.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 10:05:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1,9TDI AVG] Kilka pytań po zakupie
PostNapisane: 18.lip.2012 20:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
zgredek27 napisał(a):
Troche biedny w środku, czy ja dobrze widzę że to niebieska tapicerka? Jeśli tak to paskudnie wygląda na żywo. Wzór na siedzeniach też taki sobie. Ale jeśli to Ci nie przeszkadza to bardzo wdzięczne autko, afn niezniszczalny :) Przygotuj się na wymiane wahaczy z przodu :D Zapytaj czy jest zmieniarka w bagażniku, opisane jest jako radio z CD :)

Kupiłem...
Ogólnie bardzo zadbany ma kilka mankamentów. Ale stan utrzymania idealny. Silnik na moje ucho i jazde perfekcyjne kod silnika AVG
Przez mankamenty zrzuciłem 1000zł
Na forum będe miał kilka pytań - nigdy nie miałem diesla
Kolor niebieski wygląda świetnie też mi się nie podobał jak był połączony z innym. Ale tu jest cały niebieski włącznie z kierownicą itd. podoba się. Wstawki pasów ozdobnych beżowe jest gitara byle się sprawował
Mam kilka pytań tylko gdzie je zadać:
Może najpierw tu:

1. Nie działa mi pilot na scyzoryku Baterie 6V OK - jak zaprogramować?
2. Otwierajac centrany słysze pompkę jeszcze przez ok 10sekund po otwarciu - normalne czy coś nie tak?
3. Lusterka podniszczone - szybka zrobiła się od dołu złotawa - do wymiany? są podgrzewane.
4. Radio Chorus I - z tego co wyczytałem to uszkodzony procek od głośności. Nie działa tylko głośność i jest zależna od temperatury Chorus nie ma obsługi zmieniarki a ja bym chciał zmieniacz bądź zewnętrzne źródło. Czy mogę kupić Concert lub Symphony. Widziałem takie adaptery co symulują zmieniacz z wejściem mini jack.
Mam jeszcze bardzo dobre radio Alpine ale wielkość jest mniejsza. Skąd ramkę pod radio standardowe szukałem na alledrogo - nic. Wiem że trzeba by coś w instalce zmieniać. Bi tylne i woofer nie działa
5. Diagnoza silnika - jaką wersją programu najlepiej sprawdzić - interfejs mam.
6. Jakie dane sprawdzić czy silnik i turbina w dobrej kondycji.
7. Turbina jak bardzo ją powinno słychać bo jest słyszalna w górnych partiach obrotów - na wykończeniu?
Ogólnie samochód dobrze się zbiera ale nie mam porównania do innego takiego
8. Uszkodzony część podgrzewania siedzenia kierowcy na 6 grzeje ale nie mocno. Mam wypalona dziurkę przez kabelek w fotelu i widzę jeden drucik urwany drugiego nie widzę - co trzeba zrobić z fotelem aby to naprawić?
9. Rozrząd według danych ma 50tys. Chciałbym wymienić. Ile kosztują elementy?
10. Co przy wymianie rozrządu trzeba demontować?
11. Czy potrzebna blokada rozrządu?
12. Olej pólsyntetyk Castrol chce przejść na Petro Canada na takim jeździłem poprzednio.
13 Na stacji diagnostycznej stwierdził luz na łożysku przednim prawym - stwierdził dociągnąć. Wiem że łożysk się nie dociąga.
Jakiego typy jest tam łożysko? czy się dociąga?
14. Co sprawdzić jeszcze lub wymienić - czeka mnie podróż na Chorwację

Samochodem jeszcze nie jeżdżę czekam na papiery z celnego i skarbowego

Z góry dziękuję za pomoc

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Ostatnio edytowano 26.lip.2012 17:45:42 przez sebco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 19.lip.2012 07:34:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
1. Zobacz czy baterie dobrze powkladane do kluczyka. Jak masz 2 kluczy to sprawdz 2gim.
2. pewnie jest jakas nieszczelnosc, przysluchaj sie gdzie jest syczenie i tam sie dobieraj. Moze wezyk ma dziure, albo cos nie tak na laczeniach.
3. trzeba kupic nowe ogrzewane. Jak chcesz to mam takie.
9. Rozrzad jak chcesz jezdzic to wymieniaj, zebys sie pozniej nie zdziwil jak rolka sie zatrze. Tu akurat nie ma co wierzyc sprzedajacemu kiedy byl wyminiany. Dalej nowy i masz spokoj.
Cena rozrzadu skf`a 205 zł.
10. Trzeba zrzucic chlodnice z wentylatorami.
12. Mozesz zostac na 10/40 ale do konca stosuj juz ten olej. Marka wedlug mnie jaka wybierzesz. Wymiany co 10 tys.
13. Jezeli chuczy to do wymiany, zebys do Chorwacji dojechal.
14. Sprawdzic vagiem co i jak z silnikiem, sprawdzic go mechanicznie, hamulce, rozrzad, oleje, filtry do wymiany i jak klima dobrze bangla to w droge. Sprawdzilbym jeszcze napinacz paska micro, bo czesto jest do wymiany. Jak rolka skacze na pasku to wymiana.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 19.lip.2012 11:10:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ad.5 VAG 311.x wystarcza spokojnie.
Ad.6 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Ad.7 Nie ma reguly....
Ad.12 Mozesz przejsc na kazdy byleby spelniał norme 505.00

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 19.lip.2012 11:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
1. Sprawdź pompkę, ew. programowanie kluczyków:
Jeden w stacyjke, przekrecony, drugim zamykasz drzwi kierowcy, po sekundzie klikasz zamykanie na pilocie (ile razy nacisniesz na tym miejscu w sterowniku się zaprogramuje-do 4rech). Czekasz chwile i otwierasz.
2. Pewnie skończy się na uwalonym graficie w pompce, to taka ich przypadłość. Ew. szukaj nieszczelności.
3. Norma w lusterkach, pewnie grzane, w polifcie powinny działać z podgrzewaniem szyby tył, włącz na chwilę zobaczysz o ile maty nie spalone.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 19.lip.2012 21:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kluczyk zaprogramowany.

Pompka nadal pracuje ale w czasie zabawy z kluczykiem w pewnym momencie przestała działać. Słychać był tylko klikanie w pompce w momencie naciskania klawiszy (pewnie przekaźnika). I oczywiście nie zamykał drzwi i nie świeciły kierunki. Zamykając centralny kluczykiem przez zamek zamknął tylko kierowcę resztę pozostawił otwartą? Po kilku minutach znów zaczął działać. O co chodzi?

Przejrzałem temat diagnostyki TDI - świetnie to jest zrobione ale jednocześnie obłęd
Jest tam tego tyle do sprawdzenia że trzeba by mieć czasuuuuu.

Sądziłem że jak kupię 1,9TDi to będzie spokój z silnikiem a tymczasem osprzęt trzeba sprawdzać na kompie itd.
Co najwazniejszego sprawdzic Vagiem


Zauważyłem też że w momencie gaszenia silnika jest znaczne odczuwalne tyrpanie karoserią czy one tak mają? Czy też może poduszki do wymiany

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 20.lip.2012 07:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Diagnostyka (w tym logi statyczne i dynamiczne) zajmą Ci może 30min, wrzucasz na odpowiedni serwer i linki na forum, życzliwi, dobrzy ludzie powiedza Ci co w trawie piszczy. Chyba nie ma prostszej i szybszej diagnostyki (tak obrazującej sytuacje).

polecam wyciągnąć pompke, po prawej stronie pod wykladziną boczną (za lampą). Może się okazać że pływa w wodzie albo gabka która ją otula jest zawilgocony. Wysuszyć, najlepiej (ja tak zrobiłem i jest spokój), wsadzić z gąbką do dużego worka strunowego - nie ciągnie wody od dołu.

Tyrpać bardzo nie powinno.


Edit. afn i avg to blizniaki, w avg powinienes zczytac ori przebieg ze sterownika :peace:

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 20.lip.2012 17:54:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
zgredek27 napisał(a):
Diagnostyka (w tym logi statyczne i dynamiczne) zajmą Ci może 30min, wrzucasz na odpowiedni serwer i linki na forum, życzliwi, dobrzy ludzie powiedza Ci co w trawie piszczy. Chyba nie ma prostszej i szybszej diagnostyki (tak obrazującej sytuacje).

polecam wyciągnąć pompke, po prawej stronie pod wykladziną boczną (za lampą). Może się okazać że pływa w wodzie albo gabka która ją otula jest zawilgocony. Wysuszyć, najlepiej (ja tak zrobiłem i jest spokój), wsadzić z gąbką do dużego worka strunowego - nie ciągnie wody od dołu.

Tyrpać bardzo nie powinno.


Edit. afn i avg to blizniaki, w avg powinienes zczytac ori przebieg ze sterownika :peace:


Dziwne bo pompka nie jest przymocowana do niczego tylko leżala w tej gąbce w boczku. Jest sucho i wsio wygląda OK ale rozbiorę ją i zobaczę co w środku

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 20.lip.2012 18:08:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Ona chyba oryginalnie tak leży, gąbka ją trzyma. Ew. była spięta opaską (nie pamiętam). Możesz rozebrać i obejrzeć grafit, lubi pękać.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 23.lip.2012 20:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
uszkodzenie centralnego zlokalizowane.
Pęknięta gumka siłownika klapki baku. Ogólnie łatwo stwierdzić uszkodzenie pompki czy któregoś obiegu centralnego. Są 2 obiegi wszystkie drzwi oraz klapka baku oraz ... tu nie wiem co bo jest trójnik przy siłowniku klapki a wąż idzie w górę

Najpierw ściągnąłem przewody z pompki i sprawdziłem jak działa pompka. Zatykając otwory z pompki od razu pompka wyłączała sie pod obciążeniem prądowym bo ciśnienie się duże wytwarzało. Więc pompa OK. Później jeden obieg centralnego podpiąłem czyli wszystkie drzwi do pompki i wylot drugi przytkany palcem, centralny szybko zamknął i pompkę wyłączył. Następnie na odwrót wyjąłem wężyk drzwi centralnego i podpiąłem wężyk baku i tu pies pogrzebany Pompka wyje i nie wyłącza się od razu. Następnie odpiąłem wężyk od siłownika baku i go zatkałem i test, jest OK więc siłownik ma dziurkę. Oringi OK

Moje pytania
1. Czy zaklejenie w gumie dziurki wytrzyma dużą ilość czasu czy szukać używki bądź nowe ori z ASO?
2. Co jeszcze zasila ten sam wężyk co siłownik klapki baku bo przy siłowniku jest trójnik i idzie gdzieś w górę wężyk?
3. Czy klapa w kombi oprócz otwierania elektromagnetycznego ma też pneumatyczne?

Diagnozowałem też silnik:
błąd
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

zapisałem zrobiłem clear silnik trochę popracował i pojeżdzę pare dni. Zobaczę czy wyjdzie błąd. Na postoju i przegazówkach nic nie wyszło. Jazdę będę mógł zacząć ok czwartku czekam na papiery.

4. Co za bład bać się go? Widzę że to coś z turbo?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 23.lip.2012 20:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
zgredek27 napisał(a):
Edit. afn i avg to blizniaki, w avg powinienes zczytac ori przebieg ze sterownika :peace:

w którym miejscu zaczytać te dane

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 23.lip.2012 21:12:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Jesli dysponujesz VCDSem wybierz w menu glwonym "Apllikations" pozniej "EDC 15/16 Milage"

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 23.lip.2012 21:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
zegar napisał(a):
Jesli dysponujesz VCDSem wybierz w menu glwonym "Apllikations" pozniej "EDC 15/16 Milage"

Dzięki mam VCDS bo sprawdzałem błędyy w skodzie u sąsiada

Czy może jakieś info w sprawie diagnozy silnika:

błąd
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

zapisałem zrobiłem clear silnik trochę popracował i pojeżdzę pare dni. Zobaczę czy wyjdzie błąd. Na postoju i przegazówkach nic nie wyszło. Jazdę będę mógł zacząć ok czwartku czekam na papiery.

4. Co za bład bać się go? Widzę że to coś z turbo?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 1,9TDI Starogard Gdański
PostNapisane: 23.lip.2012 21:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Pojezdzij troche, ponownie zczytaj błedy i zobaczymy.
Wg błedu wychodzi ze masz "słaby przeplyw dolotu" moze wystarczy poprstu pojezdzic.

A jesli masz "kabelek" wykoanaj logi, wrzuc na forum i nasze madre glowy powiedza Ci co w furze piszczy :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 AVG] kilka problemów po kupnie
PostNapisane: 24.lip.2012 08:57:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Typowy bład przeładowania sprezarki....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 AVG] kilka problemów po kupnie
PostNapisane: 26.lip.2012 17:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dziś miałem pierwszą jazdę do roboty i było fajnie w końcu jechać nowym nabytkiem.

Nasunęły mi się kolejne pytania?

15. Olej jaki wiem że specyfikacja 505.00 ale 5W40 czy 10W40 jednak nie wiem jaki tu został zalany?
jeśli 10W40 to jaki wybrać? Jeśli 5W40 to jaki i czy nie ma ryzyka rozszczelnienia?

16. Jeśli chodzi o pompkę centralnego to tylna klapa ma chyba elektromagnetyczne i pneumatyczne otwieranie - poprawcie mnie jeśli się mylę

17. Jaki wybrać filtr paliwa? Jak to jest z wymianą chodzi mi o ewentualne zapowietrzenie układu?

18. Jaki wybrać filtr oleju?

19. Czy dolewacie do swoich TDI jakiś specyfików typu Motor Life do oleju?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1,9TDI AVG] Kilka pytań po zakupie
PostNapisane: 26.lip.2012 22:58:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ad.15 A jaki wlejejesz bedzie dobry... wybierz sobie cos ze stajni Mobila, Motula, Liqui Moly albo Valvoline... kolejnosc przypadkowa.
Ad.16 Tylko elektromagnetyczne.
Ad.17 Man lub Knecht
Ad.18 Bez znaczenia
Ad.19 ja nigdy nie dolewałem

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: