.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 20:09:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 19.maja.2012 07:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Jak do tego doszło;
- 60tyś temu wymieniony był kompletny rozrząd z kątem wtrysku ustawionym na 55, nowe paski CONTI
- po ok 30 tysiącach autko odpalało różnie, raz na dotyk, czasami po 3 sekundach kręcenia
- na zimę kąt został zapobiegawczo podniesiony do 65, jak się okazało raczej zbędnie
- kilka dni temu nie udało się uruchomić auta, po ratunek do Pzemika i Spankyego > pasek napędu pompy stracił połowę ząbków :galy:
- na linie do znawców ( przez telefon mechanior brzmiał profesjonalnie), kazałem ustawić kat na 60
Odebrałem auto po załozeniu nowego paska, wydający nie wiedział jak ustawiono kąt. Telefonicznie powiedział, że ustawił fabryczne 41. Fakt, że wutko chodziło miękko, obroty nie falowły, ale dynamikę straciło.
Przemik podpiął VAGa: kąt wtrysku 132, BTDC 11-13.
Wczoraj zeszliśmy z katem do +- 93 i na tym koniec - nie ma możliwości dalszej regulacji pompą.
Będę wracał do mechaniorów i mam do Was pytanie, czy może to wynikać z złego założenia paska napędu pompy, to znaczy błędnego ustawienia kołą pompy względem koła wałka w głowicy? Przed opisaną wymianą była pełen zakres regulacji pompą.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Ostatnio edytowano 21.maja.2012 19:01:57 przez adiaudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 19.maja.2012 11:34:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
jeżeli kąt był tak wysoki to pompa musiała im przeskoczyć przy zakładaniu o ząbek..
nie reguluj kąta pompą tylko poluzuj śrubę rozrządu i ustaw metodą prób i błędów odpowiednią wartość..
jak mogłeś mieć pełen zakres regulacji kąta samą pompą ? samo przekręcenie pompy na fasolkach nie daje pełnej regulacji..

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AEL kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 19.maja.2012 21:23:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
pablo90 napisał(a):
jak mogłeś mieć pełen zakres regulacji kąta samą pompą ? samo przekręcenie pompy na fasolkach nie daje pełnej regulacji..

Dzięki za słowo, chodzi mi o zakres ruchu pompą, który do momentu wymiany jej paska dawał pełny zakres regulacji kąta.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 20.maja.2012 19:38:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
popraw rozrzad, na bank jest przestawiony o jeden zabek.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 20.maja.2012 19:55:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Ale jakim cudem do tej pory było ok? Przestawił się przy zmianie paska pompy?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 20.maja.2012 23:30:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Musiał im się machnąc przy zaznaczaniu czy coś, bo ewidentnie ta wartośc co jest teraz to o jeden ząb. Masz 15 minut roboty :)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 21.maja.2012 00:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Dzięki, to oni mają :)
Rozumiem, że zdjąć pasek napędu pompy, poprawić ustawienie pompy i założyć pasek?
Ale za traktowanie mnie jak idiotę już tam raczej nigdy nie wrócę. Wmawiali mi, że kąt jest ustawiony na fabryczną wartość 41, a jak do nich wróciłem to "co pan, przy 100 to by nie jeździł"...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 21.maja.2012 09:04:05 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
adiaudi napisał(a):
"co pan, przy 100 to by nie jeździł"...


Heh... znawcy TDi...

Ustawilismy tyle ile sie dalo w strone ATDC.... jedyna pociecha w tym ze przestał się zapisywac 00550.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4 AEL] kat wtrysku, koniec zakresu regulacji
PostNapisane: 21.maja.2012 10:20:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Panowie
Temat z głowy. Pasek zdjęto, ustawienia poprawione, kąt 58-61, jeśli dobrze zapamiętałem. Błąd nie wraca. Wytłumaczyli mi gdzie pojawił się błąd w sztuce. Po prostu robiło 2ch gości i jeden był pewien, że drugi ustawił kąt jak należy, oraz sprawdził i odwrotnie, a tak się nie stało. Więc było skopane, bo niedokończona robota.
Spanky, Przemik, dzięki za poświęconą niedzielną chwilę.
Gdyby komuś się przytrafiły takie objawy, to może się moja przygoda przyda.

Czas jednak na rozrząd :/

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: