie białe i plastykowe więc nie wystarczy odkręcić tych 3 śrub u góry i odchylić całą kolumnę w dół i wyjąć łożysko i włożyć nowe? trzeba wszystko wywalać na stół.
Powiedzcie czy aby odkręcić te 3 śruby u góry na czepku(kielichu) to trzeba najpierw skręcić ściągaczami sprężynę czy nie bo moim zdaniem jest ona skręcona śrubą na końcu amortyzatora i dopiero wtedy gdy chcemy wyjąć sprężynę to trzeba ją skręcić.Nie wiem sam jak to tam wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 11:05:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
DaroV8 napisał(a):
Dzięki tylko że mi chodzi tylko o zdjęcie samego ŁOŻYSKA AMORTYZATORA WZDŁUŻNEGO które znajduje się na górze pod kielichem i wiem że jest one takie białe i plastykowe więc nie wystarczy odkręcić tych 3 śrub u góry i odchylić całą kolumnę w dół i wyjąć łożysko i włożyć nowe? trzeba wszystko wywalać na stół.
Powiedzcie czy aby odkręcić te 3 śruby u góry na czepku(kielichu) to trzeba najpierw skręcić ściągaczami sprężynę czy nie bo moim zdaniem jest ona skręcona śrubą na końcu amortyzatora i dopiero wtedy gdy chcemy wyjąć sprężynę to trzeba ją skręcić.Nie wiem sam jak to tam wygląda.


Rób wszystko, jak napisał Sebbeekk do momentu ze ściągaczem do sprężyn, bo to nie potrzebne :peace:
Musisz wyjąć cały McPershon, a łożysko będzie to białe duże na samej górze, o którym mówisz.
Do tego nie trzeba demontować sprężyn... ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 13:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Dziękuje Wam koledzy jesteście wielcy!!!
Myślałem że nikt mi nie pomoże a tu zdziwienie jak dla mnie wielkie że jest tu dużo ludzi którzy pomagają innym.
Fajnie że są takie fora.
Choć jak już to zapytam choć wiem że nie powinienem w tym temacie ale nie wiem czy to normalne że z rana na zimnym skrzynia biegów do prędkości 45k/h jakby się za mocno śliskała na wstecznym też tak jest ale jak dodam więcej gazu to odrazu ciągnie jak powinien. Na ciepłym jakoś inaczej.
Aha jest to audi A6 C4 2.5 TDI silnik 115 konny 5-cio cylindrowy.
Czy takowy silnik z rana na zimnym ma prawo troche podymić na biało????? jak rękę przyłożę do wydechu to robi się mokra jakby z domieszką pary. Może ktoś poradzi co do tej skrzyni i silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 16:19:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
No z rana w wydechu będzie para jak się silnik jeszcze nie rozgrzeje, także jest to normalne.. a skrzynia automat?

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 17:23:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Tak automat. I na zimnym ma większy poślizg tz. bardziej przeciąga na ciepłym już inaczej ale kto wie może tak ma być dla bezpieczeństwa uszkodzenia. Chyba że poziom płynu w skrzyni za niski może ktoś się wypowie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 22:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2012 15:31:19
Posty: 16
Według mniemasz za mało oleju w skrzyni albo po prostu masz gęsty olej w skrzyni, a jak silnik i skrzynia się nagrzeją to i nagrzeje się olej w skrzyni, a nagrzany olej jest rzadszy ima lepszą lepkość...
A zresztą mamy zimę, trochę mrozu za oknem a w niskiej temperaturze olej gęstnieje i spada jego lepkość, co utrudnia pracę skrzyni...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 29.sty.2012 23:14:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Chciałbym sam zbadać czy mam dosyć oleju w skrzyni wiecie jak to zrobić? nie ma słynnego bagnetu jak w silnikach do badania poziomu oleju więc pewnie jest gdzieś korek lub nie wiem co i jak. Jak sprawdzić czy mam za gęsty olej? Czy może nic nie robić nie wiem?
Jaki olej byście polecali do takiej skrzyni i jaki to może być koszt?
Chciałbym zaznaczyć że skrzynia bardzo dobrze przerzuca biegi niemal nieodczuwalnie tylko na zimnym sa te objawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 31.sty.2012 23:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2012 15:31:19
Posty: 16
najlepiej wjechać gdzieś na kanał i spuścić trochę oleju, zobaczyć jak wygląda, tak robi się w manualu, i manualu oleju powinno być wlane tyle że jak wykręcisz korek wlewu do skrzyni to zaczyna się wylewać..ale ty masz automat, to niewiem jak tam u ciebie jest...powinieneś jakąś miarkę mieć od poziomu i w automacie chyba na zapalonym silniku się sprawdza stan oleju...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trzeszczenie w miejscu amora przy skręcaniu kierownicą A
PostNapisane: 01.lut.2012 01:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Dzięki kolego za wypowiedz choc mam nadzieję ze ktoś napisze dokładnie jak i gdzie z tą miarką oleju i jak sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: