.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 21:01:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obrotów
PostNapisane: 24.cze.2012 21:44:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam wszystkich,

Zaobserwowałem w swoim autku dziwny objaw.
Stoje na luzie silnik jest rozgrzany , po nagłym wciśnięciu pedału gazu słychać odgłos pojedynczego klepnięcia zaworu .
Dodam jeszcze ze popychacze nie klepią na wolnych obrotach, ciśnienie oleju ok, pompa oleju wymieniana na nową rok temu.
Cewki i świece wymienione (myślałem ze to może zapłon wypada).
Czy jest to może uszkodzony jeden z popychaczy ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 24.cze.2012 22:03:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2009 19:14:29
Posty: 67
Lokalizacja: Biała Podlaska/UK
To raczej nie zawory tylko napinacz łańcucha na wałkach rozrządu.Przerabiane w dwóch autach.To chyba częsta przypadłość.Dodam że u znajomego pomogła wumiana oleju na lepszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 24.cze.2012 22:34:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Olej to liquy moly półsyntetyk przystosowany do silnika z T.
Łańcuszek nie wiem czy nie był wymieniany z napinaczem jak kupowałem, ale muszę się przyjrzeć.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 25.cze.2012 22:30:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Wymieniłem dziś łańcuszek napinacz i popychacze.
Nadal słychać dzwonienie zaworów po dodaniu gazu (nie zawsze ale przeważnie).
Ma ktoś jakieś pomysły ?
Może jakiś czujnik halla ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu gazu
PostNapisane: 26.cze.2012 11:23:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
witam zamieściłem film z dźwiękiem
http://www.youtube.com/watch?v=hq_EFdG8 ... e=youtu.be
w 3 i 21 sekundzie doskonale słychać o co chodzi.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 26.cze.2012 12:06:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A osprzęt - zdejmij pasek osprzętu i sprawdź, bo u szwagra ostatnio też jakaś rolka swiergoliła :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 27.cze.2012 15:19:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Chyba już zlokalizowałem problem a nazywa sie on spalanie stukowe.
Wymieniłem regulator ciśnienia bo miałem pod ręka takie ustrojstwo ale nic to nie zmieniło.
Podejrzenie pada na pompę paliwa lub wtryski.
Dodam ze na instalce LPG nie mam takiego problemu, pomijam temat zapieczenia sie wtrysków Pb bo przed założeniem instalki problem również istniał.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 27.cze.2012 16:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jak wyjeździsz PB to zatankuj trochę czegoś z większą liczbą oktanów, 98 albo V-Powera i zobacz czy dalej stuka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 15.lip.2012 10:11:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zatankowanie v-powera nic nie dało stuka jak stukał.
Sprawdziłem jeszcze:

1) Szczelność dolotu
2) Regulator ciśnienia paliwa na listwie (podmieniłem na inny na pewno sprawny)
3) Czujniki spalania stukowego

Pozostaje pompa paliwa , ew przepływomierz.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 15.lip.2012 10:41:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zostaw ta pompke. jakby miala slaba wydajnosc to bardziej muliloby pod obciazeniem przy przyspieszaniu na wyzszych obr.

ja podlaczylbym sie interfejsem i sprawdzil bledy. te silniki maja porzadna diagnostyke. sprawdz czy wszystko zwiazane z tworzeniem mieszanki dobrze trybi. czy sonda lambda dziala, przeplywka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 15.lip.2012 14:42:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Vag błędów nie pokazuje. Sonda pracuje prawidłowo , z resztą wg historii serwisowej sprawdzanej po vin była wymieniana w 2009.
Też właśnie wydaje mi się ze pompa padająca powodowała by mulenie pod większym obciażeniem.
Znaczną poprawę sytuacji odnotowałem po odpięciu przeplywki.
Przełączenie na LPG eliminuje zupełnie sprawę.
A może to filtr paliwa.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 15.lip.2012 15:23:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2011 18:08:28
Posty: 192
Lokalizacja: Siedlce
Auto: C4/B5
A może coś z zapłonem nie gra, dlatego stukowe spalanie się tworzy?

_________________
Audi 100 C4 2.3E 136km AAR sedan 2011-?
Audi A4 B5 2.6 V6 150km ABC sedan 2012-?

Mężczyzna nie powinien skarżyć się na dwie rzeczy - Na kobietę i samochód, bo sam je wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 15.lip.2012 16:44:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
myślałem, też o czujniku temp powietrza dolotowego ale vag błędu nie pokazał, skoro na lpg nie ma stuku to zapłon raczej można wyeliminować, jak masz możliwość to sprawdź kompresje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 15.lip.2012 21:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Wklejam logi przepływki, korekcji zapłonów, oraz knock sensorów
Log (0 - 002,013,016)
nie wiem czy przepływomierz nie zaczyna lekko przycinać, pozostawiam do waszej oceny.
a tu 2ga rzecz która mnie matrwi:
Log (2 - 001,007,098)
przepustnica nie pokazuje full throttle (pomimo prawidłowego otwarcia), kąt jaki pokazuje to ok85.9-86

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 30.lip.2012 16:57:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Pierwszy pomiar po jeździe na benzynie w barach:

1: 14,5 2:14,2 3:14,3 4:14,8

Próba olejowa:

1: 15,5 2:15,2 3:15,3 4:15,6

Zdziwił mnie najwyższy pomiar na ostatnim cylindrze, wziąłem latarke patrze a tu denko tłoka nagar jakby lekko wilgotny(oczywiście przed próbą olejową).
Ze względu na to iż auto bierze ok 0,1 L oleju na 1000km mówie sobie że denko nie może być mokre od oleju, z resztą świeca sucha.
Przejechałem 10km na gazie wykręcam świece, patrze tłoki czyste suche.
Wykonałem ponowny pomiar:
1: 14,5 2:14,2 3:14,4 4:14,5

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 1.8t AEB]Klepnięcie zaworów przy nagłym dodaniu obro
PostNapisane: 04.kwi.2014 12:35:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Przyczyn niestety może być wiele:
-Słaba pompa oleju
-napinacz łańcucha
-olej w komorze spalania
U mnie był olej w komorze spalania :). Skończyło się generalką która zrobiłem sam.
Koszta samych części niewspółmierne do wartości pojazdu.
Najlepiej nagraj to stukanie i zobaczmy.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: