.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 07:14:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4P.
PostNapisane: 18.sie.2012 10:33:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2012 23:34:23
Posty: 23
Witam,

moje sprzęgło wkrótce jest do naprawy["wysoko bierze", czy coś w ten deseń, aczkolwiek mechanik powiedział, że będzie do wymiany].
Powoli zastanawiam się nad wymianą sprzęgła, wraz z kołem zamachowym[za jedną robotą].

Dlaczego chcę wymienić również koło? Ponieważ szukając sprzęgło, natrafiłem na taką aukcję:
Kit4P Valeo
http://allegro.pl/kolo-zamachowe-sprzeg ... 22285.html

Zgodnie z tym co jest napisane w aukcji, koło zamachowe sztywne i sprzęgło od Valeo, jest bardziej trwałe, niż standardowe rozwiązanie.

W mojej wersji audi z silnikiem 1Z, nie mam dwumasowego koła[fabrycznie nie jest montowany].

Co sądzicie o tym "wynalazku"?

Pozdrawia,
Maciek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 18.sie.2012 13:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2006 07:12:15
Posty: 104
Lokalizacja: poznan
po co chcesz to montowac jak nie masz dwumasy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 18.sie.2012 14:15:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
1Z nie ma dwumasy, więc masz cos takiego seryjnie. W przypadku nowszych modeli z dwumasem, wklada się taki kit lub kolo zamachowe, własnie od 1z ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 18.sie.2012 18:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2012 23:34:23
Posty: 23
Czyli w moim przypadku, mam wymienić tylko sprzęgło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 18.sie.2012 18:52:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Tak :)

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 19.sie.2012 09:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2012 23:34:23
Posty: 23
Dziękuję za odpowiedź :)

Jedynie teraz pozostał wybór dobrego sprzęgła, czy to sprzęgło jest dobre?
http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a ... 07129.html
Czy może sprzęgło od Valeo jest lepsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 20.sie.2012 05:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bierz Sachs`a.
Sprawdzone na własnej skórze, właśnie w 1Z :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 20.sie.2012 15:12:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jak sie nie slizga a tylko wysoko bierze to bym sobie tym glowy nie zawracal ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 1.9TDI 90KM 1Z] - wymiana koła i sprzęgła na Kit4
PostNapisane: 20.sie.2012 22:43:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2012 23:34:23
Posty: 23
Tylko, że mam dodatkowe problemy takie jak:
- zgrzyta mi przy 3biegu[albo synchronizator, albo...może brak oleju przekładniowego...]
- mówią, że wyrobione sprzęgło może powodować mniejsze osiągi[ale w to bym nie wierzył]
- mam wyrobiony simering[a raczej uszczelkę], bo puszcza trochę olej silnikowy. Więc żeby to naprawić i tak skrzynię trzeba wyjąć. A jak skrzynia, to i sprzęgło.. :)
- do wymiany również mam miskę olejową, gdyż była ona już puknięta no i fartem, że nie jest jeszcze rozwalona, a jedynie pogięta. Przez co miska nie dociska z uszczelką, no i trochę poci się ta miska[olejem :)]

Także wszystko przy okazji, jednakże zaboli portfel, no, ale cóż...oszczędniej jest zrobić to za jednym, niż co pół roku robić to w kółko, podnosić silnik, demontować skrzynię itd. :)
Oczywiście, auto ma 16 lat, ale trzeba o nie dbać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: