Marianb napisał(a):
ts66 napisał(a):
[...] Na czujniku zegarowym sprawdzić bicie piast przy zewnętrznej jej krawędzi, które nie powinno być większe niż 0.02 mm. [...]
Ale referat. Skąd Ty to wszystko skopiowałeś
Z czyszczeniem się zgadzam. Też jak coś robię, to zaczynam od wyczyszczenia z syfu. Uważam jednak, że z tolerancjami przegiąłeś. Wyobraź sobie, że grubość włosa ludzkiego to 0.02, ziarna piasku 0.06 do 2.00 mm. Wystarczy, że zostawisz nitkę ze szmaty przy czyszczeniu piasty i będzie więcej. Jeżeli potraktujesz piastę, jak to napisałeś kamieniem, to pójdzie w dychy, a nie w setki. No chyba, że będziesz szlifować na NUA 25.
Mam do przetoczenia dwa komplety tarcz na ten tydzień. Zobaczę, czy się zmieszczę w tych 0.08.... pewnie nie
PS nigdy nie było reklamacji...
Do autora tematu, masz krzywe tarcze. Przetoczyć u kogoś kto wie jak to się robi, lub wymienić na nowe.
Oto 4 fotki jak wyglądały piasty po rozebraniu zestawu jak okazało się że zaczęły się bicia po przejechaniu około 1500 km. Wszystko robione w ASO, nieważne gdzie i kiedy i w jakim serwisie. Pokazuje to tylko jako przestrogę. Nawet nikomu nie chciało się wyczyścić piast, smar miedziany położony został na brud i rdzę. Następnie wyczyściłem piasty sam, można zobaczyć efekt
1 - Smar miedziany położony na brud i rdzę
2 - Tak wygląda piasta po zebraniu smaru miedzianego
3 - Wyczyszczona piasta koła tylnego
4 - Wyczyszczona piasta koła przedniego
Jak kolega Marianb nie wierzy że można uzyskać taki wynik bicia na piastach 0,02 mm to zapraszam jak będę wymieniał u siebie tarcze. Napisałem że bicie piasty może być do 0,02 mm, osobiście u siebie po wyczyszczeniu nie miałem żadnego bicia, tzn na zegarze gdzie jedna kreska to 0,01 mm, wskazówka nie wychylała się wogóle
, dokładnie jak na filmie nr 2. Kamień o którym pisałem jest to bardzo drobny kamień taki jak używa się np do ostrzenia noży - film nr 1.
Nie będę przekonywał do tego jak to wykonywać. Wybór należy do każdego indywidualnie, czy robić to samemu czy w warsztacie Opisałem jak to wykonuję. Jeżeli ma ktoś chwilkę to proponuję obejrzeć film opisujący naprawę hamulców i montaż tarcz DBA - niestety w języku angielskim:
1 - Czyszczenie piast:
http://www.youtube.com/watch?v=R1kSj0ePp3c&list=PL4950BC584305CF92&index=3&feature=plpp_video2 - Sprawdzenie bicia piast:
http://www.youtube.com/watch?v=3ZjoBaCfeNg&feature=relmfu3 - Montaż tarcz i sprawdzenie ich bicia tarcz:
http://www.youtube.com/watch?v=tuZHXPtyzt8&feature=relmfu4 - Montaż klocków i czyszczenie wewnętrznej części felgi o czym zapomniałem w opisie
http://www.youtube.com/watch?v=67Wrx-0wp84&feature=relmfuW każdym warsztacie wymiana tarcz i klocków powinno wyglądać przynajmniej jak na tym filmie, niestety rzeczywistość jest inna. Może jednak gdzieś w warsztatach podchodzą poważnie do tematu hamulców i wykonują te prace rzetelnie. Ja nie spotkałem się z takowymi, nawet w ASO
Na filmie nr 3 widać dokładnie że bicie tarcz to 0,01 mm, a kolega Marianb napisał że włos ma grubość 0,02 mm. Wszystko się zgadza. U siebie udało mi się uzyskać najlepszy wynik 0,02 mm i uważam że tak jak na filmie nr 3 to 0,01 było super. I właśnie ten wynik ma znaczenie przy docieraniu i ułożeniu się tarcz do klocków. Jeżeli od początku bicia będą minimalne to ułożenie i dotarcie się tarcz z klockami będzie niemal idealne co spowoduje że nie będzie żadnego bicia podczas hamowania. A co do przetaczania tarcz to jestem przeciwnikiem tego typu operacji.
ignac112 napisał(a):
Nawet dobrze, że jesteś taki dokładny, na pewno Ci się to jakoś odwdzięczy, ale nam ludziom nie latającym 400km/h taka dokładność chirurgiczna nie jest potrzebna, nawet w ASO robią to na oko
Oj kolego i tutaj jesteś w błędzie, nie latam 400 km/h, ale te zwykłe czynności przy hamulcach mają znaczenie przy normalnym użytkowaniu, tak jak jeździ przeciętny użytkownik samochodu.