.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:28:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 13:23:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2011 19:09:08
Posty: 12
Witam, mam pewien problem z turibną, a wiec samochód stał mi jakieś dwa tygodnie, odpaliłem wszystko jest cacy działa, 4 dni pozniej miałem wyjazd i to samo stał dwa tyg, odpalam wszystko cacy ja mu daje gazu, a turbina wg sie nie włącza i nie pracuje a wiec pomyslałem ze wina jest w zaworze podscinienia, "ta taka dzwigienka" bo ona bardzo lub wg nie chodzi, wiec poryszyłem nią, pare razy teraz turbina sie załącza ale bardzo mało daje mocy, bardzo mało, albo przy 3,5 sie wyłącza, a na wolnym biegu nic sie nie dzije...

Prosze mi powiedziec co to są kierwonice na turbinie?

Prosze o jakąś pomoc...

Audi A4 96r 1,9 tdi 90km

_________________
Rock n ROLL !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Turbina A4 1,9 tdi
PostNapisane: 04.mar.2012 14:09:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z Twojego mglistego opisu wynika ze zacina sie sztanga zaworu upustowego.

Przydałoby się wykonac logi dynamiczne... wiadomo by było gdzie skierowac ręce ktore leczą.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 16:08:04 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Jak sztanga nie chodzi to na 99% zapieczone kierownice recyrkulacji spalin (tak się zastanaiwam czy w 90 konnych tdikach wstawiano turbinę ze zmieną geometrią ?). Odepnij ten wężyk od gruszki podcisnienia i zobacz palcem czy jest podcisnienie (czy zasysa ci palec), jeżeli tak to podcisnienie jest i problem leży albo w nieszczelnej gruszcze podcisnienia, albo w zapieczonych kierownicach spalin. Z twojego opisu wnioskuję ze raczej to bedą zapieczone kierownie (wspomniałes ze sztanga bardzo cięzko chodzi).
NAPRAWA: możesz wyjąć turbinę i wyczyścic z nagaru (koszt u mechanika okolo 250 zł), jednak tak naprawdę usuniesz w ten sposób skutek, a nie przyczynę zapieczonych kierownic (oczywiscie moge sie mylic i turbo po czysczeniu może śmigać długi czas - zależy od tego w jakim ogólnym stanie jest dmuchawka). Bardziej kosztownym zabiegiem bedzie regenaracja turbiny (koszt okolo 1 tys) - ważne aby dać turbo do renomowanych firm zajmujacych się regeneracją, bo większość niestety regenruje na chinksich podzespołach, i taka turbawa potrafi umrzeć po 1000km). Najbardziej kosztownym zabiegiem bedzie kupno nowej turbo (garret ok. 3 tys nowa).

JEDNAKŻE, ZANIM ZACZNIESZ COŚ ROBIĆ W TYM TEMACIE DOKONAJ LOGÓW STATYCZNYCH I DYNAMICZNYCH BO BYĆ MOŻE MASZ NIESZCZELNOŚĆ W UKLADZIE, ALBO PADŁ JAKIŚ CZUJNIK, więc warto zdiagnozować gdzie szukać aby nie wymieniać pół samochodu...

Kierownice w turbinie są to takie metalowe "blaszki" które w zależności od potrzeby rozchylają się i dają więcej ciśnienia doładowania albo zamykaja się ograniczając cisnienie doładowania (dlatego tez one muszą cały czas pracować, a jak masz nagar na nich i zastygły olej to one nie pracują (nie ruszają się bo sztanga nie daje rady nimi ruszać) i silnik przechodzi wtedy w tryb awaryjny (tzw not lauf). W trybie awaryjnym auto zamiast jechać kula się.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 16:28:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Podaj jeszcze oznaczenie silnika jakie miałeś. AHU jest bez VNT, AHH jest z VNT. Z tego co czytam poprostu łapie notlaufy, spróbuj podczas jazdy zgasic, i opalic na nowo i wcinąc gaz do podłogi, jak będzie lepiej jechało to sprawdź wężyki podciśnienia z czujnika N75 który będzie w okolicach ściany grodziowej lub sam zaworek jest walnięty.

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 22:15:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2011 19:09:08
Posty: 12
A wiec jeszcze coś, kiedy odpaliłem pierwszy raz samochód Turbina wg sie nie załączała po prostu nic, po dniu jazdy, troche ją czułem, po 3 dniach czyli dzis, np, na wolnych biegach, prawie nic, od 3 załącza sie tak przy 2.3 co powinna 0,5 wczesniej i tak czasem idze do konca a czasem 3,5 coś ją blokuje... tak połowa mocy nagle traci się... Po prostu jestem w szoku bo samochód "zapieprzał" a po postoju nie chodzi ona... Sztange rozruszałem, tylko czy jest jakiś dostęp do kierownic na turbinie?

_________________
Rock n ROLL !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 22:22:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Sory za pytanie, ale jesteś Polakiem czy tylko mieszkasz w Polsce? Pytam bo nie wiem czy zawiłość i skomplikowany język Twoich postów wynika z niedbalstwa, czy po prostu uczysz się naszego, ponoć ciężkiego języka, jako obcokrajowiec.

Wracając do tematu, zrób tak jak koledzy mówią logi dynamiczne i co nieco się rozjaśni. Na 90% to wina kierownic spalin, ale warto się upewnić. Była niedawno sytuacja na forum, że auto postało jakiś czas i opary z odmy w połączeniu z sadzą na vnt zablokowały mechanizm zmiennej geometrii (po prostu od tego, że był on nie używany zbyt długo z racji przestoju auta)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 22:43:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Aby wyjąć kierownice spalin należy rozkręcic turbo, jak jestes amator (tak jak ja) to oddaj do mechanika :)

ALE NAJPIERW LOGI KOLEGO.
jak zrobic logi znajdzeisz na forum.

Aha, naprawa poprzez rozruszanie sztangi w sposób mechaniczny może doprowadzić do uszkodzenia sztangi turbiny więc nie rób tego (nie polewaj też WD40 bo to też nic nie da)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 04.mar.2012 23:00:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poki co to na 99,9 procenta kolega nie ma turbiny ze zmienną geometrią.
Poki tego nie ustalimy to bładzimy jak dzieci we mgle.
Silniki AHH byly w A4 ale nie tych rocznikach.
Logi dynamiczne wyjasnily by sprawe.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 05.mar.2012 22:14:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2011 19:09:08
Posty: 12
Witam ponownie, mam jeszcze problem, a dokładnie silnik pracuje jak maszyna rolnicza, po prostu az boli głowa... Gdzie moge szukać przyczyny?

_________________
Rock n ROLL !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDi] Turbina
PostNapisane: 06.mar.2012 10:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Kolego nie czytasz postów ??
Koledzy piszą z cennymi uwagami i prawie że z proźbami o to zebyś zrobił LOGI DYNAMICZNE I STATYCZNE ??
a Ty nie, dalej drążysz temat wróżbita, a wiec masz wróżbicką odpowiedz :
Cytuj:
Gdzie moge szukać przyczyny?

W silniku bądź jego osprzęcie.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: