.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 01:46:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 25.kwi.2012 15:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2012 14:28:12
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
witajcie mam możliwość zakupu Audi A6 2,7 BiTurbo 1998 roku w automacie......

Mam kilka pytań co by nie kupować nieświadomym dobrych i złych stron auta...

2,7 BiTurbo - jak oceniacie ten silnik w gamie auta ....trwałość , bezawaryjność , spalanie osiągi......
- czy jest możliwość i jak ew. współpracuje z LPG .....( jakie instalacje polecacie)

Skrzynia automatyczna - awaryjność , płynność przełożeń , współpraca z w/w silnikiem

Zawieszenie
- trwałość , komfort

Elektronika ogólna - słabe punkty

I na koniec koledzy/koleżanki - na co ogólnie zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu biorąc pod uwagę silnik , skrzynię , nadwozie , podwozie i inne rzeczy...

Dzięki wszystkim za pomoc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 25.kwi.2012 16:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak zadajesz takie pytania to nie jest auto dla Ciebie, zorientuj się dobrze w temacie, to nie jest jedyne forum na, którym znajdziesz informacje, w 2.7 sama wymiana hamulców na tarczach 323 kosztuje 2 razy tyle co normalnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 25.kwi.2012 16:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zależy co kupisz. Jak trafi Ci się zapuszczony egz. to wydasz w naprawy tyle za ile kupiłes auto. Ja akurat wiem, ze jak się o ten motor dba to jeździ się bezawaryjnie i nie ma stresów. Reszte sobie poszukaj na naszym forum jak i na racingfoum.pl, tam masz chyba wszystko co możliwe na temat 2.7T.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 25.kwi.2012 17:33:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2012 14:28:12
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Uwierz mi mocno przeszukuje tematy o 2.7 a pisząc temat sam chciałem więcej się dowiedzieć żeby wiedzieć na co uważać przy kupnie jakieś słabe na które warto uważać , a dwa taki temat o danym modelu to później skarbnica wiedzy na kierowany na dany model auta i dany silnik.......
Jak kto mówi kto pyta nie błądzi......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 25.kwi.2012 18:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
chłopaki spokojnie, chce mieć to niech sobie kupi, Wam złocisze z kieszeni nie poleca

napisze Ci tylko cennik taki ogólnikowy bez robocizny

rozrząd 800zł
olej z filtrem 250zł (mobil)
EGT albo 800zł albo 120zł
tarcze i klocki przód (tył grosze) 500zł + 200zł
tubro używka od 800zł w górę nowy 3tys, nawet nie wspominam, że są 2
dv 250zł, 600zł
gaz oczywiście jakiś dobry pewnie pod 5k

afto to jak i w każdym ~ 5, 6k

Dawaj linka będziemy obczajać i skutecznie Cię odstraszać.....

Ja zcyfryzuje to napisał rafał
koszt auta np, 16tys zł, Twój wykur....y pech czyli pad ASB, 2x K03, robota wszystkich hebli + gaz bo Cię zje spalanie to może = 32tys zł (oczywiście to najczarniejszy scenariusz)

pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 26.kwi.2012 12:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Panowie czemu odrazu zakladacie ze go nie stac na taki samochod ? A po za tym wcale sie nie pytal jakie sa koszty hebli ani spalanie tez go nie interesowalo chodzilo mu tylko o to czy ten silnik jest pozbawiony wad konstrukcyjnych (jak np 2.5TDI, 2.0TDI), czy skrzynia jest dobra ( ze to nie multi ), czy zawieszenie jest twarde jak klocek, czy ciagle cos trzeba robic przy elektronice itp...

Kolega chce sie dowiedziec najwiecej co mozliwe o aucie a Wy wychodzicie z załozenia ze go nie stac bo sie pyta o przydatne info nt auta w ktore chce kupić.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 26.kwi.2012 12:42:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Druss już się tak nie rozpędzaj, skoro nie wie nic o 2.7 to wątpie czy wie co to multitronik a co to tiptronik nie wspomne już o wadach 2.5 i 2.0 TDi. Przecież oprócz silnika i hamulców to jest zwykład A6/C5 ma taką samą skrzynie automatyczną jak inne audi, to samo zawieszenie co w A4 i częściowo w A8, tyle, że ma większe hamulce z przodu i silnik z dwoma turbinami więc teoretycznie więcej rzeczy, które może się zepsuć i do najtańszych nie należą a kupująć 10letnie auto trzeba patrzeć na wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 26.kwi.2012 16:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 23:20:43
Posty: 51
2,7 BiTurbo - jak trafisz zadbany to trwały, bezawaryjny, dobre osiągi - zrób program i osiągi są bardzo dobre.

Skrzynia automatyczna - standardowa sprawa, nie jest ani gorsza ani lepsza od innych, jak ktoś umiał się posługiwać to nie powinno byc problemow

Zawieszenie - komfortowe, raczej mało trwałe ale to wiadomo - nasze drogi.

Elektronika ogólna - pixele na fisie ? regulator napięcia, raczej reszta bezawaryjna

Na coś szczególnie zwracac uwage ? tak - 2 turbiny, wycieki, przedmuchy, złączki srączki, DV, sporo tego, wszystko zalezy od stanu auta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 26.kwi.2012 17:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
tip w 2.7t jest bardziej awaryjna od tipa w innych modelach/silnikach.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 26.kwi.2012 18:12:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
2rafal7 napisał(a):
tip w 2.7t jest bardziej awaryjna od tipa w innych modelach/silnikach.


Sam tip nie jest bardziej awaryjny, ale niestey awarie się zdarzają a są skutkiem chipowania silnika.
BTW czy w 2.7 były 5hp19, czy 5hp24??

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 26.kwi.2012 22:31:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Hubos21 dlatego kolega przyszedł do Nas i zapytal sie o taka konfiguracje A6'tki. Mało wiedział wiec chciał sie dowiedziec czegos wiecej ale nie tego ze jego na to auto nie stać tylko dlatego ze nic o nim nie wie. Szuka jakis odpowiedzi/wskazówek/porad.
Zobacz jak odpisał Sajnek, konkretnie odp na jego pytania, oczywiscie wiedza 2rafal7 i solaris'a tez jest pomocna.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 27.kwi.2012 05:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ja też się podepnę pod temat, bo też interesuje mnie 2.7t. moje kryteria:
avant, na pewno nie starzy niż 2002 i na pewno manual.
powiedzcie mi koledzy, czy istnieje możliwość w miarę szybkiego i bezproblemowego odpięcia rury ssącej Y, co by pomacać turbinki?
czy ogólnie dostęp do turbin jest wystarczający do pobieżnej diagnostyki?
wiadomo, że 8-10 letni wóz ma określony przelot, a jeśli ktoś nie ma pojęcia o traktowaniu uturbionego silnika to mógł go delikatnie podjechać, a szczególnie sprężarki

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 27.kwi.2012 05:35:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A ja wam napisze tak ....
Zakup 2.7BT ma sens jeśli planujecie modyfikacje silnika (program, zmiana suszarek na RS'owe, kucizna itd..) Jeśli auto ma zostac seryjne, to ja bym się nie pchal w 2.7BT, szukalbym 4.2, w serii osiagi lepsze, mniej upierdliwych i kosztownych elementow osprzetu silnika itd....

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 27.kwi.2012 06:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zagor napisał(a):
A ja wam napisze tak ....
Zakup 2.7BT ma sens jeśli planujecie modyfikacje silnika (program, zmiana suszarek na RS'owe, kucizna itd..) Jeśli auto ma zostac seryjne, to ja bym się nie pchal w 2.7BT, szukalbym 4.2, w serii osiagi lepsze, mniej upierdliwych i kosztownych elementow osprzetu silnika itd....


2.7t ma sens nawet w serii, ale moim zdaniem program w tym silniku to podstawa bo motor sie dusi :D.

PS: Moim byłym 2.7t brałem S6 4.2 więc myślę, że warto kupic ten motor. Dźwięk co prawda nie jak w V8, wygląd zewnętrzny również gorszy (brak poszerzonych nadkoli itp), ale świst zasysających dwóch suszarek też jest fajny :). Kupujcie ludzie 2.7t, nie bójcie się kosztów, trzeba tylko mocno przetrzepać przed kupnem, najlepiej u jakiegos kumatego tunera bo w aso nic nie wiedza na temat tego silnika.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 27.kwi.2012 16:50:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
metyoo Y się szybko i dobrze ściąga, 3 śrubki, i rurka. Ale i tak nie dostaniesz się do turbin, za to na kanale zobaczysz czy nie ma wycieków.
Zawsze możesz też zrobić 112 dynamiczne i wiesz co w trawie piszczy,

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 28.kwi.2012 11:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
no dobra a możesz mi podać jakie są wartości optymalne i graniczne dla tej grupy?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 29.kwi.2012 09:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
mała poprawka bo teraz doczytałem.

Grupa 112 to temperatury EGT które mają mieć po 945st
Doładowanie to grupa 115 i tu jak w każdym odpracowane ma być bliskie zadanemu, byle nie było przeładowania.
Co to wartości to nie chce wprowadzać w błąd ale chyba 2200mbar - ale to doczytaj

Tylko robić 115dyn w 2.7bit na 3g to musi być już kawał porządnej bezpiecznej drogi

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 29.kwi.2012 11:20:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
gdzieś czytałem jak wykonywać logi dynamiczne: 3bieg, 2000obr i but do końca.
o drogę się nie boje, bo auto jest niedaleko autostrady, wszystko zależy od właściciela, czy zgodzi się na taką przejażdżkę, ale to już jego problem, jeśli chce sprzedać samochód... ;)
byłbym wdzięczny, gdybyś podrzucił mi jakiś poradniczek o takiej diagnostyce.
z góry dzięki i pozdrawiam.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 29.kwi.2012 12:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
niestety takiego poradnika nie posiadam, sam korzystałem z pomocy kolegi zbigwwl

Co do ASB się nie wypowiadam. Buda C5 prócz hebli z przodu jest taka sama. Ogólnie motornia wytrzymała.
Jak podepniesz VAGA to sprawdź czy nie ma błędów lambd i EGT, jak 115 pozytywnie wypadnie to tam nie ma więcej się co spuszczać.
Wcześniej czy później i tak coś trzeba będzie dołożyć, cudów nie ma. Zwróć też uwagę czy nie szarpie przy zmienie biegów.Jak będziesz na kanale to zerknij na turbinyczy nie ma wycieków obok nich.
Jak ma udowodnione wymiany rozrządu, olejów, swieć itd to warto położyć 3piątki (1500zł) za to więcej.
Jeszcze ewentualnie klima lepiej żeby była sprawna bo ciężko się dostać do sprężarki - krzywią się przy naprawie i więcej biorą.

Powodzenia w zakupie

'

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 2.7 BiTurbo opinie
PostNapisane: 29.kwi.2012 13:18:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Druss napisał(a):
Hubos21 dlatego kolega przyszedł do Nas i zapytal sie o taka konfiguracje A6'tki. Mało wiedział wiec chciał sie dowiedziec czegos wiecej ale nie tego ze jego na to auto nie stać tylko dlatego ze nic o nim nie wie. Szuka jakis odpowiedzi/wskazówek/porad.
Zobacz jak odpisał Sajnek, konkretnie odp na jego pytania, oczywiscie wiedza 2rafal7 i solaris'a tez jest pomocna.


Zobacz sobie mój post nad jego i co więcej napisał? :D AKP to akurat ostatnie forum na którym bym szukał informacji na temat 2.7TT, szukał inforamcji tzn. czytał, przglądał, oglądał a nie czekał na wypunkotwaną odpowiedź. Zwykła A6/C5 z mocnym silnikiem i wiekszymi hamlacami przez co sporo droższa w utrzymaniu, jak ktoś chce kupić i zakładać używane turbiny za 500zł to chyba jakaś pomyłka, nie bede już wspominał tematu wielowahacza i tiptronika, który był już milion razy i forum jest od tego zapchane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: