.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 07:00:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 06.gru.2011 01:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Witam, auto to a4 b6 avant 2002 1.9tdi AVF quattro. Samochód z Włoch, jeżdżone 1,5roku w PL, jestem 3 właścicielem od niedawna. Turbo ma lagi(nie ciągnie od niskich obrotów i przy zmianie biegów na wyższy trzeba poczekać ok. 1sek aż zacznie ładować,widać to na logach ale nie wiem czy to konkretnie wina turba czy czegoś innego). Poprzedni właściciel mówił ze kazali mu wymienić zawór(dokładnie nie pamiętam jaki, ale myślę ze chodziło mu o N75). Oprócz tego, wg mnie, nie zagłębiając się w logi, bo większości nie rozumiem, wszystko ok z samochodem. Łapie drgania przy 1500rpm +-100rpm(tylko taki zakres) cos w stylu rezonansu, powinienem się tym przejmować? Pytanie co z tym turbo zrobić? Regeneracja to 1200-1400zł z tego co na allegro patrzyłem a nowa turbawka 2100, to sam nie wiem czy nie lepiej nowa kupić. Ogólnie wydaje mi się, ze auto ma nowy soft bo coś za dobrze leci - bez lagów miało by mniej niż seryjne 10,4s. Z tych logów co wrzuciłem da się to odczytać, czy mam coś dorzucić? Jeszcze taki błąd sczytałem:
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Dynamiczne:
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64990.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64991.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64992.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64993.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64994.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64996.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64998.html

Statyczne:
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65010.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65011.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65012.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65017.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65013.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65014.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65015.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65016.html

To moje pierwsze w życiu logi :) więc dziękuję za wyrozumiałość i z góry dziękuje za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam, Łukasz.

P.s Nie udało mi się znaleźć opcji żeby sprawdzić stan licznika, kiedyś czytałem ze da się sprawdzić czas pracy silnika i z tego wyliczyć oryginalny przebieg. Jak to zrobić w VAG COM albo innym programie? Na liczniku mam 197k, jakoś maławo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 06.gru.2011 08:33:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak samochód jest po modyfikacji i w mojej ocenie bardzo lichej.
Dragania , ktore czujesz są spowodowane wlasnie kiepską modyfikacją... cierpi dwumas, sprzegło i wszystkie podzespoły.
Lag o ktorym pisałes spowodowany jest zapieczoną zmienną geometrią w sprezarce i obawiam się ze bez wyjecia i wyczyszczenia się nie obejdzie. Chociaz widac ze po logowaniu dynamicznym troche syfu wyleciało. Gdybys sie decydował na czyszczenie sprezarki proponuje wywalić katalizator.
Termostat w Twoim samochodzie jest tylko bezuzytecznym kawałkiem metalu - do wymiany.
Uklad wtryskowy w stanie bardzo dobrym.
Kąt synchronizacji mozna by podregulowac, aczkolwiek przy tym sofcie ktory masz nie wiem czy to nie zamierzone działanie tunera.

Przebieg mozna sprawdzic w tym samochodzie (pod warunkiem ze zbieranie kilometrow jest wlaczone w ECU) ale trzeba miec kabel+VC od 7.xx w gore.

Moja rada.
1. Wgrac serie.
2. Zrobic diagnostyke.
3. Doprowadzic auto do stanu bajkowego :)
4. Wgrac soft, ktory bedzie bezpieczniejszy dla auta i dajacy wiekszą przyjemność z jazdy.

To na razie tyle.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 06.gru.2011 19:52:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wgraj serie,ustaw kat synchronizacji na prawidlowa , zmien filtr powietrza/wyczysc przeplywomierz i potem zrob logi ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 19.sty.2012 14:13:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Dziękuje wszystkim za odpowiedz. Przymierzałem sie do zrobienia logów na serii, ale spadł pierwszy konkretny snieg a razem z nim padło turbo :D(wrażenia z jazdy bezcenne). Dymi, jeździ, nie doładowuje.... Znalazłem już turbinę regenerowana we Wrocławiu, robią ponoć doważanie na 180k obr. z certyfikatem za 1029zł. Moze polecacie jakieś sprawdzone zaklady zeby ja wymienić? Co trzeba zrobić w takim przypadku przy wymianie? Jesli jeżdzi to oleju i filtru chyba nie musze teraz wymieniać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 19.sty.2012 15:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ugibuggy napisał(a):
Dziękuje wszystkim za odpowiedz. Przymierzałem sie do zrobienia logów na serii, ale spadł pierwszy konkretny snieg a razem z nim padło turbo :D(wrażenia z jazdy bezcenne). Dymi, jeździ, nie doładowuje.... Znalazłem już turbinę regenerowana we Wrocławiu, robią ponoć doważanie na 180k obr. z certyfikatem za 1029zł. Moze polecacie jakieś sprawdzone zaklady zeby ja wymienić? Co trzeba zrobić w takim przypadku przy wymianie? Jesli jeżdzi to oleju i filtru chyba nie musze teraz wymieniać?



skad jestes

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 19.sty.2012 15:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
ale co Ty rozumiesz pod słowem padło turbo? bo chyba jak leci olej z wydechu to Ty nie jeździsz....

równie dobrze mógł lmm polecieć, ściągnij wąż i obadaj organoleptycznie wirnik.

moim zdaniem kup używaną oryginalną w stanie idealnym z gwarancja rozruchową....

ja dałem 650zł, o ile wiem śmiga do dziś (kupowałem do ATJ a była od AWX-a)

p.s musisz się zalogować do ECU silnika, vag commander, B5 FL leci chyba jeszcze po linii K

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 27.sty.2012 17:10:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Wymieniłem turbo na regenerowane, połowa oleju poszła w dolot... LAG jeszce większy, 2.2-2.5 [EDIT] i leci... Wg mnie katalizator cały w oleju..?? Zobaczcie na logi:

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_70213.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_70214.html

martab99: pilnuj proszę języka :!!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 27.sty.2012 17:51:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wylot jest zapchany. Nie wspomne o kacie.
Sprezarka az sie dusi.
Przed zalozeniem trzeba bylo dokladnie ywbic całą zawartosc kata.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 27.sty.2012 21:12:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wywal ten syf co masz zamiast katalizatora ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lut.2012 18:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Wyciąłem katalizator, lag bez zmian :( Stawiam teraz na zapchany intercooler ale nei wiem jak wyglada w srodku i czy jest mozliwosc jego zapchania...


Ostatnio edytowano 12.lut.2012 16:30:22 przez ugibuggy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lut.2012 19:09:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ugibuggy napisał(a):
Wyciąłem katalizator, lag bez zmian :( Stawiam teraz na zapchany intercooler ale nei wiem jak wyglada w srodku i czy jest mozliwosc jego zapchania... Dodam ze to sie pogłębiło po zmianie turbo, wczesniej lag był do 1,6tys teraz wyzej.


zostaw IC w spokoju , skoro wymieniales sprezarke to pewnie sztanga jest zle wyregulowana, podcisnienia sprawdzales ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lut.2012 20:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Byłem w turbo servisie sztanga wyregulowana dobrze. Wąż podcisnienia cos słabo zasysał sztange, wiec napompowalismy do konca i też lag bez zmian. Nie mam juz żadnych pomysłów:( Moze program miesza, albo zawór n75?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 03.lut.2012 17:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Tak naprawde nie ma juz do czego sie przyczepić, bo jakby wąż był dziurawy to napompowanie by pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 03.lut.2012 22:01:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pokaz teraz logi w tym stanie co jest.
Dwa razy 011 dynamiczne i 008 - na 3 biegu

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 04.lut.2012 15:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_71186.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_71187.html

Mały update:
wymieniłem filtr powietrza, przeczyściłem przepływomierz IPA i nic sie nie zmieniło:
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_72491.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_72492.html


Ostatnio edytowano 15.lut.2012 14:39:33 przez ugibuggy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 15.lut.2012 14:38:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Kolejny update:
Wpiąłem diodę 1N4148 miedzy 4 i 5 pin przepływomierza(do testu). Zbiera sie trochę lepiej, widać na logach ze daje juz dobra dawkę, ale sprężarka nadal wstaje strasznie. Co o tym myslicie?
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_72505.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_72506.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 15.lut.2012 14:49:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
wgraj serie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 11.kwi.2012 15:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Udało mi się wgrać serię - lag jeszcze większy... Drgania 1100-1400 nie ustąpiły. Przepływomierz wymieniłem na używany w dobrym stanie i dobiłem go trochę czyszczeniem IPA, wiec nie polecam czyścić przepływomierza BOSH. Seria logów na serii:

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80372.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80373.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80374.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80375.html
Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80376.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80377.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80378.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80379.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80380.html
Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_80381.html

Widać z logów co mi go tak muli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 13.kwi.2012 13:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprezarka w dalszym ciagu spi w dolnych partiach obrotów... odepnij podcisnienie od EGR-a ,zalep srubka i zobacz czy bedzie poprawa ...
sztanga sie nikt nie bawil ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B6 AVF] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 13.kwi.2012 17:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2011 09:24:51
Posty: 14
Sztanga była dogladana przez regeneratorów turbo, wessali mi pompką sztange do konca(max doładowanie) i tez muł. Ale to było przed wgraniem serii. Rozumiem ze jak zabiore podcisnienie z egr-a to bede miał wieksze na sztandze, co by potwierdzało dziury w ukladzie albo wadliwy zawór. Ale z drugiej strony jak pisałem pompowaliśmy sztange na max.



...Zaślepienie podciśnienia EGR nic nie zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: