przemik napisał(a):
Co ciekawe poprzednio miala AFN a z 300 tysiami na blacie i olej utrzymywał się od wymiany do wymiany.
Przewaga dzieki technice.

a ja myslalem, ze koszty dzieki technice

Technicznie to na bagnecie jest "poziom czegos"... a tym czyms moze byc olej albo mieszanka oleju, wody i paliwa....
W dieslach gdzie paliwo wtryskiwane jest do cylindra gdy tlok juz sprezyl zawartosc cylindra czyli nie ma wielkiego pola do przedsotawania sie paliwa do oleju.. z silniku benzynowym pole jest wieksze (tlok spreza mieszanke wiec nieszczelnoscia przy piercieniach idze tez paliwo... silniki PD maja czasem problemy raczej z przybywaniem oleju (paliwo dostaje sie do oleju w glowicy), silniki z T czasem przejadaja wlasny olej (w T wirnik chodzi w poduszce olejowej - nieszczelnosc i olej idzie z powietrzem)... mamy w silnikach odme wiec to tez zrodlo potencjalne dokarmiania sie silnika olejem
"Mowia", ze przy wypalaniu DPF silnik zwieksza dawke i ta nie mogac byc przepalona dostaje sie do oleju ale np w silniku CR przynajkniej wypalanie jest nawet na wolnych obrotach wiec to bzdura pachnie mi (chyba, ze PD do wypalania tone ropy potrzebuje)...
Sciagnij moze waz wchodzacy na T... moze tam bedzie widac czy nie jest wszystko w srodku T w oleju?
Statystycznie to powiem, ze w AFB 2.5v6tdi przy 280-290tys przebiegu tak po 10tys pol litra dolewam i zmieniam po 15tys. W 2,0tdi CR poziom na bagnecie nie zmienil sie po 30tys ale np w astre nowce 1,7cdti po 5tys (pierwze 5 tys po odebraniu z salonu nowki) musialem dolac (byl nad min ale spadl poziom)... co auto to inaczej
Przejdz najwyzej na tanszy olej i dolewaj bez stresu ale poziomu pilnuj
Pozdrawiam,
Przemek