Luki147 napisał(a):
Panowie jak w temacie, rzecz jasna użyłem opcji "szukaj" i dowiedziałem się bardzo ważnych i przydatnych rzeczy, aczkolwiek chcę podpytać o kilka pierdółek .
A więc szwankuje mi chłodzenie. Nie zawsze załączają mi się wiatraki i mam kilka pytań odnośnie powiązań termostatu a czujnikiem temperatury cieczy.Czasami jest tak że wiatrak dopiero załącza mi się przy stu paru stopniach, a jak wiadomo przy 90 stopniach powinien zareagować już ten pierwszy , a dopiero później powinien załączyć się drugi.
-Gdy termostat się nie otwiera i nie ma pełnego chłodzenia w całym, pełnym obiegu - mam na myśli sytuację gdy płyn nie jest schładzany przez chłodnicę ,to czy z tego tytułu czujnik temperatury cieczy nie uzyskując odpowiedniej temperatury nie nagrzewa się i tym samym nie załącza pierwszego wiatraka ??
-czy w tym 3 pinowym czujniku temperatury , montowanym w chłodnicę po prawej stronie ma znaczenie kolejność montowania przewodów - akurat wiem że tam powinna wtyczka wchodzić w kostkę , ale u mnie ktoś "za młodu" wsadził tam swoje łapska i przestało coś działać to wszystko odpowiednio.
-zauważyłem że ten pierwszy wiatrak nie załącza się przy temperaturze 90 stopni, aczkolwiek gdy dochodzi do stu paru stopni , to wtedy załączają się obydwa - pytanie :czy drugi bieg w termostacie cieczy też załącza dodatkowo pierwszy wiatrak , tak aby dwa chodziły naraz ?? - po mojemu tak powinno być .
- reasumując, nie wiem czy teraz padł mi pierwszy bieg w termostacie cieczy, czy nie reaguje mi on z tytułu nie dogrzania chłodnicy poprzez walnięty termostat , a który być może otwiera się zbyt późno .
-wyczytałem też, że po jeździe przy nagrzanym motorze, gdy zgasimy silnik , i jest on zbytnio nagrzany , to pomimo zgaszenia powinien załączyć się na chwilę pierwszy wiatrak celem schłodzenia go - to prawda czy fałsz ??
Wszelkie inne sugestie i poprawki mile widziane .
pozdrawiam Łukasz
Pamiętaj - czujnik temperatury to czujnik temperatury - on siedzi w małym obiegu, w chłodnicy masz włącznik termiczny i to on włącza wentylator, tak więc jak termostat się nie otworzy to woda nie krąży w pełnym obiegu więc nie dociera do chłodnicy, jak nie dociera do chłodnicy to nie włączy wentylatora.
Wydaje mi się, że w Twoim audiku wentylatory połączone są ze sobą paskiem, a tylko 1 wiatrak jest napędzany, więc przy okazji napędza 2 wiatrak. Wskaźnik temperatury pokazuje Ci wskazanie orientacyjne, nie jest idealnie wyskalowany. Wentylator włącza się przy takiej temperaturze, a nie innej, bo akurat włącznik termiczny ma taką charakterystykę, że przy takiej temperaturze zamyka obieg prądu.
W b3 z tego co pamiętam wentylator nie chodzi po zgaszeniu silnika.