.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2025 15:15:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 b6 2,5 tdi rok 2004] Czy ten silnik jest lepszy?
PostNapisane: 08.wrz.2012 19:53:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 18:56:06
Posty: 30
Lokalizacja: Kujawy
Auto: A8 4,2 TDI
Witam po dłuższej nieobecności. Mam możliwość zakupu takiego samochodu jednak już wcześniej nieźle się nawalczyłem w A6 z tym silnikiem. Mam pytanie bo gdzieś mi się obiło o uszy że po 2002 te jednostki są pozbawione wad wcześniejszych modeli. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b6 2,5 tdi rok 2004] Czy ten silnik jest lepszy?
PostNapisane: 09.wrz.2012 21:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wszystkie silniki z kodem na literke B poza BFC (produkowany chyba do 2004r) sa chyba pozbawione wady pt "wycieranie sie walkow, dzwigienek i wypadanie dzwigienek"... doszla nowa wada pt czasem pekaja walki a te sa tak ze 3x drozsze niz te do tych "zlych 2.5"
W jakis tam silnikach Bxx dochodzi problem narywania na wolnych obrotach (chyba bo wtryski padaja) oraz wiekszy poziom trudnosci przy czipowaniu

Zebys nie wpadal w skrajnosci to np w 1,9/2.0 tdi PD czasem pekaja glowice w 2.0tdi PD masz tez caly zestaw "czasem pada..." - pytales to napisalem :)
Pozdrwiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b6 2,5 tdi rok 2004] Czy ten silnik jest lepszy?
PostNapisane: 16.wrz.2012 16:03:55 
miałem A6 2,5 TDI BDH i nic złego o tym motorze nie mogę powiedzieć. Przejeździłem nim ze cztery lata i zrobiłem trochę ponad 100tyś km i nie zrobiłem przy silniku nic!!! żadnych problemów olej co 15 tyś (castrol edge) i żadnych dolewek w trakcie.Auto sprzedałem pod koniec sierpnia z przebiegiem 215 i do tego czasu jak szwajcarski zegarek!!!

szukałem A4 z takim motorem,ale nie znalazłem:(( żadnej godnej uwagi same śmietniki

pozdro Tomek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [A4 b6 2,5 tdi rok 2004] Czy ten silnik jest lepszy?
PostNapisane: 18.wrz.2012 23:09:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.mar.2009 22:49:42
Posty: 43
Lokalizacja: Wielkopolska
Silniki BAU i BCZ (179 KM, 163KM)są pozbawione chyba wszelkich wad.
Silniki BDG i BDH (179 KM, 163KM) spełniają już normę Euro 4 i to chyba jest ich bolączką, ponieważ występuje "narywanie" o czym wspomniano wcześniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b6 2,5 tdi rok 2004] Czy ten silnik jest lepszy?
PostNapisane: 19.wrz.2012 10:02:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 18:56:06
Posty: 30
Lokalizacja: Kujawy
Auto: A8 4,2 TDI
Dziękuję wszystkim za pomoc miałem kiedyś v6 tdi to była załamka ale słyszałem że późniejsze modele się poprawiły. Teraz mam możliwość kupić A4 kabrio z tym silnikiem i trochę się bałem. jeszcze raz dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 b6 2,5 tdi rok 2004] Czy ten silnik jest lepszy?
PostNapisane: 19.wrz.2012 12:56:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2008 21:03:14
Posty: 154
Lokalizacja: Niepołomice
tomeksopot napisał(a):
miałem A6 2,5 TDI BDH i nic złego o tym motorze nie mogę powiedzieć. Przejeździłem nim ze cztery lata i zrobiłem trochę ponad 100tyś km i nie zrobiłem przy silniku nic!!! żadnych problemów olej co 15 tyś (castrol edge) i żadnych dolewek w trakcie.Auto sprzedałem pod koniec sierpnia z przebiegiem 215 i do tego czasu jak szwajcarski zegarek!!!

szukałem A4 z takim motorem,ale nie znalazłem:(( żadnej godnej uwagi same śmietniki

pozdro Tomek


Podpisuję się pod Tomkiem! Również miałem BDH i zrobiłem jakieś 80tyś km bez żadnych problemów, auto sprzedałem z przebiegiem 260tyś km.

Teraz jeżdżę 2.0 TDI oznaczenie BLB i mogę powiedzieć tak:

Samochodem w ciągu roku zrobiłem 68kkm. Przebieg od 210 000 km do 278 000 km i w tym czasie dołożyłem już do:
- napęd pompy oleju 3000zł + 1000zł wymiana = 4000zł
- dwumas ok 1800zł
- zawór EGR ok 1000zł
- rozrząd, amortyzatory, zawias - 3500zł
- zamek klapy tył, parktronik i inne pierdoły razem może 1000zł w ciągu roku
- teraz wysrała mi się turbina (pewnie ok 1500zł)
- kolejne pewnie będą wtryski (nie wiem jakie koszty, ale kwota pewnie czterocyfrowa)

w sumie daje to ponad 12 tyś zł na "niespodziewanki"... (nie licząc przeglądów i paliwa)

Polecam ciekawy artykuł:

http://www.wykop.pl/ramka/1247291/10-po ... u-sasiada/

Pozdrawiam

_________________
M6 e24 '87 black - restoring in progress
Chevy Camaro Type LT 350 '79 blue - restoring in progress
A6 C6 '05 2,0 TDI BLB sedan canyont - jest
A6 C5 '04 2,5 TDI BDH sedan silver - była
A6 C5 '98 1,9 TDI AFN sedan bordo - była
A4 B5 '00 1,9 TDI AJM sedan silver - była
Golf IV '98 1,6pb AKL silver - był
Golf III '96 1,6pb ABU gray - był

Zapraszam do obejrzenia fotostory z renowacji Chevy Camaro '79:
http://forum.detroitiron.pl/viewtopic.p ... b6901f2431


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: