.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 21:18:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 17.kwi.2012 16:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2011 16:49:32
Posty: 76
Lokalizacja: Warszowice
Witam. Zastanawiam się nad wymianą wałka rozrządu o sportowej charakterystyce. I teraz mam jedno pytanko, ponieważ wczoraj dzwoniłem do jednego wykonawcy który oferuje taką usługę na zasadzie przerobienia oryginalnego, czyli napawanie itp itd. Powiedział że jest gwarancja praktycznie nie zniszczalny. Dzwoniłem zaś do drugiego i on powiedział że wykonuje nowe wałki rozrządu od podstaw, ja się go zapytałem czy nie można przerobić oryginalnego a on powiedział że nie. Taki wałek za długo nie wytrzyma i szkoda roboty, może silnik zniszczyć itp. I teraz panowie nie wiem co na ten temat sądzić, komu wierzyć. Proszę o wasze opinie na ten temat.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 272KM 518NM.


Ostatnio edytowano 17.kwi.2012 18:08:49 przez afro89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu.
PostNapisane: 17.kwi.2012 17:35:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zatytułuj dobrze temat bo nie wiadomo do jakiego silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 18.kwi.2012 07:03:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli wałek jest napawany profesjonalnie i właściwym materiałem często wałek jest trwalszy niż nowy, ponieważ składa się z dwóch materiałów i w najbardziej obciążonym miejscu "dodany" jest materiał o podwyższonej twardości. Podczas napawania istnieje ryzyko powstania naprężeń powodujących skrzywienie wałka, oraz pękanie powierzchni na granicy materiał rodzimy/dodany (oczywiście o ile nie zachowamy technologii).
Wielu producentów wałków sportowych nie lubi jednak tej metody (określając ją jako gorszą) ponieważ podwyższona twardość materiały powoduje bardzo duże trudności w obróbce krzywki. W efekcie zwiększa się zużycie ściernic, oraz przy zachowaniu poprawnych parametrów znaczące wydłużenie czasu obróbki. Napawanej krzywki nie nie da się wstępnie przetoczyć czy przefrezować gdyż duża twardość umożliwia jedynie szlifowanie.

Bardzo skomplikowane jest również właściwe skonstruowanie kształtu krzywki który ma współpracować z hydraulicznymi kasatorami luzu. Niewłaściwa konstrukcja może powodować wypalanie zaworów oraz chwilowe utraty kompresji na wysokich obrotach gdy popychacz zacznie być odrywany od krzywki przez siły dynamiczne.

Pozdrawiam!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 18.kwi.2012 07:36:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
czy jest w ogóle sens wkałdać ostrzejszy wałek z innym liftem to AELa? chyba, że to nie jest już seryjny R5 TDi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 18.kwi.2012 11:50:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ciągle brakuje przepłukania na obrotach powyżej 3500, Może warto, szczególnie że kolega już włożył k24 więc do 2400 jest słabszy od serii.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 18.kwi.2012 13:54:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2011 16:49:32
Posty: 76
Lokalizacja: Warszowice
Jeszcze jedno, jeden producent a mianowicie Świątek polecił zastosowanie niby sportowych hydraulików które są 1/3 lżejsze i coś tam, nie pamiętam dokładnie. Muszę zadzwonić jeszcze raz i dokładnie się wypytać. Na chwilę obecną dzwoniłem tylko do Heinrich-a i właśnie do Świątka.

http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P ... rtowe.html

http://www.heinrich-tuning.pl/

Jeśli miał ktoś z was styczność z nimi, to proszę o wasze opinie na temat tych producentów.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 272KM 518NM.


Ostatnio edytowano 18.kwi.2012 13:57:54 przez afro89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 18.kwi.2012 13:57:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
temat wałków przewija się często na innych forach, co prawda nie konkretnie do AELa ale jeśli chodzi o Światka to jest tylu samo zwolenników co przeciwników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu do 2.5 TDI AEL
PostNapisane: 18.kwi.2012 14:36:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Popychacze o ktorych Swiatek wspomnial to popychacze od nowszych diesli VP sa lzejsze od org AELa

Na walku od Swiatka przelatalem ok 50tys km narazie brak sladow zuzycia:)

Henricha nie polecam mialem od niego walek byl tak spartolony ze szklanki rowalil

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: