zbieram sie na opisanie swojej naprawy w osobnym watku ale po krotce bylo tak: - przyjezada zona autem a to telepie i chodzi z poglosem - sciegniecie pokrywy i 2 dzwigienki leza obok, walki maja slady nadtarcia ale wg mnie symbolika - plan minimalistyczny: hydraulika cala albo nawet na sztuki + pasek rozrzadu i zamknac sie w naprawie 1500pln all - plan sie nie powiodl bo: a) mechanik uparl sie ze nawet male nadtarcia oznaczaja ryzyko wypadniecia (nie sadze bo to czesci milimetra byly) b) jedna dzwigienka co wypadla nie byla obtluczona/druga byla (zalozylem ze jak niewytluczona wypadla to moze miec racje) = > walki kosztojua z hydraulika na aledrogo z fvat (nowe) 2 kola najtansze , pare stow drozsze markowe (ruviele walki + ina hydraukika) = > zalezalo mi na czasie a ruviela nie mieli a te tanie mieli od reki (wzialem + 600 zyla 3 paski i garsc rolek: markowe - na nast dzien kurier przywiozl)
- wyszla tajemnica niskiej ceny (jeden walek mial zle nabita zebatke (z walka blizniaczego odbica bo z drugiego cylindra) - pozniej dowiedzialem sie, ze byla seria takich kompletow walkow firmy camshaft - prio 1 czas wiec mechanik kupil brakujacy walek a ten reklamowalem dla zasady (dostalem nowy dobry walek ale na pamiatke bo po czasie) - kolejna wtopa wyszla bo okazalo sie, ze zawor skrzywiony (pewnie sie zawiesil i dlatego wypadla nieustukana dzwigienka) - mechanik sciagal glowice i zajmowal sie naprawa - w miedzyczasie wzialem walek z kompletu za 2 kola z hydraulika i sprawdzalem jego twardosc (51 hercow - te co byly mialy 49: wniosek - najtansze z allegro sa twarde wiec to bujda o miekkich walkach zamiennikach co wycieraja sie po 20tys - jak tak jest to cos jest nie tak ze smarowaniem) - mechanik zlozyl, zmienil olej (5w40castrol), filtr powietrza oleju i calosc wyszla z 100% rachunkiem na wszystko (mam dzialalnosc wiec vat odzyskuje a netto wrzucam w koszta dla oslody) 6kola bez kilkudziesieciu pln - w cenie byla tez laweta do warsztatu (naprawa we Wro - czyli jednym z drozszych uslug w PL!)
Gdyby nie bylo potrzeby kupna extra walka i sciagania glowicy z palcem w d... zmiescilbym sie w 5 kolach z vatem na wszystko lacznie z robota
7 kola to przeplacenie okolo 2 kola wg mnie (minimum klocek zakladajac ze zmieniales napinacz paska wiel, pompe wody, termostat i kupowales markowe walki) Dla statystyk: kupilem auto 4,5 roku temu przy niecalych 200tys przebiegu, wymienilem rozrzad na starcie, dolozylem 80tys i silnik dokonal proby harakiri Jezeli ktos ma manuala (dowolnosc swapow w przeciwienstwie do tipa) i nie ma dzialalnosci gosp (jemu fvat o d.. rozbic a uzywki silniki sa bez fvatow) lepiej robic swap na 1.9 niz naprawiac Pozdrawiam, Przemek
_________________ TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku
|