.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 19:08:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 AAR] Remont, SWAP czy...???
PostNapisane: 01.kwi.2012 18:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2011 12:48:08
Posty: 12
Witam fanów czterech pierścieni.

Jestem posiadaczem Audi 100 C4 z silnikiem 2.3 AAR R5, LPG holenderskie, wszystko sprawne, ładnie hula itp.

Auto jest w stanie na ocenę 3- czyli wszystko sprawne ale 70% części wymaga odświeżenia/wymiany/naprawienia. Auto chciałbym doprowadzić sobie do stanu idealnego a co się z tym wiąże musze wsadzić w nie furmanke pieniędzy ;)

Gdy odpalę ją w garażu i chwilę w nim pochodzi widać wyraźnie niebieski dymek i czuć smród spalonego oleju. Nastawiam się na to iż będzie konieczny remont silnika, nie przeraża mnie to ani trochę, zastanawiam się po prostu czy najzwyczajniej opłaca mi się taki manewr.

Jak wiadomo AAR jest na mechanicznym wtrysku, jak narazie nie mam z nim żadnych problemów ale to co o nim czytam w necie nie nastraja mnie optymistycznie, w zasadzie jest to chyba pięta achillesowa silnika 2.3, szczególnie w konfiguracji z LPG, ponoć wystarczy że motor raz strzeli w dolot i już będą działy się cuda które ciężko będzie naprawić, przepływka do wymiany, itp…

Moc jaka jest generowana przez ten silnik wystarcza mi w 100% (wiadomo że mocy nigdy dość ale zwyczajnie nie widzę potrzeby posiadania większej liczby KM), dźwięk R5 jest piękny, powala na kolana, spalanie oscyluje mi około 9-12 l LPG co jest wynikiem więcej niż zadowalającym.

Ogólnie mogę pisać o tym aucie w samych superlatywach :) Zastanawiam się tylko czy da się ten motor ogarnąć w jakiś sposób żebym nie bał się latać nim w trasy, czytałem że jedyną opcją na bezawaryjne użytkowanie go na LPG jest wywalenie całego zasilania benzynowego i zamontowanie BLOSa (nie wiem co to i z czym to się je ;) ). Chciałbym żebyście pomogli mi zdecydować co robić, jak na razie widzę 3 opcje:


1. Odpicowanie auta, włożenie w nie kupy pieniędzy, remont 2.3 i cieszenie się piękną Setką (ta opcja najbardziej mi pasuje)
2. SWAP na 2.5 Tdi 140KM (jeżeli taki swap jest możliwy, jeśli nie to proszę o kubeł zimnej wody) i odpicowanie ‘budy’
3. Jeżdżenie Setą aż się posypie, nie inwestowanie dużych pieniędzy i za rok/dwa zmiana na A6 C4 2.5 Tdi 140KM (szczerze, to zadbane ładne setki bardziej przyciągają mój wzrok)



Dodam tylko iż inne silniki nie wchodzą w grę, albo 2.3E albo 2.5Tdi. Proszę o Waszą opinię co z tym fantem zrobić, na co się nastawiać, jakie koszty czekają mnie w przypadku punktów 1 i 2. Na tą chwilę jestem pewien tylko co do jednego: na pewno nie zmienię swoich preferencji i zostanę przy C4.

Pozdrawiam
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR] Remont, SWAP czy...???
PostNapisane: 07.kwi.2012 22:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:28:41
Posty: 26
Ja posiadam identyczne audi od 2005, sprowadziłem indywidualnie z Niemiec, miało przebieg niby ok 230 tys. Od razu założyłem LPG. Były małe problemy - silnik gubił obroty po przejechaniu ok 20 - 30 km. To chyba wynik problemów z mechanicznym wtryskiem. Gaz reguluję sobie sam - kupiłem kabelek program i 2 razy do roku regulacja. Rok temu regenerowałem (sam) parownik. Problemów z LPG nie widzę. Pali dość dużo (chociaż to dyskusyjne) minimalnie LPG to jakieś 11-12l/100km, na autostradzie przy średniej > 150km/h to ok 14l/100km.
Moim zdaniem dobrze zrobiony i ustawiony LPG działa poprawnie z wtryskiem mechanicznym.

_________________
Audi A6 1.8T PB '98


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR] Remont, SWAP czy...???
PostNapisane: 07.kwi.2012 22:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
odetkaj odme olejową to nie bedzie smalic na niebiesko. pewnie jest zasufiona i nie mają gdzie opary z komory korbowodowej ulatywać i silnik pompuje sie oparami i przeciska olej przez uszczelniacze i sie spala.

zdejmij korek oleju jak bedzie smalić. jak ujdzie cisnienie to zajmij sie odmą.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR] Remont, SWAP czy...???
PostNapisane: 09.kwi.2012 10:52:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.paź.2011 12:48:08
Posty: 12
Jednak chyba ten smrodek to nie olej tylko benzyna której silnik nie przepala, prawdopodobnie mam wtrysk to ogarnięcia/regulacji. Na gazie nie ma żadnego niebieskiego dymku, czysty zapach spalonego podtlenku LPG :)



Odetkanie odmy pomoże w jakimkolwiek stopniu dla silnika aby mógł 'oddychać pełną piersią'? Zrobiliśmy taki myk u kolegi w 1Z i czuć że silnik ma lżej, odma poszła prosto pod silnik, tak ekologicznie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR] Remont, SWAP czy...???
PostNapisane: 09.kwi.2012 21:01:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Jak uwolnisz odmę, to Ci się podciśnienia rozjadą...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 2.3 AAR] Remont, SWAP czy...???
PostNapisane: 10.kwi.2012 06:39:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
wordeck napisał(a):
Jak uwolnisz odmę, to Ci się podciśnienia rozjadą...

Pozdrawiam



ja mam odlaczona i nic sie nie rozjechalo

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: