szukamyauta napisał(a):
Bobo napisał(a):
szukamyauta napisał(a):
Witajcie .
Ja nadal uzytkuje swoja klime na r12 ,serwisowanie moze jest problemem ale jak znajdziesz serwis co ma r12 to bez problemu ,
Jeszcze 1,5 roku temu kupowalem filtr i zawor rozprezny pod r12 .Przerobka hmm napewno sa inne wyjscia na filtrze w jednym metryczne w drugim przypadku calowe wiec w gre wchodzi wymiana calosci .
Akurat filtr osuszacz, w jednym i drugim przypadku jest taki sam, różnią się jedynie gwinty. Wymiana, przy przejściu na r134a jest wskazana ze względu na to, że zbiera się w nim stary olej.
No wlasnie napisalem ze filtr rozni sie gwintami (metryczny i calowy) .
A jakie sa gwinty przy sprezarce ,czy napewno wymieniajac na sprezarke od r134 podlaczymy te same przewody .?
No to pytanie Ci nie odpowiem jednoznacznie, są różne sprężarki i różne auta. Najczęściej gumowe przewody do sprężarki trzeba dorobić nowe, z prostej przyczyny, że sprężarka, ma po prostu inaczej umiejscowiony kolektor. Ja u siebie mam ACK ze sprężarką z passata zamiast AAH i oryginalnej sprężarki i przewody musiałem dorabiać.
A co do samego osuszacza, to miałem na myśli to, że z powodzeniem można stosować ten od r12 przy czynniku r134a, zachowując stare przewody chłodnicze z calowymi gwintami.