przemekk74 napisał(a):
gdyby to bylo auto na gwarancji to bym Ci polecial leciec szybko do serwisu aby sprawdzili
- podcisnienie
- turbine czy aby sie nie zacinaja troche kierownice
- zagladanc pod dekle by sprawdzic czy np nie wypadla jedna dzwigienka i przez to jeden cylinder sie nie "napelnia" wlasciwie
- sprawdzic przeplywomierz czy nie zaniza odczytow delikatnie
- wtryski
- przeczyscic EGR
tyle ze to stary pierdziel o wartosci nascie kola a kazde grzebanie kosztuje czas i/lub pieniadze
Masz czas/zapal/srodki?
- mozesz poszukac kogos z AKN(moze ta sama przeplywka jest tez w innych 2,5 - sprawdz w etce) co ma te odczyty EGRa przy tej pogodzie powyzej 400 (czy ogr off) i wstawisz na podmianke do siebie i bedziesz wiedzial czy tez osiagasz takie odczyty
- zagladnac pod dekle by dokldanie ogladnac stan zarowno walkow jak i ogladnac czy przypadkiem dzwigienka jakas nie wypadla i czy te co sa nie so poobstukiwane (jezeli tak to wymien hydraulike bo to kwestia czasu az wypadnie)
- przeczyscic EGR jak i kolektor dolotowy (zapewne jest zasyfiony przez EGR)
- podmienic elektrozawor sterujacy podcisnieniem do EGRa (nie pamietam symbolu)
- rozebrac turbine i wyczyscic kierownice (to raczej bym sobie podarowal ale moze zrob rundke na wymuszonej 3ce np z predkoscia 130 by przepalic)
- wyciagnac wtryski i dac do sprawdzenia jakiemus punktowi od diesli gdzie maja sprzet do tego
- powymieniac wezyki podcisnienia jezeli sa podzgniatanie, niedrozne, nadtarte
P.S.
jezeli to auto nie wiesz czy mialo zmieniane walki/hydraulike albo wiesz ze na bank jest to oryginalne to sama hydraulike zaplanowalbym wymienic przy okazji wymiany rozrzadu (kosztuje okolo klocka + pare stow mechanik doliczy do roboty ale zabiedbanie w tym miejscu moze miec drozsze konsekwencje)
jezeli zakladamy, ze norma korekcji jest 1.5 a ty masz w aucie co ma prawie 300 (a moze i wiecej bo przeciez pewnie jestes n-tym wlascicielem) 1.2 to czego oczekujesz?
jak Ciebie meczy to 1.2 to moze dolej troche mixolu ... moze cos sie poprawi ale bym sie nie stresowal... korekcja sa tak pokretnie liczone, ze bym im nie zawierzal (pamietaj ze ecu ustala korekcje wzgledem wtrysku "2" przy uzyciu wtrysku sterujacego "1" - to jakby wrozba andrzejkowa)
jezeli te wysokie korekcje co masz (powyzej 2) sa na klimie to sa g... warte. Jezeli bez klimy ale przed chwila katowales auto robiac np logi dynamiczne to pamietam, ze u mnie tez przez minimum minute korekcje utrzymywly sie wyzsze
Dziekuje za odpowiedz.
Jestem 3 wlascicielem w kraju. Wczesniej samochodem od 2004 jezdzil moj Ojciec, rok temu odkupilem od nich ten samochod.
Walki+hydraulika+rozrzad byly robione przy przebiegu 240-250 km.
Kolego, w piatek 6.07 bylo 1.2, teraz po 400 km jest 1.9-2.0.
Umowie sie z mechanikiem na sprawdzenie walkow i dzwigienek.
Odnosnie turbo, to pewnie widziales, ze w dyn 011 mam overboosta na 2500 przy 2100 obrotow. Pewnie gruszka do wymiany...ale to jeszcze sprawdze.
Przeprowadzalem pomiar tylko 014/013 na cieplym silniku (bez klimy i radia ) itp.