.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 03:32:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 13:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Witam forumowiczów. Mam pytanie jaką jednostką zastąpiono silnik 2.7 bi turbo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 13:32:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
W przypadku S4 było to 4.2 V8 344KM, a dla RS4 4.2 V8 420KM, oba wolnossące.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:05:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
A co z a6 i allroadem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:18:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
dokładnie mi chodzi o cywilną odmianę 2.7 biTurbo jestem strasznie ciekaw ponieważ mam zamiar kupić tę jednostkę ( 2.7T) a wiadomo do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja i zastanawiam się jaki silnik zastąpił tą kultową jednostkę która zbiera się jak dizelek bo jeżeli się okaże że następcy brak.... to sam nie wiem... :zdziw:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:23:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
kurcze chociaż to nie ma związku z moim pytaniem ale faktycznie nawet w wersji rs występują jednostki wolnossące aż nie chce mi się wierzyć zrezygnować z turbin które dają wiele frajdy i kopa... wiem że jest jeszcze 4.2 bi turbo w rs6..
Hmm trochę lipa że pojawiły się tylko wolnossące jednostki i trochę tego nie rozumiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Simpson napisał(a):
W przypadku S4 było to 4.2 V8 344KM, a dla RS4 4.2 V8 420KM, oba wolnossące.


Koledzy nie chce mi się wierzyć że silniki doładowane zastąpiono tylko wolnossącymi które nie mają za bardzo potencjału....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:27:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A jednak....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
,,a jednak,,.... dobra to w takim razie skoro skończyła się era bi turbo i same wolnossące nawet w wersjach rs to w takim razie skąd te filmiki na you tube audiczek po modach z przeróżnych roczników od starych po młode i nowe egzemplarze co mają 600ps 700ps 800ps i więcej, wolnossącej jednostki nie da się podrasować dolotami itp tak po prostu wolnossąca jednostka nie ma potencjału, dizelki z kolei chyba też nie są w stanie takich mocy osiągnąć... więc zgodnie z tą teorią to jakie silniki można tak modyfikować tylko benzyniaki z turbo a więc musi chyba coś być?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:43:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
MariuszGaaa napisał(a):
skąd te filmiki na you tube audiczek po modach z przeróżnych roczników od starych po młode i nowe egzemplarze co mają 600ps 700ps 800ps i więcej, wolnossącej jednostki nie da się podrasować dolotami itp tak po prostu wolnossąca jednostka nie ma potencjału, dizelki z kolei chyba też nie są w stanie takich mocy osiągnąć... więc zgodnie z tą teorią to jakie silniki można tak modyfikować tylko benzyniaki z turbo a więc musi chyba coś być?

Sądząc po tym co piszesz nie wiesz nic nt. budowy silnika i zasady działania.
Są ludzie którzy maja pasje, pieniądze i gotowi są zmodyfikować swoje auto dokładając 1-2 turbosprężarki dzieki czemu auta są zdecydowanie mocniejsze.
w A4 B7 i A6 C6 nie ma odpowiednika dla silnika 2.7 biturbo. W obecnych odpowiednikiem byłby 3.0 z kompresorem 333KM.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:50:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
http://www.youtube.com/watch?v=xxYj2T6O ... re=related czy to waszym zdaniem jest wolnossąca benzyna? Ja osobiście nie znam jednostek które seryjnie mają tyle ps-ów ale skoro to wolnossak to co należy zrobić żeby aż tak go podkręcić bo moja wyobraźnia za płytka ;) A te wszystkie jednostki tfsi to przecież też z turbo, może na podstawie tego są jakieś odpowiedniki które zastąpiły dziś kultowe i topowe jednostki typu 2.7biturbo?

No nie do końca akurat jestem świadomy pewnych rzeczy aczkolwiek ekspertem nie jestem to muszę powiedzieć jasno... kurcze ale teraz to wylaliście mi kubeł zimnej wody na głowę, czyli czasy prostego chipa zmieniającego konkretnie osiągi auta minęły tak, dobrze rozumiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:52:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
RS6 C6 ma silnik 5.0 BiTurbo.... czyli doładowany..


Pewnie, ze są ludzie i pewnie, ze mają kase...
Uturbione "wolnossące" 4.2 V8 w RS4 B7... dzwiek zrywa majty z doopy
http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 21:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
w rs6 c6 jest 5.0 TFSI, więc masz swoją turbinkę. Teraz w myśl trendu zwanego downsizingiem audi coraz więcej silników robi właśnie doładowanych. Wielkie wolnossaki odchodzą powoli do lamusa...W a7 np. masz tylko uturbione, wszelkie rsy tez na turbinach. Generalnie ciężko znaleźć jakąś konkretną prawidłowość.
A tak poza tym to zastanawiam się czemu mają służyć te dywagacje...silniki to nie poczet królów, że mają swoich następców :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:03:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Pewnie chodzi to to, że do takich nowości nie strzelisz chipa za 1k2PLN niosącego +35% np...
Niestety komplikują na tyle, na ile sami radę dają.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
już tłumaczę skąd te rozważania ;) ponieważ zawsze byłem fanem dizli, a w dizlach pociągał mnie ich sprint i to że na każdym biegu ciągną jak głupie praktycznie od samego dołu, benzyny natomiast jak wiadomo trzeba wkręcić na swoje obroty i dowiedziałem się że wyjątkiem wśród benzyn jest 2.7 bi turbo i że ta jednostka ciągnie od samego dołu jak dizelek dzięki czemu potrafi rozsądnie spalić przy normalnej aczkolwiek dynamicznej jeździe na co dzień i tak po prostu zacząłem się zastanawiać jaki silniczek w c6 będzie miał podobne parametry..
Pewnie zaraz ktoś powie to czemu przerzucam się na benzynę zamiast kupić dizelka otóż dla tego że w przedziale finansowym w jakim muszę się zmieścić nie ma fajnych jednostek wysokoprężnych wszystkie dostępne w tych rocznikach jakie mnie interesują albo na jakie mnie stać to mają jakąś wadę bez wyjątku która dopiero po którymś tam roku została wyeliminowana niestety to już auta na chwile obecną poza mój zakres finansowy bo nie tylko autem człowiek żyje...

Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
Pewnie chodzi to to, że do takich nowości nie strzelisz chipa za 1k2PLN niosącego +35% np...
Niestety komplikują na tyle, na ile sami radę dają.

-dokładnie to mam też na myśli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:17:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie wiem co odpowiedzieć, bo .... w Twoim myśleniu jest tyle nieścisłości i błędnego zdania na temat silników, że trudno to na raz ogarnąć.

po pierwsze użyłeś sformułowania, które jest z zasady wykluczającym się stwierdzeniem - sprint diesli ... :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:21:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
hehe

Nie no mamy już kilka super szybkich klekotów.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
że tak jeszcze odniosę się do kolegi mroova81 zgadzam się z nim w stu procentach i to mnie zaczyna denerwować tak dla przykładu zdecydowałem się na zakup a6 2.7T 250ps zainwestuję chociażby tylko w głupiego chipa i mam w przedziale 280 - 300ps koszt powiedzmy 2k i gra gitara a druga opcja no co tu dużo mówić w porównaniu do pierwszej to kibel bo: kupuję np s4 b6 ( bardzo mi się podoba) 4.2 340 ps i teraz tak ( już nie mówię o tym że to lubo 40 ps zgubić) jednostka z którą nic nie zrobię no chyba że worek pieniędzy wrzucę już pomijam że za samą nazwę s auto już swoje kosztuje spalić swoje musi a w zestawieniu takie 2.7 które ma mniej ps niestety o wiele dynamiczniejsze i przyjemniejsze...

Sprint dizli hmm może się rzeczywiście źle wyraziłem , opiszę to tak jakiś czas temu moje autko zostało uszkodzone przez autobus i w czasie naprawy użytkowałem przez dłuższy czas dwa auta: 1.8T 150ps passat b5 i a4 1.9tdi seryjne 110 bez chipa i tak jeżeli dwa auta miały by się ze sobą zmierzyć to 1.8t spokojnie na około objedzie gołe 1.9 ale jeżeli jedziemy normalnie i dynamicznie to odczucia są takie że ten 1.9 jest bardziej dynamiczne i mocniejsze no nie wiem jak mam to bardziej opisać dizle po prostu się szybciej zbierają mają wyższe momenty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
dizle bywają elastyczniejsze, może tego słowa brakło?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
skoro już weszliśmy na temat porównań klekotów ja mam tylko głupie 1.9 i tylko chip co dało 144ps i 333nm i nie jedną większą pojemnościowo benzynę potrafię zawstydzić oczywiście na dłuższą metę dostanę baty ale na sprincie od świateł do świateł nie ma przebacz.... oczywiście mi nie chodzi o ściganie się taki tylko przykład podałem ja po prostu lubię uczucie że każde muśniecie pedału gazu bez względu na obroty jest wyraźnie odczuwalne...

Dokładnie dizle są elastyczniejsze ;) no i dowiedziałem się że takie 2.7 jest takim dizelkiem wśród benzyn tak ktoś z forum stwierdził i dla tego na niego się zdecydowałem a nie np na 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: następca 2.7 bi turbo
PostNapisane: 18.maja.2012 22:28:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no , wiesz, jeśli się nie wie do czego skrzynia biegów służy, i w jakim zakresie obrotów dany silnik jest najsprawniejszy... każde wytłumaczenie jest dobre, ale do wytłumaczenia słabych osiągów nie używaj wymówki przyzwyczajenia duszenia do dechy gazu przy 1500 obr/min silnika. Charakterystyka jazdy dieslem i benzyną różni się, i trzeba wiedzieć jak to wykorzystać i tyle.
Lecz jednak jeśli tak bardzo sobie cenisz spalanie, to nie rozumiem, skąd zainteresowanie silnikiem turbodoładowanym i to w dodatku powyżej 2 litrów jeszcze. Nie tędy droga. Jest takie powiedzenie - turbo żyje - turbo pije. I nie ma na to rady.

Ja wiem ,że szukasz złotego środka, ale uwierz, wielu przed Tobą i na pewno wielu po Tobie będzie go szukać, i ... nie znajdziecie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 94 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: