.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 23:17:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 1.9 TDI AHU] Rzeszow Help
PostNapisane: 15.cze.2012 22:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2011 09:26:37
Posty: 9
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A6 1.9 AFN
Witam!

Pierwsze i najwazniejsze pytanie: czy jest tu jakis forumowicz z okolic Rzeszowa, Lezajska, Lancuta, Kolbuszowej, max Stalowej Woli, ktory dysponuje VAGiem i jest w stanie sprobowac naprawic usterke? Oczywiscie za podpiecie pomoc naprawe place :) albo moze ktos z forumowiczow poleci jakis warsztat ktory przerabial takie sprawy?

Problem: odpalam autko jade - na biegach 1,2,3 rwie do przodu jak szalone, 4 jeszcze ok a 5 to juz dziwnie, kreci sie do 3rpm i ani gram wiecej. Po tej chwili biegi 1,2,3,4,5 zmulają sie. Gasze zapalam i pojawia sie sytuacja pierwsza - 1,2,3 szalone osiolki 4,5 dziwnie do 3rpm....

Z tego co wyczytalem najprawdopodobniej jest do wymiany N75 albo przeplywomierz - te dwie rzeczy mozna wymienic w ciemno co wy na to? Weze uszkodzone? raczej nie bo na 1.2.3 nie rwalo by tak do przodu, podejrzewam ze to cos z elementami sterujacymi praca turbiny. Napewno trzeba bedzie tez wymienic termostat i jedną z rolek napinajacych - takze troche roboty w tym samochodzie bedzie. Wiem ze podstawa do wszystkiego sa wykresy z VAGa - na chwile ich brak z wiadomego powodu.

Niechce dawac auta do pierwszego lepszego warsztatu gdyz wiadomo - wymienia pol osprzetu silnika i dalej nie naprawia..... a takiego sprawdzonego od A4 TDI to nie mam.....

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1.9 TDI AHU Rzeszow Help
PostNapisane: 15.cze.2012 23:47:00 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Silnik wpada w tryb awaryjny spowodany najprawdopodniej przeładowaniem ciśnienia doładowania. Nie wiem czy w AHU jest zmienna geometria kierownic spalin w turbinie (VTG), jeżeli tak to najprawdopodobniej zapiekły się kierownice spalin w dmuchawce i turbina nie steruje dawką spalin. Inna możliwość to padnięty czujnik N75. Jeżeli masz VTG to sprawdz jak chodzi sztanga turbiny, jezeli nie chodzi lub bardzo cięzko to kierownice zapieczone na 100%. Wtedy wyjmujemy turbo na stół i czyścimy, ale pamietaj że czyszcząc turbo zniwelujesz tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyną może być uwalony system smarowania turbiny, który powoduje osadzanie się oleju na kierownicach, a w połaczeniu z nagarem tworzy maź powodujacą zapiekanie się kierownic spalin. Podjedz do kogoś z VAGIEM i zrób logi dynamiczne i statyczne, to się obraz rozjaśni bardziej jaka przypadłość dolega Twojej Niuni. Jak beda to zapieczone kierownice spalin to ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się w czyszczenie tylko oddał do regeneracji, ale do dobrego serwisu (niestety wiele serwisów nie naprawia turbin tak jak powinna).

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1.9 TDI AHU Rzeszow Help
PostNapisane: 16.cze.2012 10:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2011 09:26:37
Posty: 9
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A6 1.9 AFN
Z innego forum

"Jesli odcina moc nagle(np przy wyprzedzaniu) tz ze turbina przeladowuje i w silnikach ahu 90km jest taka mala kosteczka metalowa (zawor regulacj cisnienia)z przodu silnika polaczona z rura powietrza i silownikiem membranowym pod turbina jesli zawor nie dziala silownik membranowy nie otworzy upustu cisnienia i wywala blad i wchodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu i zapaleniu ponownym bedzie oki do momentu ponownego przyspieszania .jesli silownik membranowy jest walniety to auto jest mulowate powyzej 3000 ob\min przerywa ,pali duzo niema tgz elastycznosci pedalu gazu ,trzeba mu trzymac na gazie zeby jechac , (silownik membranowy nie otwiera i nie zamyka zaworu upustowego jest delikatnie uchylony i cisnienie ucieka w rure wydechowa zamiast w kolektor"

Moze byc cos w tym prawdy? na dniach audica bedzie podpinana pod Vaga...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1.9 TDI AHU Rzeszow Help
PostNapisane: 16.cze.2012 12:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Moze byc cos w tym prawdy?

Tak.
Na początek obejrzyj dobrze wszystkie wężyki podciśnieniowe, może któryś jest przetarty lub odłączony i dlatego sterowanie zaworem WG nie działa.

PS. ten silnik nie ma VNT tak więc zapieczone kierowniczki odpadają.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1.9 TDI AHU Rzeszow Help
PostNapisane: 16.cze.2012 15:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2011 09:26:37
Posty: 9
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A6 1.9 AFN
Po podpieciu pod komputer ( wygladem przypominam maly laptop i byl do wszystkich marek samochodow) wyszly dwa bledy, chyba nie jest najgorzej jak na auto kupione w dziesiejszych czasach..Przy okazji sprawdzone poduszki, abs i stan paliwa w baku heh tu wszystko ok

00519 - Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
00575 - Ciśnienie w kolektorze dolotowym lub Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji

Nastepnie zostaly skasowane - jazda przelotowa kilkanascie km i znowu podpiecie - zostal tylko ten drugi. Troche poszukalem w necie i tu mam opis ze 575 dzieli sie na 3 rodzajde błedow -
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
Fajnie by bylo jakby ktos przetlumaczyc to:
Sudden complete loss of Power -
Reduced Power - zredukowana moc
Charge Pressure too High -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1.9 TDI AHU Rzeszow Help
PostNapisane: 16.cze.2012 17:45:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wykonaj logi dynamiczne grup 011 i 010... bedziesz wiedzial gdzie lezy problem....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 1.9 TDI AHU] Rzeszow Help
PostNapisane: 20.cze.2012 22:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2011 09:26:37
Posty: 9
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: A6 1.9 AFN
Wymienione n75 - samochod jest teraz mocniejszy przy od 1.5 rpm do 2rpm oraz przekracza magiczna predkosc 130 kmh/h, co do spalania to mysle ze bedzie teraz takie same?

Tak poza off-topem to jestem totalnie zaskoczony mocą tdi Ahu w a4 sedan, nie spodziewalem sie az takich osiagow ( 90km, dosc spora masa) czekam na okazje przejazdzki blizniaczym samochodem w celu porownania .

(Na przyszlosc: popularne zawory n75 z allegro maja troche inny rozstaw otworow i minimalnie inna budowe - mowiac szczerze nie ma mozliwosci solidnego ich umocowania bez rozbierania przodu, takze moj wisi na jednej srobce do czasu wymiany rozrzadu)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: