.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 06:42:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 21:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
sprawdz te świece, nawet bez wykręcania..
ja bym zmienił kąt wtrysku na taki który mieści sie w dopuszczalnych granicach i jak nie pomoze to dopiero szukał dalej..

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 22:08:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
ale piszecie o tych świecach nie wiem dlaczego ma to wpływ na głośniejszą pracę silnika??? Tak zrobię sprawdzę świece!! a jak najlepiej je sprawdzić żeby było pewne czy są dobre czy też nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 22:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
wykręcić i sprawdzić na krótko, kawałek kabelka do +, świecą do masy i zobaczysz czy jarzy czy ciemna.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.mar.2012 22:47:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
DaroV8 napisał(a):
ale piszecie o tych świecach nie wiem dlaczego ma to wpływ na głośniejszą pracę silnika???


Powód miałeś podany wcześniej, poza tym:
To_JA_! napisał(a):
Sprawdzenie świec jest proste więc w czym problem? Chyba że wolisz wypisywać wątpliwości zamiast coś zrobić i potwierdzić/obalić tezę?


Więc?
Najlepiej jakby ktoś przyjechał na miejsce, machnął czarodziejską różdżką i ciach: autko mruczy, jak z salonu :|
Ludzie się produkują, a Ty zamiast działać, podważasz kolejne wypowiedzi...
Samo się nie zrobi...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 19.mar.2012 09:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Przecież ja nie podważam żadnych wypowiedzi tylko pytam jaki wpływ mają świece żarowe na głośną pracę silnika? i czy to jest jakieś podważanie wypowiedzi? nie rozumiem czasami dlaczego się tak burzycie na mnie (chyba dlatego że na początku tematu napisałem że posłuchałem mechanika i wlałem olej mineralny) co sam dzisiaj uważam za błąd a Wy cały czas docinacie. Człowiek się tu czuje jak mrówka obok słonia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 19.mar.2012 10:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2011 16:35:52
Posty: 78
Proponuję zaprzestać wypowiedzi do czasu sprawdzenia kąta wtrysku ale nie na zasadzie "mechanik sprawdził i jest ok" tylko wrzucić logi na forum do wglądu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 19.mar.2012 15:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
najlepiej zarówno na zimnym silniku jak i na goracym.

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 19.mar.2012 15:09:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
DaroV8 napisał(a):
Przecież ja nie podważam żadnych wypowiedzi tylko pytam jaki wpływ mają świece żarowe na głośną pracę silnika? i czy to jest jakieś podważanie wypowiedzi? nie rozumiem czasami dlaczego się tak burzycie na mnie (chyba dlatego że na początku tematu napisałem że posłuchałem mechanika i wlałem olej mineralny) co sam dzisiaj uważam za błąd a Wy cały czas docinacie. Człowiek się tu czuje jak mrówka obok słonia.


A ludzie nie są źli na Ciebie bo wlałeś minerała, wkońcu to Twój samochód, więc za wymianę TURBO sam będziesz płacił, tylko dlatego że zapytałeś o poradę, ludzie poświęcili swój czas dla Ciebie, a Ty i tak miałeś to gdzieś i zrobiłeś po swojemu.
Tak jak mówi various :
1. PRZESTAŃ PYTAĆ TYLKO DZIAŁAJ
2. ZRÓB LOGI I ZAMIEŚĆ JE TUTAJ, NIKT NIE JEST WRÓŻKĄ I NIE WYWRÓŻY CO NA 100% DOLEGA TWOJEJ NIUNI

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 19.mar.2012 18:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
ok ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 18.kwi.2012 21:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2010 10:40:55
Posty: 108
Lokalizacja: Śmigiel
Znaczy się nie podłączałem pod kompa bo nie ma sęsu. Silnik głośniej pracował na mineralnym po wlaniu syntetycznego oleju ciszej po przejechaniu paru set kilometrach a więc olej z popychaczy już wypełnił się nowym olejem i jest super.
Po drugie to słyszałem w 2 innych autach jak te silniki chodzą więc stwierdziłem że u mnie jest cicho w porównaniu do innych.
Oleju mi nie ubywa no może odrobinka niezauważalna.
Mieliście racje że szuka człowiek dziury w całym ale skąd miałem wiedzieć jak całe życie latałem benzynką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 10:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2012 11:17:29
Posty: 4
Witam,

jako nowy własiciciel auta zrobiłem logi i jesli jest taka mozliwosc prosze o analize

auto miedzy 10-14 stopni palo gorzej tak 3-4 obroty wałem jesli jest zimniej narazie sprawdziłem tylko do -1 chyba to po zagrzaniu swiec pali na 1-1,5 obrotu

jesli chodzi o głosna prace na zimnym silniku wyraznie slychac jeden zawór po chwili sie uspokaja i w raz wrastaniem temperatury chodzi ciszej kat wtrysku sprawdzałem na silniki ktory miał 14 stopni i było 100


po podłaczeniu na silniku nie było zadnych błedów, raz po zakonczeniu robienia logów pojawiło sie to ale po stasowaniu juz nie wrociły

Wednesday, 28 November 2012, 09:39:26

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 4A0 907 401 F

Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC AT D22

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

------------------------------------------------------------


logi measured

Log (0 - 004)
Log (1 - 003)
Log (2 - 013)
Log (3 - 007)
Log (4 - 001)
Log (5 - 000)

logi basic

Log (0 - 011)
Log (1 - 003)
Log (2 - 004)
Log (3 - 000)


jesli jest taka mozliwosc prosze o analize dodam ze auto ma moc nie kopci prawie ładnie sie zmieraz spalanie w miescie na automacie to 8-9 w trasie 7

w góry dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 10:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Stukanie popychacza vacum pompy łatwo odróżnić od stukania szklanek. Popychacz jest jeden, a szklanek 10. Jeśli jest to wyraźnie słyszalne "stuk-stuk-stuk", to raczej popychacz pompy. Jeśli stukanie zlewa się w jeden dźwięk - szklanki
Natomiast mocne metaliczne dzwonienie to problem z poprawnym kątem wtrysku

I zalej ten silniki olejem full syntetycznym!

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 11:22:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2012 11:17:29
Posty: 4
cygaro-avant napisał(a):
Stukanie popychacza vacum pompy łatwo odróżnić od stukania szklanek. Popychacz jest jeden, a szklanek 10. Jeśli jest to wyraźnie słyszalne "stuk-stuk-stuk", to raczej popychacz pompy. Jeśli stukanie zlewa się w jeden dźwięk - szklanki
Natomiast mocne metaliczne dzwonienie to problem z poprawnym kątem wtrysku

I zalej ten silniki olejem full syntetycznym!



kolego na pewno nie jest to pomapa vacum, to nie jest moje pierwsze tdi r5 wiec wiem jak wyglada sprawa pukania, bo juz taka wymieniałem olej wymieniłem na valvoline 10w40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 12:50:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kąt masz mocno z przodu. Optymalnie byłoby 4.5 BTDC na wolnych obrotach w bloku 004. Stąd też ten błąd zapisany w sterowniku. Jeśli przy takim kącie odpalanie jest takie jak opisujesz to przyjrzyj się pracy rozrusznika czy ma zdrowe kopniecie, czy kręci ale bez szału. Co do stukania to jesli to nie Vacum to poczekałbym, aż nowy olej zacznie działać.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 14:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2012 11:17:29
Posty: 4
rozrusznik wydaje sie krecici dobrze nie zauwarzyłem zeby krecił za słabo olej wymieniłem 5tysiecy temu takze chyba juz by było jak by co, a 4,5 btdc to dawka paliwa??

i czy btdc do dwaka pali i czy ten sposób ktoy znalazłem jest porawny i ewentualnie jaki jest login do sterownika AAT

Cytuj:
Opisze jak zmienic dawke startu , wolnych obrotow oraz wysterowanie EGR przy pomocy VAG

wybierami 1-engine
11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233( sa tez inne loginy)
10 adaptacja
W adaptacji zaczynamy od
1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg
2 ustawiamy wolne obroty silnika
3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)
4 nie
5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Powodzenia w testach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 14:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
4.5 BTDC to kąt wtrysku. Masz to w bloku 004. Narazie kąta nie opóźniaj bo z odpalaniem będzie jeszcze gorzej. Poczytaj o czyszczeniu rozrusznika. Efekty są zaskakujące. Mi też się wydawało, że mój rozrusznik kręci dobrze. Okazuje się jednak, że może się kręcić znacznie lepiej i to bardzo pomaga przy zimnym rozruchu.

Co do stukania to można pomyśleć przy kolejnej zmianie oleju o płukaniu silnika, a jak masz kasę to do mechanika, pokrywa w górę i oglądać hydraulikę.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 14:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
potwierdzam, ze regeneracja rozrusznika dziala cuda (doswiadczenia ze starej fiesty 1.6D, ktora dmuchala juz z bagnetu przedmuchami a po naprawie rozrusznika palila jakby miala 10lat mniej)
Co do dawki startwej.... zmienisz wskazanie ale nie dawke! - zeby silnik na wolnych obrotach krecil sie z zadanymi obrotami trzeba n ilosci paliwa i auto jak doda go mnie to auto nie osiagnie tej predkosci obrtowej a jak dostanie wiecej to silnik bedzie krecil sie szybciej...
Za to jest inna sprawa: jezeli dawke "6" przekalibruje sie tak, ze wskazywac bedzie np "5" (mimo ze dalej jest 6 by auto krecili sie te 700cos obr/min) to podczas rozruchu zimnego auta gdy ecu poda do pompy "podaj 5" to e efekcie pompa poda jej "6" jednostek (dla jasnosci)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 20:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2012 11:17:29
Posty: 4
dzis ponownie podłaczylem sie znow i chciałem skorygowac dawke wg opisu powyzej pozycja 05 w adaptacji wpisywanie wyzych wartos nie dawało zadnego skutku ponizej screen

Obrazek


wartosci kktore sa na screenie były domyslne rozumiem ze zmieniamy dawke zwieszkajac wartos w polu new value ?

po wpisaniu wartosci np. 140 niz sie nie zmieniało

jesli robie coś zle prose o pomoc :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDi] głośna praca na zimnym silniku.
PostNapisane: 28.lis.2012 20:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Mam tak samo.Zablokowany sterownik,Jedyny sposób na zmianę dawki rozruchowej to zmiana map.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: