Witam kolegów.
W moim autku zapalił się check engine. VCDS-em sprawdziłem błędy:
Readiness: 0110 0101
Monday,13,August,2012,17:52:20:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Data version: 20110418
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Control Module Part Number: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D
Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0070
Software Coding: 010C010A190F0120
Work Shop Code: WSC 08167 444 82862
VCID: 2B51039FF395
3 Faults Found:
012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation
P3138 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 64438 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Load: 26.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0°C
Temperature: 38.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.589 V
008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Electrical Malfunction
P2008 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 64438 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 764 /min
Load: 26.7 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 90.0°C
Temperature: 38.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.589 V
008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open
P2004 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 64439 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 280 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 96.0°C
Temperature: 42.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.208 V
Readiness: 0110 0101
Monday,13,August,2012,17:57:02:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Data version: 20110418
Zrobiłem test przepustnicy. Okazało się, że pracuje (przesuwa dźwignię).
Postanowiłem najpierw jak mówi instrukcja Ross-Tech dla mojego modelu Audi A4 2.0TFSI zrobić adaptację na nowo.
Postępowałem tak:
-----------------------------------------------------
Intake Manifold Runner
Prerequisites:
Ignition ON
Engine OFF
System voltage at least 11.0 V.
[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]
Group 142
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Wait until Field 4 shows "ADP. O.K.".
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Switch Ignition OFF for at least 60 seconds.
Notes:
The newer timing chain driven engines which were phased in during model year 2009 the engine may need to be running at idle. Common examples of these engine codes include CCTA, CBFA and CCTA.
Never run Basic Settings with the IMRC motor linkage disconnected from the intake manifold. It may damage the new part.
-------------------------------------------------------------------
Wszystko było OK

Po około 1 min znowu załączyłem stacyjkę podpoiłem VCDS i sprawdziłem w blokach pomiarowych tę adaptację i co zobaczyłem Voltage Upper Stop znowu było 0.000V a nie jak podczas adaptacji 3.860V

Czy koledzy mogą mi to wyjaśnić. Może ktoś już miał z tym do czynienie
