.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sty.2025 16:44:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wycieka olej. Czyżby chore turbo?
PostNapisane: 07.lip.2005 14:52:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Ostatnio zaóważyłem że wycieka mi olej. W okolicach gumowej rury (niewiem od czego ona jest wiec troche ją opisze).
Dochodzi do turbawki ma ok 10-15 cm długościi z jednej strony łączy się z drugą grurą ale plastikową a z drugiej z metalowym elementem połączonym chyba z turbiną. Jest to ta rurka którą mechanicy mi macali sprawdzając czy turbinka daje wogle jakies cisnienie.

I tak, wyjąłem i znalazłem dziurkę małą ale jednak. Tamtędy wydostawał sie olej.W srodku było mokro od oleju a w metalowj czesci z którą łączył się ów przewód kupa syfu, jakby sadza. Niewiem czy to prawidłowe.
- Co wogle leeci tym przewodem. Powietrze czy spaliny?
- Czy może tam być olej?
- Czy ta mini dziurka ma wpływ na osiągi (np. uciekające ciśnienie z turbinki)?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 15:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
to ja się może podłączę pod temat, mam podobny problem bo u mnie ta rura jest popękana, ze starości są takie jakby szramy po niej, poza tym mam dziurawy główny przewód od turbiny do intercoolera i jeden taki cienki wężyk który wychodzi od tego zaworu nad turbiną i idzie też do czujnika ale przepływomierza (tego co jest przymocowany z tyłu do puszki z filtrem powietrza - pisze na nim Pierburg - starsze silniki mają przepływomierz BOSCH więc nie wiem czy mają taki czujnik) - powietrze więc mi ucieka kilkoma dziurami a samochód jest słabiutki, gdzie można kupić wspomniane przewody, a moze ma ktoś "zapasowe" i czy po wymianie trzeba będzie zresetować błędy VAGiem aby silnik zaczął pracować w trybie normalnym?

ps. ostatnio widzę że z tego zaworu kapie mi na turbinę olej, są tam jakieś uszczelki do wymiany? czy jak turbina się nagrzeje to moze zapalić ten olej?

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Ostatnio edytowano 07.lip.2005 19:06:52 przez szuchaj, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 17:08:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
przewodem tym leci powietrze z turbiny do IC a po drodze jest zawór EGR
który wpuszcza spaliny w dolot - ekologia

normalnym zjawiskiem jest obecność niewielkich ilości oleju (tłuste ścianki)
w tej rurze

wszelkie nieszczelności powinny zostac szybko usuniete - jezeli jest mała
dziurka to sprobuj prowizorycznie okleić tę rure gumową tasmą
mocną i dobrze podklejoną, inaczej powietrze z turbinki ci ucieka -
gorsze osiagi, wieksze dymienie, wieksze zuzycie turbinki

przewody cienkie jak mają dziurki - powymieniać

rura ta głowna u samej góry do dostania w ASO - około 90plnów

po wymianie przewodów o ile nie ma innych byków auto będzie jeździć

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2005 17:44:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
"normalnym zjawiskiem jest obecność niewielkich ilości oleju (tłuste ścianki)"
no wyjąłem jeszcze raz żeby sprawdzić ile tego jest i powiem że niejest tylko tłusta, oczywiście niema tam niewiadomo ile ale jak po wyjęciu ją przechyliłem to sciekły ze 2-3 kropelki. Można to zaliczyc do "tłustych ścianek"? I co z tą "sadzą która mi się nagromadziła"

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 06:25:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Rafaello napisał(a):
"normalnym zjawiskiem jest obecność niewielkich ilości oleju (tłuste ścianki)"
no wyjąłem jeszcze raz żeby sprawdzić ile tego jest i powiem że niejest tylko tłusta, oczywiście niema tam niewiadomo ile ale jak po wyjęciu ją przechyliłem to sciekły ze 2-3 kropelki. Można to zaliczyc do "tłustych ścianek"? I co z tą "sadzą która mi się nagromadziła"


sadzę i nagar w dolocie o ile nie jest grubsza niż parę mm olać
te trochę oleju tez olać...

jak już będziesz podchodził do sprawy kompleksowo to niech ci wyjmą
intercooler (pod turbiną na samym dole) i zobaczą ile w nim jest oleju

zresztą ile by nie było i tak turbiny nie wymienisz - trzeba jezdzic az
sie na dobre nie zesra

IC po wyjęciu przepłukac od środka i przedmuchac z zewnątrz

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 11:10:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Maciek, a znasz kogoś w Łodzi lub w stolicy, kto zdiagnozuje i w razie potrzeby zregeneruje turbawkę? Ile to kosztuje; mniejwięcej chociaż?
A może warto od razu kupić coś z Allegro?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2005 11:11:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cygaro-avant napisał(a):
Maciek, a znasz kogoś w Łodzi lub w stolicy, kto zdiagnozuje i w razie potrzeby zregeneruje turbawkę? Ile to kosztuje; mniejwięcej chociaż?
A może warto od razu kupić coś z Allegro?


zapytaj warma on kiedys regenerowal w 1Z turbo
ja ze swoim nie mialem w ogole klopotów

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2005 23:03:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2005 22:59:53
Posty: 18
Lokalizacja: Śląsk
U mnie podobnie. Miałem lekki wyciek z rurki smarowania turbiny, to magicy mi uszczelnili ale ojawia się czasami po osterj jeżdzie lekki (pare kropli) wyciek oleju z zaworu EGR. Czyżby turbina brała olej i wraz ze spalinami wyciekał on na zaworze. NIe wiem, na tyle się na tym nie znam. Czy ktoś może powiedziec czy cos da się z tym zrobić. Uszczelka od EGR jest spocona olejem, lekko tłuste ścianki i to wszystko. Proszę o pomoc.

_________________
Audi 80 Avant B4, 1.9TDi (1Z), 95'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 06:16:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
brychu11 napisał(a):
U mnie podobnie. Miałem lekki wyciek z rurki smarowania turbiny, to magicy mi uszczelnili ale ojawia się czasami po osterj jeżdzie lekki (pare kropli) wyciek oleju z zaworu EGR. Czyżby turbina brała olej i wraz ze spalinami wyciekał on na zaworze. NIe wiem, na tyle się na tym nie znam. Czy ktoś może powiedziec czy cos da się z tym zrobić. Uszczelka od EGR jest spocona olejem, lekko tłuste ścianki i to wszystko. Proszę o pomoc.

EGR padają jak się ponoć za rzadko wymienia filtr powietrza - jak kupiłem auto to też się lało na turbinę z niego, więc nie zastanawiając się długo kupiłem na szrocie i wszystko jest ok - działa i nie kapie.

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 08:45:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
EGR ja bym sie nie przejmował

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 09:10:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
regeneracja turbawki to okolo 600 - 700 zl brutto w zaleznosci od miasta. niestety turbo musi miec tylko walniete uszczelniacze, jesli padl walek turbiny a lopatki mialy nawet lekki kontakt z obudowa to regeneracja bedzie kosztowac prawie tyle co nowe turbo.

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: