.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 18:28:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.3 20V 7A]Chłodzenie komory silnika nie działa
PostNapisane: 26.kwi.2007 19:25:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Witam

Jak w temacie, zrobiło sie wreszcie ciepło a w Coupejce przestał się włączać wentylator w celu schłodzenia komory silnika, w zeszłym roku potrafił jeszcze 15minut po zgaszeniu się chłodzić, no i było słychać prztykający przekaźnik.

Wentylator sam w sobie działa jak należy, włącza się przy pracującym silniku przy 90C i przy klimie.

Gdzie upatrywać przyczyny??

1. Czujnik temp się uwalił, ten z tyłu pokrywy zaworów? Napięcie do niego dochodzi.
2. Silnik był cały rozbierany, młotki, które to ruszały mogły coś uszkodzić?
3. Do przekaźnika, który jest zdaję się odpowiedzialny za to chłodzenie, a dokładnie do jednego z jego pinów podłączyłem zasilanie grzanych foteli, ale tak samo było to podpięte w 90 2.3 NG, z której wyciągałem fotele.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 19:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
no to jak wentyl normalnie dziala to looknij dobrze na ten czujnik... nie pamietam czy on jest jedno pinowy czy dwu, ale chyba dwu, wiec moze na odwrot podlaczyles?

przyjrzyj sie polaczeniom, albo stykom w/g mnie cos tam namieszali. Moge jutro pomierzyc to u mnie i powiedzec jak powinno wygladac, chyba ze mauzer bedzie pierwszy;)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 19:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
para napisał(a):
no to jak wentyl normalnie dziala to looknij dobrze na ten czujnik... nie pamietam czy on jest jedno pinowy czy dwu, ale chyba dwu, wiec moze na odwrot podlaczyles?

przyjrzyj sie polaczeniom, albo stykom w/g mnie cos tam namieszali. Moge jutro pomierzyc to u mnie i powiedzec jak powinno wygladac, chyba ze mauzer bedzie pierwszy;)


No czujnik jest dwupinowy, a podłączenie ma znaczenie? :)

Jakbyś mógł pomierzyć to było by git :)

Z Mauzerem już gadałem, ale może jeszcze coś dorzuci od siebie :diabel:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 20:31:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Podłączenie przewodów do czujnika nie ma znaczenia.
Zewrzyj kable od czujnika.
Jeśli ruszy wentylator to masz uszkodzony czujnik.
Jak się nic nie stanie to przerwa w kablach albo przekaźnik.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 21:35:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Hmm no zwierałem na krótko i nic się nie działo właśnie.

A co się mogło raptem w przekaźniku zwalić? Grzanie foteli działa, a zasilane jest z tego samego przekaźnika. Można go jakiś sprawdzić. Chyba, że grzanie foteli nie pod ten pin co trzeba podpiąłem :diabel:

Na przewodach zasilających czujnik jest napięcie ok 9-10V

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 22:24:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Może styki przekaźnika się wypaliły i nie łączy?
Rozbierz go, wepnij w gniazdo i ręczniezewrzyj styki w przekaźniku. Zobaczysz czy wtedy załączy się wentylator.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.maja.2007 19:05:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No więc dzisiaj poczyniłem dalsze testy. Ugotowałem czujnik i pokazał we wrzącej wodzie rezystancje 700-1000KOhm czyli raczej dość znaczną, po wyjęciu z wody nic nie pokazał :galy:

Podmieniałem też przekaźnik od kumpla z 20V i nie załączyło się u mnie chłodzenie na jego przekaźniku - u niego działa.

Nie doczytalem jeszcze tego postu Szoguna o ręcznym zwarciu przekaźnika, sprawdze to jutro.

Może jednak czujnik do bani, ta rezystancja starsznie duża?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2007 23:51:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jesli zwierales styki czujnika i nic sie nie dzialo, problem jest gdzie indziej.
Podlaczales dobry stycznik i nic? Wiec szukaj w zasilaniu stycznika. On powinien podac napiecie na went. jesli bedzie dostawal prad z czujnika i jednoczesnie nie bedzie napiecia na styku ktory idzie od zaplonu. U siebie mialem cos podobnego. Poprzedni wlasciciel mial elektryka z Marsa i ten podlaczyl staly + na pin od zaplonu, wiec przekaznik widzial stale uruchomiony silnik i nie zalaczal wentylatora.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 17:02:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Za radą Szoguna rozebrałem przekaźnik i zwarłem go ręcznie i wentylator się załączył. Co biorąc pod uwagę dość duuuużą rezystancję czujnika wskazuje na jego uszkodzenie. Jutro odbieram nowy czujnik, dam znać czy w tym tkwił problem.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 21:43:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
jmm napisał(a):
Hmm no zwierałem na krótko i nic się nie działo właśnie.


Jak zwierales wsuwki od "czujnika"-wlacznika termicznego(edit for Hans :D ), a przekaznik nawet nie pyknal, to sadze, ze nnie jest to wina czujnika. Czy, napewno je dobrze zwarles ???

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Ostatnio edytowano 03.maja.2007 22:01:57 przez opperator, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2007 21:47:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
gwoli scislosci panowie majstry, to nie czujnik a styk ktory zwiera powyzej 102 st C wiec jezeli udalo CI sie zmiezyc jego opornosc to jestes dobry :peace:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2007 14:39:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Problem rozwiązany, pomogła wymiana czujnika na nowy, koszt 35zł :):

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 20V 7A]Chłodzenie komory silnika nie działa
PostNapisane: 11.kwi.2012 08:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Panowie, mam krótkie pytanie.
Otóż, zwarłem styki włącznika na krótko i wentylator nie zadziałał.
Rozebrałem przekaźnik i na zwartych stykach włącznika, ręcznie zwarłem przekaźnik - wentylator zadziałał.

Silnik NG, instalacja ori. Nie działał czujnik temperatury ( 4 PIN ), podmieniłem na dobry (?), pomiar robiony dziś rano na zimnym całkowicie silniku.

Co, oprócz włącznika determinuje zadziałanie przekaźnika?
Czy temperatura silnika również ma znaczenie pomimo odłączenia włącznika wybiegu?
Czy mam uwalony przekaźnik?

Edit.
Zauważyłem, że po rozwarciu przewodów od włącznika ręcznie włączany przekaźnik również załącza wentylator.
Czy prawdopodobnie uwalony jest gdzieś przewód, aczkolwiek nie widać nigdzie uszkodzeń.

Mam rację?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 20V 7A]Chłodzenie komory silnika nie działa
PostNapisane: 13.kwi.2012 11:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Podbijam i od razu przepraszam. Scalę posty później.

Ponawiam pytanie:
Skoro kable złączone na krótko nie wzbudzają wentylatora, a przekaźnik załącza wentylator przy ręcznym zwarciu to gdzie szukać usterki?
W przekaźniku czy instalacji?
Za co jeszcze odpowiada przekaźnik 272?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 20V 7A]Chłodzenie komory silnika nie działa
PostNapisane: 13.kwi.2012 11:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
podmień przekaźnik.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 20V 7A]Chłodzenie komory silnika nie działa
PostNapisane: 13.kwi.2012 13:19:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
zserty napisał(a):
Za co jeszcze odpowiada przekaźnik 272?


Steruje II biegiem wentylatora chłodnicy (Nr 443 955 532 C)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.3 20V 7A]Chłodzenie komory silnika nie działa
PostNapisane: 15.kwi.2012 14:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
KORU napisał(a):
zserty napisał(a):
Za co jeszcze odpowiada przekaźnik 272?


Steruje II biegiem wentylatora chłodnicy (Nr 443 955 532 C)

A za pierwszy bieg który odpowiada? Wentylator się kręci jak się zagrzeje, ale wybieg już nie.

Muszę załatwić jakiś dobry, bo okazuje się, że 3, które mam w domu nie fungują.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: