.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 14:54:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (A6 AKE)Awaria tiptronica
PostNapisane: 01.mar.2012 22:10:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2006 19:57:46
Posty: 20
Lokalizacja: Bełchatów
Witam. :d
Opiszę mój problem, jadę 120/h spokojnie i przymierzam się do wyprzedzania i zonk obroty rosną a niuńka nie jedzie, Pobocze i analiza, silnik pracuje wajchowanie FIS pokazuje zmiany a auto stoi 120 km od domu.
Telefon po lawetę i w między czasie przetoczenie auta i sprawdzenie czy nie ma jakiś wycieków-sucho.
W domu komp i sprawdzenie błędów silnik żadnych skrzynia żadnych.
Kanał i sprawdzenie oleju w skrzyni-jest ,spuszczam ponad 5l w miarę czysty po przejechaniu 60tys (skrzynia była robiona we Wrocławiu przed zakupem auta) Demontaż miski- szlamu niewiele na magnesach niewiele drobnych opiłków. Sprawdzam czy VAG złapie błędy po odpięciu wtyczki el-zaworów przy położeniu kluczyka w GO- są cztery ; 18232, 18227, 18222, 17094 a zaworów 7, kasuję i jest ok. Druga wtyka i błąd 17096 kasuję i ok.
Sprawdzam napięcia na el-zaworach kluczyk GO i pomiary; N91-2,8V, N90-12V, N89-0V, N93-0,7V,
N94-0,7V, N92-0,7V zmieniając położenia lewarka nie ma żadnych zmian w napięciach.
Pomiar oporności N91-788ohm, N90-24ohm, N89-24ohm, N93-5ohm, N94-5ohm, N92-5ohm,
czujnik G182-1600ohm. Pytanie co jeszcze można sprawdzić i czy te pomiary napięć tak powinny wyglądać oraz proszę o dobrego skrzyniarza w łódzkim. Pozdrawiam.

Skrzynia naprawiona. Trochę się naszukałem warsztatów które oglaszają sie że naprawiają skrzynie i dopiero kolega z pomocy drogowej mi podpowiedzial gdzie wozil do naprawy autka z tipem. Zadzwoniłem i właściciel bardzo rzeczowo zadał mi kilka pytań i udzielił bardzo konkretnych odpowiedzi na mój przypadek. Niuńka zawieziona i po dwóch dniach telefon z konkretną diagnozą- pękł wałek i uszkodził pompę oleju w skrzyni, a przyczyną tego było rozsypane sprzęgło (zablokowało się na sztywno). Zapomniałem dodać że w czasie jazdy zgasł silnik i jeszcze jak się toczyłem to odpaliłem go ponownie i to spowodowało ukręcenie wałka i uszkodzenie pompy. Ów wałek to jest średnicy około 25mm z otworem w środku
fi 6-7mm. Nowe sprzęgło nowa pompa i wałek i kasa 4300- 6 miesięcy gwarancji bez limitu kilometrów po 1000 km do nich na wymianę oleju.
Skrzynia jest narazie testowana i jest ok. Gość powiedział mi że jak silnik zgasł to gdybym go nie odpalał ponownie to do wymiany było by tylko sprzęgło. Pojeżdżę i zobaczymy. Jak auto przywiozłem to na warsztacie stało A4 i Volvo też ze skrzyniami. Obświecił mnie bo miał rozebraną skrzynię A4 i pokazał co najczęściej się rozsypuje w takich skrzyniach i dlaczego.
Temat zamykam.

_________________
A6 C5 AKE tiptronic
Człowiek uczy się całe Życie i umiera głupi


Ostatnio edytowano 23.mar.2012 23:08:41 przez dama, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tiptronic odmówił współpracy z silnikiem i kółkami
PostNapisane: 02.mar.2012 11:00:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
nazwij temat jak trzeba viewtopic.php?f=27&t=32223 albo poleci do śmietnika.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: