.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 16:59:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 09:32:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Panowie mam poważny problem jak w temacie . Silnik spala ogromne ilości oleju około 2.5 L na 1000km. Nie wiem co robić . Na początku wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i pod napinaczami łańcuszka rozrządu bo się pociły i myślałem że to może to . Później w związku ze miałem LPG wymieniłem świece na dwóch było bardzo dużo nagaru po prostu wyglądały tragicznie. Ale olej jak brał tak bierze . Na co stawiacie myślicie że pierścienie do wymiany ? Auto ma przejechane około 200 tyś km . Silnik kopci zaraz po odpalaniu na niebiesko i po paru sekundach przestaje . Przy mocnym bycie tez pod kapca na niebiesko przy normalnej jeździe tak do 3 tys nie widzę dymu z wydechu ale olej ubywa niemiłosiernie .Czasami złapie taka zamulę jak by właśnie nie pracował na 2 cylindrach i po chwili mu przechodzi .Dzieje się to najszczęśniejszej jak hamuje silnikiem np jadę z góry przez 500 m bez dodawania gazu .Obawiam się że to pierścienie jak uważacie ? Bardzo niepokoją mnie te zawalone świece .Gazownik powiedział że pod dużym obciążeniem wypadają zapłony być może właśnie przez to że są zarzucane świece .Proszę o cenne rady
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 09:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kopcenie po odpaleniu i przy butowaniu to zazwyczaj wina prowadnic i uszczelniaczy ale nie wiem czy przez to ubędzie 2,5L, świece są pewnie czarne od palonego oleju, tak czy siak silnik trzeba rozebrać, chociaż na początek głowice ściągnąć i zobaczyć jak to wygląda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 12:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ja bym zaczął na początku od wymiany ezektora i udrożnienia odm. Trochę taniej wyjdzie, a wszystko na forum znajdziesz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 12:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A ja bym zaczął od próby olejowej, szukanie dziury w odmie, przy tak wyglądających świecach, jest moim zdaniem stratą czasu :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 12:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
jak dla mnie pierścienie, tym bardziej, że czasem "kuleje".

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 14:13:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Odmy sprawdzone przy wymianie uszczelniaczy pod pokrywa i napinaczem . Tez stawiam na pierścienie .Mam w rodzinie jeszcze jeden taki motor i też kopci przy odpaleniu a dolewka to może 200ml na 1000km . Myślę że kopci przez pierścienie . Pytanie czy w tym motorze da cie wyciągnąć tłoki z korbą od dołu i tak samo włożyć ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 14:18:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
pierwsze słyszę o wyjęciu tłoków dołem a nie górą po zdjęciu czapki
jak dla mnie motor kaput
czapka w górę i do roboty
dół w dół i wymiana pierścieni i panewek w razie potrzeby

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 14:21:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Sugerowałbym szukać raczej angola na chodzie, porządnie zdiagnozować motor przed zakupem i swapować, bo remont to IMO nieopłacalna zabawa, bo pewnie na pierścieniach się nie skończy :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 17:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
a może to tylko uszczelniacze zaworów ? samochód ma niecałe 200 tysi czy to możliwe że poszły by pierścienie ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 17:34:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
exterminal69 napisał(a):
samochód ma niecałe 200 tysi czy to możliwe że poszły by pierścienie ?

Jesteś tego pewien...?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 18:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
gdyby to były uszczelniacze to byś takie bąki niebieskie puszczał, że auta za Tobą by nie było widać..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 18:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
exterminal69 napisał(a):
a może to tylko uszczelniacze zaworów ? samochód ma niecałe 200 tysi czy to możliwe że poszły by pierścienie ?

Nie ma co gdybac, zrób próbę olejową to się dowiesz gdzie wsadzić łapy.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 02.mar.2012 20:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
dymian1987 napisał(a):
gdyby to były uszczelniacze to byś takie bąki niebieskie puszczał, że auta za Tobą by nie było widać..


Nie koniecznie, widziałem przypadek z Volvo, że zero bąka a chlał tez ok 1l/1000km, a uszczelniaczy prawie nie było.

PS: Moim zdaniem to silnik raczej tych 200tkm nie ma.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 03.mar.2012 06:48:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
moje ABC miało podobne objawy- kopcił niemiłosiernie przy bucie i po puszczeniu gazu jadąc spokojnie... spalał ogromne ilości oleju...
remont głowic za 1000pln i wszystko tyra jak powinno ;)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 03.mar.2012 07:59:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
ile przejechałeś na LPG i ile więcej ci palił LPG w porównaniu z PB ?
Przy tym przebiegu to motor powinien pracować jak pszczółka i być w prawie idealnym stanie, pewnie masz o wiele większy przebieg.
Chociaż mi kiedyś 100tys km na LPG całkowicie załatwiło wczesniej pięknie pracujący zdrowy silnik (zakładałem LPG przy przebiegu 130tys km)...

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 03.mar.2012 08:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Przebieg pokrywa się z danymi z ASO. Co do LPG . Założyłem od razu jak go kupiłem ale już wtedy jak przyjechałem z Niemiec zauważyłem ubytek oleju. Jeżdżę spokojnie i benzyny spalał mi około 10 litrów przy tych mrozach czyli -20 - 30. LPG spalał około 13 litrów teraz pali 10 PB i 11 LPG. Silnik przy tych mrozach zapalał bez problemu, na wolnych chodzi bardzo równo i można powiedzieć że cyka jak Pszczółka.
Czyli może jednak problem tkwi w głowicach ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C5 2.8 ALG - 2.5L ojelu na 1000km !!!
PostNapisane: 03.mar.2012 10:19:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Zagor napisał(a):
exterminal69 napisał(a):
a może to tylko uszczelniacze zaworów ? samochód ma niecałe 200 tysi czy to możliwe że poszły by pierścienie ?

Nie ma co gdybac, zrób próbę olejową to się dowiesz gdzie wsadzić łapy.



od tego zacznij...albo się poprawi humor albo nie

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: