.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 08:09:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 28.sie.2012 19:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2010 09:53:43
Posty: 7
w zaden sposob moj post nie jest w przeciwienstwie do Twojego. po prostu z wiekiem samochodu przestaje sie korzystac z aso i nowych czesci, a zaczyna sie korzystac z zamiennikow/uzywanych elementow. normalna kolej rzeczy. jesli samochod kosztuje na wolnym rynku 50 tys, nikt nie bedzie na serwisowanie wydawal 25 tys rocznie. troche przesadzam z tymi wartosciami, jednak tylko po to aby uwypuklic roznice.

przeglad w aso to prawie tyle co Ty wydales na poczatku. po prostu opisujemy dwie strony tego samego medalu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 28.sie.2012 21:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
badyl napisał(a):
już nie przesadzaj ża A8 takie drogie , wiadomo jak się kupi ulepa to będzie to skarbona bez dna , ja jeżdzę A8 D3 zaraz 2 lata i jakoś nie nażekam auto mam doinwestowane raczej z rzeczy które wymieniłem to :
zaraz po kupnie :
świece NGK 8 szt 500 zł
cewki 8 szt w serwisie gratis akcja serwisowa
przepływomierz oryginał Bosh 500 zł - stary na oddanie
silniczek ręcznego 600 zł używka - działa do tej pory
klocki przód 340 zł , tył 80 zł
zajrzałem do rozrządu (miałem adnotację w książce serweisowej o wymianie kompletnego rozrządu ale pasek i tak wymieniłem na nowy ) z robotą 800 zł około
plecionki od tłumików 2 szt. 700 zł około
filtr oleju , uszczelka i olej w skrzyni 200 + 600 zł
oponki 19 " używane w stanie BDB 1000 zł
LPG 5000 zł
w między czasie skrzynka moja zaczęła troszkę lipnie chodzić na zimno kupiłem używaną za 3500 zł
wymiana skrzyni 1300 zł
i tak samo olej + uszczela i filtr skrzyni 800 zł
pierdyknął w zeszłą zimę kompressor od zawiechy 1000 zł używka od auta testowego + wymiana 150 zł chodzi idealnie auto podnosi w 3 sek.
reszta to moje widzimisie żeby autko perfekt wyglądało i tutaj się nie będę rozpisywał , i tak samo o olejach w silniku nie ma co pisać , skrzyni mogłem nie wymieniać a że ja lubię mieć perfekt to ją wymieniłem
podsumowując :
na początku wydałem w auto 5320 zł około
lpg 5000 zł - bardzo szybko mi się zwróciło
skrzynia 5600 zł
komopresor 1000 zł
padł mi tylko silniczek ręcznego ,przepływomierz , wymieniłem skrzynię ( ale zaznaczam wcale nie musiałem bo jezdziła do końca ) no i kompresor także tragedii nie ma


Dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło Kolego Badyl!! ;)

Widzę, że ciekawa rozmowa się nawiązała, jednakże chciałbym doprecyzować/sprowadzić na właściwe tory dyskusję.
Przede wszystkim chodzi mi o awaryjność tego samochodu (przypominam: D3 4,2pb + LPG 2002r-2004r).

Byłoby super Koledzy, gdyby każdy mógł przytoczyć (np tak jak powyżej) przykłady ile rzeczy się popsuło w takim samochodzie i ewentualnie jakie koszty się z tym mogą wiązać.

Jeżeli chodzi o części eksploatacyjne, to zdaję sobie doskonale sprawę z tego, ile co może kosztować i tego nie liczę, bo filtry, oleje, klocki, opony <-- wszystko to jest w 100% przewidywalne i zużywa się z każdym przejechanym kilometrem, więc fajnie by było gdybyśmy skupili się na potencjalnych "awariach" tegoż samochodu.

Z tego co widzę - wcale nie ma takiej tragedii jeżeli chodzi o koszty takich awarii. W porównaniu z luksusem jaki daje ten samochód, myślę że jest to bardzo dobre rozwiązanie.

Pytam, ponieważ obecnie jeżdżę A6 C6 2,0 TDI BLB i miałem nadzieję, że relatywnie niskie spalanie będzie rekompensowało kilka tyś zł włożonych w "zestaw startowy" (mówię tu o felernym napędzie pompy oleju). Jednak na tym się nie skończyło.
Samochodem w ciągu roku zrobiłem 68kkm. Przebieg od 210 000 km do 278 000 km i w tym czasie dołożyłem już do:
- napęd pompy oleju 3000zł + 1000zł wymiana = 4000zł
- dwumas ok 1800zł
- zawór EGR ok 1000zł
- rozrząd, amortyzatory, zawias - 3500zł
- zamek klapy tył, parktronik i inne pierdoły razem może 1000zł w ciągu roku
- teraz wysrała mi się turbina (pewnie ok 1500zł)
- kolejne pewnie będą wtryski (nie wiem jakie koszty, ale kwota pewnie czterocyfrowa)

w sumie daje to ponad 12 tyś zł na "niespodziewanki"... (nie licząc przeglądów i paliwa)

Jeżeli w D3 zmieszczę się w podobnym budżecie, to jest do dobry wybór, bo
+ jest to V8 automat a nie R4 klekot
+ większy luksus
+ niższe koszty paliwa (poniżej 17 litrów LPG to jest już taniej niż 2,0 TDI)

Z tego co widzę, to kompresor, skrzynia - jak to zrobię, to nie powinno paść w ciągu 1-2 lat, więc i tak dobrze na tym wyjdę.
LPG nie liczę, bo przy zakupie doliczam sobie od razu te 5tyś zł do ceny auta.

Czy macie jeszcze jakieś przykłady potencjalnych awarii?

Dzięki za pomoc!

Pozdrawiam :)

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 29.sie.2012 10:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2007 23:22:59
Posty: 113
Lokalizacja: RMI
Bardzo ciekawy wątek jak dla mnie. Pomógł mi uświadomić sobie koszty użytkowania takiego czy innego samochodu bo przynajmniej u mnie sprawa wygląda tak że jak się coś wykrzaczy to się wymienia (przeważnie na nowe), płaci i zapomina. Przy okazji tego tematu przypomniałem sobie różne usterki - niekoniecznie grube, które pociągnęły za sobą jakieś koszty. Sumując je do kupy wychodzą niemałe koszty w skali roku czy kilku lat... No ale coś za coś. Pozdrawiam i życzę jak najmniej awarii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 05.paź.2012 22:34:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Panowie odswiezam temat z zapytaniem o D3:
- lepiej kupic np 2003r 4,2pb i zainwestowac w LPG i przerobke przodu na duza morde czy
- szukac 2005, 2006r, tylko wtedy jaki silnik zeby auto nie bylo skarbonka bez dna? Budzet ok 60tys zl
Dzieki

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 05.paź.2012 23:14:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
SonY_Milk napisał(a):
Panowie odswiezam temat z zapytaniem o D3:
- lepiej kupic np 2003r 4,2pb i zainwestowac w LPG i przerobke przodu na duza morde czy
- szukac 2005, 2006r, tylko wtedy jaki silnik zeby auto nie bylo skarbonka bez dna? Budzet ok 60tys zl
Dzieki


Szukaj 2005r z nowym ryjem,lecz ze starym motorem 4.2pb 334KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 06.paź.2012 13:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
do d3 tylko 4.2.
a mi akurat bardziej podoba sie przedlift D3 'z małym ryjkiem' ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 28.paź.2012 15:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
rafala6 napisał(a):
Szukaj 2005r z nowym ryjem,lecz ze starym motorem 4.2pb 334KM.

Zawsze zapominam jaka jest moc D3 4,2 Pb bez FSI
Ostatnio byłem przy wymianie tarcz + klocków przednich w D3 i wszystko wyszło 1000zł. Tarcze same 500zł za 2 sztuki klocki ok. 300, wymiana 200 chyba .Ogólnie mnie zaszokowało ,że tak tanio .Straszyli mnie ,że ceny 2razy wyższe....

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 28.paź.2012 16:30:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
Misiek1 napisał(a):
rafala6 napisał(a):
Szukaj 2005r z nowym ryjem,lecz ze starym motorem 4.2pb 334KM.

Zawsze zapominam jaka jest moc D3 4,2 Pb bez FSI
Ostatnio byłem przy wymianie tarcz + klocków przednich w D3 i wszystko wyszło 1000zł. Tarcze same 500zł za 2 sztuki klocki ok. 300, wymiana 200 chyba .Ogólnie mnie zaszokowało ,że tak tanio .Straszyli mnie ,że ceny 2razy wyższe....

335 KM bez FSI
350 KM z FSI
http://www.audiklub.org/porownaj.html

Koszty wymiany hamulców z tego co mówisz są bardzo znośne!
Miłe zaskoczenie ;)

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 24.sty.2013 08:15:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
silnik 3.7 280 koni też jest chyba godny polecenia? to nie jest konstrukcja blizniacza do 4.2 tylko o troche mniejszej pojemnosci?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 09.maja.2013 11:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
jakie jest oznaczenie tego silnika 4.2 334 KM (bez FSI) ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 09.maja.2013 13:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Zgodnie ze stroną audiklubu i rozpiską to BFM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 09.maja.2013 16:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Misiek1 napisał(a):
rafala6 napisał(a):
Szukaj 2005r z nowym ryjem,lecz ze starym motorem 4.2pb 334KM.

Zawsze zapominam jaka jest moc D3 4,2 Pb bez FSI
Ostatnio byłem przy wymianie tarcz + klocków przednich w D3 i wszystko wyszło 1000zł. Tarcze same 500zł za 2 sztuki klocki ok. 300, wymiana 200 chyba .Ogólnie mnie zaszokowało ,że tak tanio .Straszyli mnie ,że ceny 2razy wyższe....


z takimi tarczami dalego nie zajedziesz

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 09.maja.2013 17:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
No właśnie...Kolega wyżej co pisał tę litanie kosztów też poleciał. "Doinwestowane" auto na używkach i najtańszych zamiennikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 09.sie.2013 14:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2013 21:29:22
Posty: 12
Witam serdecznie a jak wygladaja koszty 4.2 TDI ? ( werjsa ABT , 360kM )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A8 D3 koszty utrzymania proszę o pomoc!!
PostNapisane: 18.sie.2013 20:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
majkel1615 napisał(a):
Zgodnie ze stroną audiklubu i rozpiską to BFM.


Tak, to BFM. Konstrukcja dobra eksploatacyjnie, ale spieprzona mechanicznie - w sensie, że do wielu rzeczy nie ma dojścia, śruby pozasłaniane i ogólnie to trzeba najczęściej cały przód rozbierać.

_________________
http://www.a8team.pl
http://www.audiklub.boo.pl
http://www.audiklub.org/phpBB2/
niesamowite auta, niesamowici ludzie...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: