.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 04:59:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] Jak wymienić płyn we wspomaganiu ..........
PostNapisane: 29.sie.2009 10:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
Jak w temacie można to zrobić u siebie w garażu czy tylko warsztat pozostaje ??

_________________
A6 C4 AEL avant - byl
80 B4 AAH sedan q-był
BMW 330d TURING był
Skoda Octavia Kombi 2.0 Fsi-był
Ford Mondeo Kombi 1.6 Ecoboost-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 10:28:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Garaż i forum ;)

Napełnianie układu olejem:

Uwaga! W czasie napełniania olejem instalacji hydraulicznej należy pamiętać, aby nie spowodować zupełnego opróżnienia zbiornika oleju przez wyssanie, gdyż wówczas do układu hydraulicznego zostanie zassana większa ilość powietrza.
Podczas nalewania oleju oraz odpowietrzania należy uważać, aby pompa pracowała na niskich obrotach, gdyż przy silnym zasysaniu oleju do pompy będą przedostawały się pęcherzyki powietrza, które podczas przepływu przez pompę będą ulegały rozbiciu na mikropęcherzyki, co może doprowadzić do pienienia się oleju i wydłużenia procesu odpowietrzania. Przekładnia kierownicza może mieć różne położenia w pojeździe (pionowe poziome, odwrócone, skośne itp.) i w pewnych przypadkach nie uda się w zupełności odpowietrzyć układ w krótkim czasie. Pozostające w przekładni kierowniczej powietrze wydzieli się dopiero po pewnym okresie czasu. Wtedy zaleca się odłączyć drążek podłużny od ramienia przekładni, aby można było wykorzystać do przebiegu odpowietrzania cały skok tłoka w obudowie przekładni kierowniczej. W czasie jazdy pozostające nieznaczne ilości powietrza są wchłaniane przez olej i następnie wydzielane w zbiorniku. Napełnianie olejem instalacji hydraulicznej odbywa się przez otwór wlewowy w zbiorniku oleju. Do pierwszego napełnienia oraz do wymiany oleju celowe jest zdjęcie pokrywki zbiornika i napełnienie zbiornika olejem, aż do brzegów. Po tym należy silnik przekręcić kilkakrotnie rozrusznikiem, aby cały układ hydrauliczny napełnił się olejem. Ponieważ w czasie tej czynności poziom oleju w zbiorniku szybko się obniża, trzeba stale dolewać oleju, aby nie dopuścić do zassania powietrza.


Odpowietrzyć układ.

Odpowietrzanie układu:

Gdy instalacja hydrauliczna jest napełniona na tyle, że przy krótkotrwałym przekręceniu silnika poziom oleju nie spada poniżej dolnego znaku na mierniku poziomu oleju, można uruchomić silnik. Następnie płynnymi ruchami Należy przekręcić kierownicą od oporu do oporu, aby powietrze mogło ujść z cylindra. Należy przy tym obserwować poziom oleju i uzupełnić go w przypadku wyraźnego obniżenia. Czynności te należy powtarzać, aż do uzyskania stałego poziomu oleju, a na powierzchni przestaną ukazywać się pęcherzyki powietrza. Następnie trzeba zdjąć kapturek zamykający i na śrubę odpowietrzającą nasunąć przezroczysty przewód. Z kolei należy odkręcić śrubę odpowietrzającą 0,1 - 1 obrotu, aby pozostające w tej części obudowy powietrze mogło znaleźć ujście. W chwili, gdy z otworu śruby odpowietrzającej będzie wypływał tylko olej, śrubę należy dokręcić, nałożyć na nią kapturek i dolać oleju do zbiornika. Po prawidłowo przeprowadzonym odpowietrzeniu poziom oleju w zbiorniku - przy nie pracującym silniku - nie powinien się podnieść o więcej niż o 1-2 cm.

Sprawdzanie stanu oleju:

Poziom oleju należy sprawdzać po przebiegu 5000 - 6000 km lub po 100 - 120 godzinach pracy przy nie pracującym silniku. W przypadku obniżenia poziomu oleju uzupełnić go tak, aby sięgał 1 - 2 cm powyżej górnego znaku na mierniku poziomu oleju. Przy pracującym silniku poziom oleju nieco spada, ale nie więcej niż 1 - 2 cm. Po ponownym wyłączeniu silnika poziom może wzrosnąć o poprzednią wartość. Przekroczenie tej wielkości wskazuje na obecność powietrza w oleju.
by hydrosystem.pl :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2009 18:56:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.sie.2006 11:21:28
Posty: 274
Lokalizacja: wrocław
Dziękuję bardzo .........

_________________
A6 C4 AEL avant - byl
80 B4 AAH sedan q-był
BMW 330d TURING był
Skoda Octavia Kombi 2.0 Fsi-był
Ford Mondeo Kombi 1.6 Ecoboost-jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2009 12:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2009 16:17:32
Posty: 7
Lokalizacja: Wroclaw
Tez chcialem wymienic u siebie plyn od wspomagania( 2003r A6 1.9TDI AWX), bo juz jest straszny syf, ale czy mozecie mi opisac jak dokladnie oproznic caly uklad, co i gdzie odkrecic. Czy odkrecac tylko te 2 weze przy pompie wspomagania czy co? Odpowietrzanie wiem jak zrobic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Jak wymienić płyn we wspomaganiu ..........
PostNapisane: 16.maja.2012 19:17:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2012 17:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: WU / WGM
Auto: RS6 C5
Witam.

Też mnie to czeka - opróżnienie, napełnienie i odpowietrzenie układu. Znalazłem mały wyciek w miejscu zakucia przewodu gumowego na przyłączu do pompy wspomagania.

_________________
Jest :
2003 RS6 C5
2022 Octavia 2.0TDi
2014 Seat Ibiza "mieszczuch"

Było :
2000 Volvo V70 T5+ MTE Performance
2003 Seat Arosa TDI powered EDC-tuning.pl
2005 Volvo V50 T5+


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Jak wymienić płyn we wspomaganiu ..........
PostNapisane: 16.maja.2012 19:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ostatnio przy wyciąganiu maglownicy spuściłem płyn po montażu zalałem do stanu, pokręciłem, pojeździłem i dolałem znowu do stanu :D tak w skrócie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] Jak wymienić płyn we wspomaganiu ..........
PostNapisane: 27.maja.2012 08:16:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
hubos21 napisał(a):
ostatnio przy wyciąganiu maglownicy spuściłem płyn po montażu zalałem do stanu, pokręciłem, pojeździłem i dolałem znowu do stanu :D tak w skrócie


I bardzo dobrze zrobiłeś, wspomaganie kierownicy to nie element statku kosmicznego, nie popadajmy w paranoję.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: