.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:39:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silniczków)
PostNapisane: 17.lip.2008 21:22:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ello.Jest problem z climatronikiem w C4, a mianowicie nawiewy raz chodzą bez problemu, potem znowu działają na szybę i na nogi, a nie działa na kratki, teraz znowu nie chce grzać. Sprawdzał auto VAGiem i ponoć wyszło coś takiego v68, v70, v71, v85 (nie wiem czy to coś znaczy :D) Teraz sprawdzał klimę trybem serwisowym i w podpunkcie 1 uszkodzenie systemu on wyświetla:
11.7 co oznacza (klapa centralna czasem blokowana),
13.7 (klapa nogi / odszraniacz, czasem blokowana,
08.5 (klapa regulacji temperatury,ciagła blokada,
*08.5 silnik jest zapetlony, próbowac programowo usunać blokadę.
Do rzeczy. Czy możliwe, że coś tam się zacina, gdzie szukać, ew. jak rozebrać ten panel climatronika?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Ostatnio edytowano 17.sty.2011 12:22:43 przez emge, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 21:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2005 07:07:56
Posty: 46
Lokalizacja: Słupsk
pewnie silniczki od klap trzeba czyścić

_________________
Obrazek - obecnie - każdy kiedyś przychodzi po rozum do głowy :)
AUDI A4 1.9 TDi AVG Avant :) - to już przeszłość
AUDI A4 1.9 TDi AFN Avant :) - to już przeszłość
AUDI 100 C4 2.6 V6 ABC affftomat :) - to już przeszłość


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 06:54:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Chyba szykuje się wydlubywanie mieszacza powietrza;/ Chyba jedyna opcja by naocznie zobaczyć co go boli i co jest nie tak;/

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 07:01:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Przy takiej ilości błędów zacząłbym od wyjęcia panelu i "odświeżenia" jego styków. Dopiero jak to nie pomoże, to brałbym się za silniczki...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 07:17:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jest jakiś sprawdzony sposób na wyciąganie panelu? Jutro musimy zrobić bo za tydzień jedzie z małym dzieckiem na Słowację :).

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 07:46:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wyciągasz radio (i panel klimatronika jeśli chcesz demontować mechanizm klap) - w głębi za radiem widzisz dwie wtyczki czerowną i niebieską. Przy odrobinie sprytu można wypiąć wtyczki i ponownie je założyć. Aby wyciągnąć całe sterowanie trzeba odkręcić półkę nad nogami kierowcy i najlepiej również pozbyć się schowka od storny pasażera. po wypięciu wtyczek, z lewej i prawej strony odkręcasz dwa wkręty od mechanizmu klap (to do czego są podpinane te kolorowe wtyczki). Trzeba odblokwać i zdjąć dźwigienki, następnie cały moduł przekręcasz poprzecznie do osi samochodu ku górze do tyłu na kąt 90*. Trochę kombinowania i powinien wyjść w stronę kierowcy. Dalej to już rozbiórka mechanizmów czyszczenie i smarowanie. Przechodziłem to u siebie na jesień i jak na razie mija prawie rok jak działa wszystko bez problemów a klimatronik nie pokazuje żadnych błedów. Szkoda, że nie zrobiłem foto story ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 08:00:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ooo dzięki Ci bardzo. Może my zrobimy foto story dla pokoleń :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 21:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
emge - zerknij na zdjęcia z tej aukcji.

http://moto.allegro.pl/item395865201_silniczki_sterowania_klimatronika_do_audi_c4_a6.html

Mogą sporo wyjaśnić i pomóc. Dokładnie widać gdzie znajdująsię sróbki i dźwigienki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 22:00:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Małe foto story dla potomności :):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 07:23:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jeszcze pytanko. Nawiewy w zasadzie działają, ale znikło ogrzewanie (najpierw było, chłodzenie bangla). W którym miejscu szukać winowajcy, bo domyślam się, że to nie te silniczki które robiliśmy. Pytanie dodatkowe czy błędy wyświetlane w panelu klimy trzeba skasować czy same znikają po naprawie?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 11:45:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Za regulację temperatury odpowiada silniczek pod maską przy podszybiu. Na forum jest nawet jakiś manual od tego. Roboty duuużo mniej niż przy tych w kabinie... Błędy powinny zniknąć same po iluśtam prawidłowych sygnałach, ale lepiej je skasować - będzie wiadomo co stare, a co świeże.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2010 11:14:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
widze ze czeka mnie cos podobnego, nie dziala mi nawiew z kratek i temperatura, jak ustawie na LO to leci zimne jak na 18 to juz leci cieple. Pytanie czy trzeba te silniczki wymieniac czy da sie je jakos wskrzesic, nasamarowac itp :?:

ma ktos moze nr oe tych silniczkow bo czeka mnie wymiana V68, V70 i V71
=============================================
na kompie wykazalo cos takiego:
Wednesday,07,April,2010,20:53:47:21461
VCDS Version: Release 805.0

Address 01: Engine
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D13
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 23247
1 Fault Found:

00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: N/A

Wednesday,07,April,2010,20:55:17:21461
VCDS Version: Release 805.0

Address 08: Auto HVAC
Control Module Part Number: 4A0 820 043 B
Component and/or Version: Klima-Vollautomat D05
Software Coding: 00060
Work Shop Code: WSC 23193
4 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-00 - Blocked or No Voltage
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 18:22:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Hej. Silniczki możesz rozebrać i wyczyścić. Myśmy tak zrobili i działają do dziś.
Obrazek

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2010 07:30:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2009 19:11:29
Posty: 25
Lokalizacja: Białystok
sorry za odgrzewanie tematu, ale mam pytanko do emge co znaczy rozebrać i wyczyścić? mam zdjąć to metalową obudowę z silniczka? czego tam szukać do czyszczenia? kupiłem już dwa "zapasowe" silniczki więc mam na czym poćwiczyć, tylko potrzebuję bardziej konkretnych wskazówek :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silnicz
PostNapisane: 13.cze.2012 13:49:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
odgrzewam kotleta, pamieta ktos ktory silniczek obsluguje zmiane cieple/zimne powietrze. Jak dobrze pamietam to ten na podszybiu, czy sie nie myle ?

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silnicz
PostNapisane: 13.cze.2012 19:50:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2011 16:49:32
Posty: 76
Lokalizacja: Warszowice
Tak ten na podszybiu bodajże V68

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 272KM 518NM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silnicz
PostNapisane: 13.cze.2012 20:47:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kliku napisał(a):
odgrzewam kotleta, pamieta ktos ktory silniczek obsluguje zmiane cieple/zimne powietrze. Jak dobrze pamietam to ten na podszybiu, czy sie nie myle ?


Ten obok silnika wycieraczek (pod pokrywką na boku nagrzewnicy).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silnicz
PostNapisane: 13.cze.2012 20:53:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
To jeszcze ja potwierdzę :):
Ten to ma elegancki dostęp w porównaniu do tych w konsoli :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silnicz
PostNapisane: 15.cze.2012 07:14:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
dzieki, znalazlem nawet galreryje :)
http://www.polerowanie-felg.pl/ogrzewanie/

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] klima błędy, problem (jak dość do klap i silnicz
PostNapisane: 17.cze.2012 14:13:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Panowie, powiedzcie, czy mozna gdzies taki silniczek kupic nowy w razsadnej cenie? oczywiscia dostepnosc czesci uzywanych jest ogromna, ale w sumie to mozna sobie kupic taki, ktory niedlugo padnie, dla tego wlasnie pytam czy instnieje gdzies opcja zdobycia dwuch takich silniczkow jak na zdjeciu powyzej.

z gory dzieki za info.

pozdr.

d.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: