Witam
Kolego, czy poradziłeś sobie z tym problemem ?
Czytałem gdzieś, że podobny problem miał swoją przyczynę w pękniętym bloku silnika.
Mam nadzieję, że u Ciebie nie będzie tego problemu.
U mnie woda dostaje się na 1 i 2 cylinder.
Głowica zdjęta, oględziny starej uszczelki za dużo nie dały, głowica zostanie splanowana i sprawdzona i zastanawiam się, czy nie oddać do sprawdzenia bloku silnika, tym bardziej, że wystąpił inny problem i chyba będzie trzeba rozebrać silnik w drobny mak.
Gdy tłok jest w górnej pozycji, tzn. przy górnej krawędzi bloku to z jednej strony (od strony 2-go cylindra) tłok jest idealnie na tej samej wysokości co krawędź bloku, z drugiej zaś ok 1-2 mm niżej.
Mechanik mówi, że trzeba wymienić tłok i korbowód na 1 i 2 cylindrze, bo może być z tego później kłopot.
Miałeś u siebie podobny problem ?
Czy ktoś z szanownych kolegów już się z czymś takim spotkał ?
Czy to zapieranie się silnika przy rozruchu (bo u mnie było identycznie) mogło skrzywić korbowód ?
Załączam też zdjęcia 1-do cylindra.
Zdjęcie 1 przedstawia widok przy cylindrze 2 (tłok na wysokości bloku)
https://picasaweb.google.com/1157871588 ... 3337678178Zdjęcie 2 przedstawia ten sam tłok od drugiej strony ( ściany bloku).
https://picasaweb.google.com/1157871588 ... 0670498802Zdjęcie 3 - tłok z góry - widać, że nie jest w idealnej odległości od krawędzi bloku, z każdej strony.
https://picasaweb.google.com/1157871588 ... 8829129714Mam przed sobą wyjazd do Chorwacji i nie chciałbym czegoś zaniedbać i później żałować.
Proszę o opinie.
Pozdrawiam
Artur