.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:03:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 22.lip.2012 19:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2012 18:47:55
Posty: 4
Otóż od niedawna borykam się z brakiem siły napędowej od strony silnika w moim a6 .
Brak mocy występuje aż do 2500 tys obr po tym nagle jest straszna odmiana i doładowanie

Zauważyłem drganie gruszki sterującej VNT turbiny(nie do końca zassana dźwignia) więc wymieniłem n75 , sprawdziłem węże(podciśnienie jest) - niestety bez rezultatów.Podłączałem także podciśnienie bezpośrednio i sztanga jest zassana , stoi w miejscu.

Czy turbina nadaje się do czyszczenia czy też sama gruszka jest padnięta?
Dodam jeszcze iż czasem jest efekt utrzymywania ciśnienia doładowania i tip nie zmienia biegu - tak jakby właśnie się coś zacinało( silnik wkręca się do ponad 3500 tys obr pomimo puszczenia pedału gazu po chwili zmienia bieg)

Czytałem wiele tematów na internecie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi i mam wątpliwości
Nie chcę wydawać funduszy na marne wymieniając wiele elementów bez rezultatu , niestety nie stać mnie na to w tej chwili :| Proszę o pomoc i sugestie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 22.lip.2012 19:25:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob logi dynamiczne i sprawa się wyjaśni....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 22.lip.2012 19:27:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2012 18:47:55
Posty: 4
Grupy 011 010 008 dynamiczne wystarczą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 22.lip.2012 19:30:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
... dodaj jeszcze 003 dynamiczną i statyczną 011 Basic Settings.

Staraj się zalogowac od 1500 obr do 4200 na max bucie.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 22.lip.2012 20:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2012 18:47:55
Posty: 4
Niestety padł mi laptop udało mi się zarejestrować 003 011 dynamiczne
Statyczne BS niestety jakiś błąd wychodzi i mam tylko 011 statyczną


Grupy: 003 dyn - http://vaglog.rtnet.pl/NissanSkylineGTRR34_92318.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/NissanSkylineGTRR34_92319.html
Grupy: 011 dyn - http://vaglog.rtnet.pl/NissanSkylineGTRR34_92320.html

Co do przepływomierza - chińczyk za 100zł i temu takie wartości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 23.lip.2012 10:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli na wolnych obrotach czy podczas doopojazdy odczyty przeplywu powietrza sa zawyzone to ecu bedzie sie staral dopasowac widziana ilosc powietrza do zapisanej w mapie poprzez "dorzucenie" spalin przez EGR (zwroc uwage ze w logu 003 masz oczekiwana ilosc powietrza, faktyczna ilosc powietrza i wysterowanie zaworu EGRa... - to wlasnie nim nastepuje regulacja ilosci powietrza. Zrobisz loga 003 podczas spokojnej jazdy "na zakupy" to zobaczysz o co chodzi

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] zapieczone kierownice VNT?
PostNapisane: 26.lip.2012 15:35:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2012 18:47:55
Posty: 4
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/NissanSkylineGTRR34_92659.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/NissanSkylineGTRR34_92660.html

Sztanga cały czas drga niezależnie od EGru , czasem mam też efekt falowania obrotów pod obciążeniem i brak mocy..

sztanga ewidentnie nie jest do końca zassana na biegu jałowym
n75 wymieniony , węże podciśnieniowe wymienione ... czy to może być pompa vacum?


Edit: Zrobiłem kolejne czynności w celu sprawdzenia podciśnienia:
- ciśnienie wynosi 0.9 bar , po bezpośrednim podłączeniu podciśnienia sztanga jest full wessana
- nie wiem dlaczego ale gdy oba zawory (n18 i n75) są podłączone w układ - sztanga jest tylko w połowie wessana i drga(n75 buczy i grzeje się)
- podłączę sam n75 - 90% sztangi jest wessana aczkolwiek n75 buczy i mocno się nagrzewa stąd drgania na sztandze?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: