.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 07:35:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN] Problem z turbiną
PostNapisane: 01.kwi.2012 18:17:27 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Po wywaleniu kata powtorz wszystkie logi dynamiczne... i wstaw jako linki do obrazkow a nie jako obrazki.. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN] Problem z turbiną
PostNapisane: 01.kwi.2012 23:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2012 20:26:01
Posty: 32
Auto: Audi A4 B5 1.9TDI avant
Gustav napisał(a):
Kat out.

Poczytałem trochę o wyrzuceniu katalizatora i zgłupiałem. Mogę go sobie tak po prostu wywalić, wspawać rurkę i nie przyczepią mi się na przeglądzie? Czy zostawić imitację katalizatora ze wspawaną rurką w środku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN] Problem z turbiną
PostNapisane: 02.kwi.2012 07:59:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Sprawdź jak chodzi pusty bez rurki w środku. Jak nie jest głośniej to zostaw pusty. Jak dudni to wstaw w środek rurkę.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN] Problem z turbiną
PostNapisane: 02.kwi.2012 09:32:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Ja u siebie mam wstawioną strumienicę i na przegladzie mi sie nie doczepili do tego.

Tylko pamietaj zeby zabrać im swoj katalizator, sprzedasz srodek i wroci Ci sie troszke koszt wymiany...ja o tym nie wiedziałem i kata zostawiłem u nich :(

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN] Problem z turbiną
PostNapisane: 02.kwi.2012 09:52:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zdemontuj kata.. wytlucz wszystko, wywal i zamontuj... nie potrzebujesz zadnych rurek, strumienic ani innych rzeczy....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9 TDI AFN] Problem z turbiną
PostNapisane: 18.sie.2012 15:52:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2012 20:26:01
Posty: 32
Auto: Audi A4 B5 1.9TDI avant
Nie wrzuciłem logów bo zdecydowałem się odłożyć na później wywalenie katalizatora. Problem braku mocy w granicach 1600 -2500 obrotów chyba się rozwiązał przy okazji innej naprawy. Otóż zaczęła cieknąć pompa wody więc przyszedł czas wymiany (jak kupiłem auto to rozrząd był świeżo zrobiony ale pompa wody nie została wymieniona). Przy okazji wymiany pompy wody kazałem mechanikowi obejrzeć dokładnie silnik bo coś tam delikatnie ciekło. Okazało się, że mocowanie odmy do bloku silnika było całe popękane. Tak więc odma została wymieniona na nową.
Odebrałem auto i od razu wyczułem znaczącą poprawę - teraz czuć jak turbina zaczyna ciągnąć od ok 1600 obrotów. Tak więc prawdopodobnie przyczyną była odma - wydaje mi się, że gazy uciekały odmą (może była także przytkana). Być może komuś te informacje pomogą.

Niestety mechanik wstawił mi odmę bez tego białego zbiorniczka (odolejacza)- nie mógł nigdzie dostać takiej samej - nowa odma ma tylko jakieś przewężenie w miejscu zbiorniczka, nie wiem czy w środku w tym zwężeniu coś jest- poczytałem na forum i wiem, że zalecane jest by ten zbiorniczek był (brak zbiorniczka może powodować nadmierny apetyt na olej, który dostaje się do dolotu i dalej do turbo). Na razie postanowiłem nie wymieniać tej odmy - co jakiś czas sprawdzam dolot i nie zauważyłem by był tam nadmiar oleju - tylko ścianki rur są trochę tłuste (czyli wydaje mi się, że normalnie). Jakby pojawiło się więcej oleju to dam znać i podmienię na właściwą odmę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: