.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 11:21:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 10:46:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
Witam.Wiem ze takich tematow jest sporo ale ja juz sprawdzilem wiekszosc i niemam pomyslu co z tym zrobic.
W poprzednia zime niebylo problemu a teraz trzeba krecic 6-10 sek rano aby zapalil.Opisze to co juz zrobilem.
Wymienilem swiece jednak auto palilo tak samo,okazalo sie ze jest spalony bezpiecznik i odpalalem auto bez swiec,kupilem bezpiecznik i nastepnego dnia rano odpalam i to samo ;/ odpiolem czujnik teraz grzeje za kazdym razem i nadal wielkiej poprawy niema;/ sprawdzalem miernikiem napiecie na swiecach grzeje.Filtr nowy jedynie przy wymianie uslyszalem dziwne syczenie podczas odpinania jakiegos przewodu.Ten plastikowy zaworek na filtrze spelnia jakas funkcje?? przykrecany jest na 2 srubki na klucz 7 z tego co widzialem jet tam tylko siateczka. Zauwazylem ze mam mokre przewody przelewowe dzis je wymieniam ale czy to moze byc problem odpalania ? ja obstawiam zapowietrzanie sie po nocy bo rano pali tak jak by byl bez paliwa i dopiero zaskoczy i chodzi rowno nic nie kopci itd.Jesli rano odpali to po poludniu niema najmniejszych problemow zeby odpalic nawet po 6 godzinach stania.Prosze o jakies fachowe rady;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z rannym odpalaniem afn :(
PostNapisane: 08.lut.2012 10:57:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kąt wtrysku, kąt wtrysku, kąt wtrysku ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z rannym odpalaniem afn :(
PostNapisane: 08.lut.2012 11:29:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
Kat wtrysku dobry okolice 64 ,

Koledzy zaworek nr 4 w ktora strone powinien byc zamontowany ? strzalka w strone pompy ?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 13:31:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
W punkcie 4 napisano.... "zawór regulacyjny - montowac strzałką w kierunku zbiornika".

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 13:59:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
to jest powrot do zbiornika i w tym kierunku ma byc strzałka ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 14:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
Ja mam ten zaworek strzałka w strone pompy :sylwester: tylko tam jest metalowa blaszka i ona ma wyciecie i chyba nieda sie odwrotnie tego zalozyc dzis zrobie foto i dam znac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 16:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
Sprawdzilem i jednak dobrze zaworek inadzej sie go nieda wlozyc.Przewody przelewowe moga robic problem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 17:21:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
kamilvtitdi napisał(a):
Przewody przelewowe moga robic problem ?


Mogą. Jak masz nieszczelne to prowadzi to do zapowietrzenia układu. Pasowałoby do tego, że po dłuższym postoju jest klopot a po krótkim odpala.

Masz nieszczelne ?

Aha, jestes pewien szczelnosci zaworka na filtrze ? Nieszczelny tez bedzie zapowietrzal uklad :/

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 23:20:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
RomanS napisał(a):
kamilvtitdi napisał(a):
Przewody przelewowe moga robic problem ?


Mogą. Jak masz nieszczelne to prowadzi to do zapowietrzenia układu. Pasowałoby do tego, że po dłuższym postoju jest klopot a po krótkim odpala.

Masz nieszczelne ?

Aha, jestes pewien szczelnosci zaworka na filtrze ? Nieszczelny tez bedzie zapowietrzal uklad :/



dzis wymienilem przelewowe i nie nie zauwazylem w nich dziury ale te materialowe oploty wokol przewodu byly mokre w ropie.A co do zaworka to nie jestem w stanie go sprawdzic jest napewno jeszcze oryginalny wiec ma 15 lat ;) jest tam cos co moze sie zepsuc ? do czego wogole sluzy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 23:26:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
A ja obstawiam, że masz to samo co ja ostatnio. Jeździłem na ropie letniej przez co zrobił mi się z niej kisiel, a co za tym idzie - zapowietrzyła się pompa, filtr i wszystko po kolei. Najpierw zrób sobie przezroczysty wężyk na wejściu do pompy VP37, żeby móc obserwować paliwo. Często po wymianie filtra należy porządnie przegazować auto, żeby całe powietrze z układu przepalić - na wolnych obrotach tego nie zrobisz a bynajmniej mi się nie udało.

Tak swoją drogą: próbowałeś podłączyć bezpośrednio do VP37 butelkę paliwem? Wtedy będziesz wiedział, czy wina leży w zapowietrzonym układzie, czy gdzieś indziej... Ja obstawiam, że masz słabe paliwo z którego robi się po prostu kasza....

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Ostatnio edytowano 08.lut.2012 23:31:57 przez adams-zyrardow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 23:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Zaworek w zależności od temperatury kieruje nadmiarowe paliwo albo do filtra albo prosto do zbiornika. Sam zawór może mieć jakieś peknięcie i zasysa powietrze albo może byc nieszczelny na oringu na który jest nasadzony. W obu przypadkach nastepuje zapowietrzanie ukladu paliwowego.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 23:35:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Daruj sobie na razie wszelkie inne porady. Na prawdę, najpierw spróbuj podać paliwo bezpośrednio do pompy omijając filtr (tak jak wyżej napisałem: butelka z paliwem + wężyk)

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 23:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
fakt jezdzilem na letnim ale wymienilem filtr i w nim bylo pełno parafiny teraz jest nowy i leje dobra benzyne + depresator.

Ale jesli bylby zapowietrzony chyba byl by problem takze z popoludniowym rozruchem itd??

jutro zalatwie ten wezyk przezroczysty i bede obserwowal babelki ;d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 08.lut.2012 23:56:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Z przedwczorajszego doświadczenia wiem, że jak Ci się układ zapowietrzy to na prawdę trzeba go dobrze zalać paliwem żeby odpowietrzyć, a jeśli nie daj Pan Bóg gdzieś Ci będzie bąbelkować w układzie (np.: nieszczelny wężyk) to za chiny nie będzie Ci dobrze palił, a tym bardziej po dłuższym postoju. Ja miałem delikatną nieszczelność przy wężyku na samym wlocie pompy i nawet jak odpaliłem to po zgaszeniu i przy ponownej próbie odpalenia (kilka sekund po zgaszeniu) miałem problem z powtórnym odpaleniem. Ponadto, jeśli już będziesz miał jakieś powietrze w układzie paliwowym to musisz na prawdę z dobre dwie minuty przetrzymać go na wyższych obrotach (>2000rpm) żeby się odpowietrzył. Będziesz czuł dławienie się silnika, ale się tym nie przejmuj. Dobrym sposobem na szybsze odpowietrzenie jest delikatne odkręcenie śrub przewodów przy wtryskach (klucz płaski: 17) i zakręcenie silnikiem, aż do momentu kiedy będzie Ci z tryskało paliwo ze śrub od wtrysków, jak fontanna, wtedy śruby od wtrysków zakręcasz - czynność powtórzyć, aż silnik odpali "z pierwszego" ;) (jest to tzw.: odpowietrzanie wtrysków)

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 09.lut.2012 00:27:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Dobre odpowietrzenie wiadomo - niezbedne. Ale na niewiele się zda jesli nie zostanie usunieta przyczyna zapowietrzania ;)

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 09.lut.2012 00:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
...ale nawet jeśli będzie wszystko szczelne a będziemy mieć dużo powietrza to na prawdę będzie trzeba się zmęczyć żeby to powietrze usunąć :)

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 09.lut.2012 09:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
Ale jezdze juz dosc sporo i to samo sie nie odpowietrza ? chyba ze jest dziurka to wtedy nie.Mi to bardziej wyglada na cofanie paliwa po nocy ale moge sie mylic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 09.lut.2012 12:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2008 14:47:43
Posty: 44
Lokalizacja: Żyrardów
Jak się cofa to przez zapowietrzenie :). Najlepiej wstaw sobie przeźroczysty wężyk na wejściu do pompy to będziesz wszystko elegancko widział.

_________________
A4 B5 1.9 TDI (AFN)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 09.lut.2012 14:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
kamilvtitdi napisał(a):
Ale jezdze juz dosc sporo i to samo sie nie odpowietrza ? chyba ze jest dziurka to wtedy nie.Mi to bardziej wyglada na cofanie paliwa po nocy ale moge sie mylic.


Jesli nieszczelnośc jest mała, to silnik będzie pracował, nawet z pewna ilością powietrza w paliwie (nie jest to zdrowe dla pompy, która jest smarowana paliwem a nie powietrzem). Po wyłączeniu silnika zaczyna się zasysanie powietrza do układu paliwowego.
Jesli auto postoi krótko to odpali bo powietrza jest wzglednie mało, jesli zaś całą noc to jest tyle czasu, że przed pompa jest korek powietrza zamiast paliwa i stąd trzeba długo kręcić aby powietrze przepchnąć przez pompę. Przy duzym zapowietrzeniu wręcz trzeba odpowietrzyć układ.

"Chyba, że jest dziurka..." No właśnie wtedy dochodzi do zapowietrzenia !. Przy szczelnym układzie jedyną szansą na zapowietrzenie jest pusty zbiornik :D

Cofanie paliwa odbywa sie też tylko wtedy gdy jest nieszczelność (zaworek, przelewy, pompa wtryskowa...) wtedy do układu wchodzi powietrze i pozwala na cofnięcie się paliwa :!:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TDI AFN] Problem z rannym odpalaniem
PostNapisane: 09.lut.2012 17:52:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2012 10:30:58
Posty: 21
dzisial osobiscie odpalalem auto rano bo wczesniej robila to dziewczyna i jak to baba swiece grzala 1 sek i odpalala i mowila ze auto zle pali.
Faktycznie zle palilo ale jak byl spalony bezpiecznik od swiec ale teraz juz dobrze.
Dzis ja odpalalem poczekalem az przekaznik rozlaczy swiece i normalnie odpalilem od 1 bez wiekszych problemow ale podczas odpalania cos ala wypadajacy zaplon niepotrafie tego okreslic moze ten kat wtrysku ktory mam okolo 65 moze powodowac to lekkie wypadanie zaplonu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: