.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 15:17:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 19.cze.2012 16:28:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam
Wtrysk mechaniczny - mordęga. Ciężko odpala na zimnym silniku. Kody błyskowe pokazują zero błędów, wymieniłem regulator ciśnienia paliwa (czarna kostka przy rozdzielaczu) - to samo. Wyczyściłem klapkę spiętrzającą przepływomierza i przepustnicę. Układ dolotowy wygląda na szczelny. Wymieniony silnik krokowy - bez zmian. Wymieniony czujnik temperatury do ECU i termowłącznik (czy jak to się tam zwie) wkręcany z tyłu bloku silnika. Jak się nagrzeje to jest OK - obroty nie falują. Palec rozdzielacza i kopułka - nowe, nowe przewody BERU. Już mi ręce opadają.

A jak to się objawia tutaj na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=rItbxHg1 ... t57-C0-yUw (odpalałem bez użycia pedału gazu). Auto ciężko załapuje, a jak załapie to wchodzi na obroty, po czym spada prawie do 0 i trzęsie silnikiem (paląc na 1-2 gary max).

Jakiś gość podpisał, że pomogło mu ustawienie zapłonu, ale przecież w tym silniku zapłon ustawiany jest elektronicznie - czy jednak się mylę? Help.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 09:20:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
obstawiam czujnik temp. do ECU (sterownika)
- tak przynajmniej dzieje się w NG, taki 4-pinowy (kiedyś 3-piny),
niestety tylko jako oryginał, żaden zamiennik nie działa,
a używany po tylu latach - ja nie znalazłem dobrego, skończyło się na ASO
(kłopoty z zapalaniem, brak ssania, falowanie obrotów, brak mocy ...)
a widzę że też masz 5 cylindrów ...
:peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 10:50:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kolega ma raczej 4 cylindy, chyba, że to jest 90tka, w NG jest 2-PINowy odpowiedzialny za temp dla ECU nie 4 czy 3-PINowy i tak jest też we wszystkich innych wtryskach mechanicznych, czujnik jest albo czany albo biały, albo wkręcany albo na króćcu w serwisówkach wszystko jest a ja bym proponował sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy, sprawdzić czy jest napięcie jak kręcisz na podłączonej wtyczce, wykręć go też i podłącz zasilanie na krótko powinien łądnie rozpylać jak będzie lał albo będa lecieć wielki krople to do wymiany, duże znaczenie ma też skład mieszanki, możliwe, że masz też za słabe ciśnienie paliwa (pompa albo akumulator ciśnienia paliwa, podjechany rodzielacz), warto też skorygować ustawienie zapłonu bo tutaj masz klasyczny aparat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 10:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Panowie - mam silnik jak w opisie, czyli 5 cylindrów. Silnik bardzo podobny do NG, kod jego to PS - 2.0 KE-Jetronic, 5 garów. Co do czujnika to siedzi oryginał Bosch biały - wymieniłem i bez zmian.
Wtryskiwacz rozruchowy sprawdzę :)
Jak się dusi to czuć paliwem z rury wydechowej, a więc raczej go zalewa, niż nie domaga pompa. Dlatego wymieniłem regulator ciśnienia paliwa, jednak bez zmian.
Obstawiam zapłon - jak skorygować ustawienie zapłonu?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 11:26:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z opisu nic nie wynika bo większość B3 to 80tki z 4-garami a do zapłonu musisz mieć lampę, mrugasz na okienko w skrzyni, na kole zamachowym masz wybite 0 i pionową kreskę, możesz ustawić dany kąt na lampie i ruszając aparatem ustawić 0 na zamachu przy krawędzie ale lepiej zrobić zero na lampie i ustawić kreskę przy krawędzi, jak zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi, tylko nie wiem na ile stopni powinien być ustawiony zapłon w tym silniku, musisz sam się dowiedzieć i jak będziesz miał i ustawiał to zrób na lampie 0 i ustaw, to, że śmierdzi paliwem wcale nie musi oznaczać, że go zalewa :P, jak już odpali i go zaraz zgasisz to drugi raz też tak ciężko zapala czy normalnie

masz tam LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 11:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
lampą stroboskopową u elektryka ...,
co do czujnika to taki na dole króćca wody,
i do roku *94 był 3-pinowy w wersji bez klimy (brązowy?), a 4-pinowy z klimą ...,
steruje wtryskiem ssania i odpowiada za dawkę paliwa na ssaniu,
i nie "zamienników"
powyżej znajduje się - jakby na przeciw znajduje się oczywiście 2-pinowy ...
:peace:
"

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 11:45:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jest brązowy 3-PINowy ale on nie ma wpływu na pracę silnika nie ma go nawet patrząc na PIN-out ECU, 2-PINowy jak widać poniżej ma wpływ na wszytko :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 12:39:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
Zgadzam się z Hubos21, ten dwu pinowy odpowiada za informacje dla ecu, który na jego podstawie reguluje ssanie i wtrysk. A brązowy 3 pinowy idzie do wskaźnika temperatury.
Ja bym proponował kupić 2-pinowy, żaden zamiennik ,tylko bosh,

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 13:43:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Panowie - w tym silniku są trzy czujniki temperatury - podający na ECU, podający na zegary, i termowłącznik wkręcony w tył bloku silnika (najprawdopodobniej podający sygnał o włączeniu wtryskiwacza rozruchowego przy niskiej temperaturze). Ten czujnik do ECU został wymieniony na oryginał (biały Bosch), na dole jest 3 pinowy podający dane na zegary (brązowy) - tu wszystko się zgadza. Kody błyskowe pokazują zero błędów.
Co do zapłonu to muszę się wybrać do kogoś :)

Na pytanie: czy po odpaleniu drugi raz odpala lepiej - tak odpala lepiej, pierwszy start to mordęga.
Smród niedopalonego paliwa przy pierwszym uruchomieniu - co obstawiacie?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 22:46:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ponawiam pytanie, czy jest tam LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 20.cze.2012 23:52:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie ma LPG i nigdy nie było ;)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 B3] Ciężko odpala na zimnym.
PostNapisane: 13.gru.2014 15:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2014 19:12:46
Posty: 19
panowie podłaczam sie do postu przepraszam ale nie wiem jak ustawic zapłon w 2.0PS jaki powinien byc kat wyprzedzenia-opóznienia zaplonu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: