.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2025 15:08:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 14.wrz.2012 19:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
Panowie czy ktoś może powiedzieć jakie sa przybliżone koszty utrzymania audi a8 z takim silnikiem w stosunku do bmw e39 silnik 2.8 lub 4.4. Czy różnice cenowe są na korzyść audi czy bmw.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 14.wrz.2012 20:11:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Czemu porównujesz auta z innego segmentu ??
A6 = 5er
A8 = 7er

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 14.wrz.2012 20:17:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Druss napisał(a):
Czemu porównujesz auta z innego segmentu ??
A6 = 5er
A8 = 7er

a dlaczego nie? koszta porównywać można niezależnie chyba od segmentu - swego rodzaju wycena awansu do wyższego segmentu ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 14.wrz.2012 20:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Aaa nie zauwazyłem że kolega ma 5er i chce porównać do niej koszty... No to sorry, mój błąd.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 14.wrz.2012 21:02:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A8 nie miałem,ale e39 tak.
Myśle,że utrzymanie będzie takie same.
Jedyny plus e39 to łańcuch rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 14.wrz.2012 22:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
D2 to pancerna konstrukcja, podobnie jak w e39 silnik nie do zabicia (choć w bmw jednak silniki są bardziej odporne na katowanie - w sumie do tego były stworzone :D). Jeśli natomiast porównywać e38 z D2 to ja wybieram A8.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 15.wrz.2012 06:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
na pewno bmw na plus jest łańcuch który i tak sie kiedyś rozciąga i nalezy go wymienić u mnie przy 250 tyś musiałem wymienić bo sie fazy rozrzadu troche porozjeżdzały. Łańcuch jest tani jak barszcz bo kpl rozrzad do R6 to koszt 300 pln ( napinacze, łańcuchy i ślizgi). Tak jak ktośzauważył mam e39 i nachodzi mnie na A8 z motorem V8 tylko chciałem porównać koszty utrzymania. Stać mnie na bardzo dobre utrzymanie bmw e39 więc chciałem uzyskać porownanie co do utrzymana A8 gdyż nie lubie druciarstwa a jak nie byłbym w stanie utrzymać tego auta to poprostu odpusczam i tyle

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 15.wrz.2012 07:48:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
utrzymanie na poziomie e39, wahacze ok 1500-1800zł 8l oleju więc nie wiele więcej niż w r6 bmw (6.5l). No i jeden wielki plus A8 nigdy nie zgnije bo jest całe z aluminium, a blacha w BMW każdy wie jaka jest :/.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 15.wrz.2012 08:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
co do ilości oleju w R6 BMw to tylko katalogi tak podają. do mojej 2.8 wchodzi równo 7.5L na cały stan wiec żadnej różnicy. NO to bardzo mnie to cieszy ze koszty są porównywalne. A jak jest z awaryjnością bo krążą rózne mity i legendy że A8 się strasznie sypie itd. jak wygląda sprawa automatu w A8

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 15.wrz.2012 10:16:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1471
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Przejrzyj a8team

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 16.wrz.2012 08:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
ruti napisał(a):
co do ilości oleju w R6 BMw to tylko katalogi tak podają. do mojej 2.8 wchodzi równo 7.5L na cały stan wiec żadnej różnicy. NO to bardzo mnie to cieszy ze koszty są porównywalne. A jak jest z awaryjnością bo krążą rózne mity i legendy że A8 się strasznie sypie itd. jak wygląda sprawa automatu w A8


Wszystko zależy od sztuki która kupisz ale generalnie auto zadbane jest bez problemowe,kumpel miał bmw chyba e-38 i zamienił na audi A8 D2 przed liftem i powiedział że w końcu spokój nic się nie psuję.Kolega dice111
dobrze radzi tam jest znacznie więcej informacji prosto od użytkowników tych aut.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 19.wrz.2012 22:27:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2

Czy coś się psuje?

A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje :sylwester: :sindbad: i ten 1k odkładany do skarbonki pomoże w sytuacji standardowo-pierdołowatej. Jak kupisz dziada to możesz na start wrzucić 20k.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 20.wrz.2012 15:03:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
SJake napisał(a):
Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2

Czy coś się psuje?

A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje :sylwester: :sindbad: i ten 1k odkładany do skarbonki pomoże w sytuacji standardowo-pierdołowatej. Jak kupisz dziada to możesz na start wrzucić 20k.


Potwierdzam z własnego doświadczenia, mimo, że to moje początki z A8... .
Jest w 3 dupy zamienników, ale to nie golf, tutaj wszystko się z czasem zemści.
Ale na co dzień jest klasa styl lans etc.
Chyba że piłujesz go 3 minuty pod Biedronką żeby odpalił :P

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 20.wrz.2012 15:15:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
SJake napisał(a):
Jak masz 1000zł na samochód miesięcznie - nie licząc paliwa to bierz. Jak nie masz to nie bierz, bo będziesz drutował, tak jak 89% właścicieli D2

Czy coś się psuje?

A tu tarcze, a tam klocki, a tu pompa paliwa padnie, a tu czujnik ABSu, a tam silniczek od klap nawiewu, a tu wyciek, a tam xenon się spali, a tu pompa od ABSu przyświruje, a opony zmienić trzeba, nowy olej + bańka na dolewki (~0,5L na 1000km) - bach wahacze, ciach magiel do wymiany, trach sonda lambda, myk LMM - czyli standardy i pierdoły, ale wszystko kosztuje :sylwester: :sindbad: i ten 1k odkładany do skarbonki pomoże w sytuacji standardowo-pierdołowatej. Jak kupisz dziada to możesz na start wrzucić 20k.


jak w każdym kilkunastoletnim aucie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 22.wrz.2012 10:46:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2006 12:12:10
Posty: 163
Lokalizacja: krosno
no to ja mogę powiedzieć że az 1000 miesiecznie nie dokładam do e39. w granicach 400-500 to jest max oczywiscie nie licząc paliwa.

_________________
audi 100 avant quattro ACE- bylo
opel omega 2,5V6 -bylo
bmw e39 528i -jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 22.wrz.2012 11:47:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Żeby wydawać 1tyś.zł miesięcznie to trzeba kupić niezłego szrota.
Ja jak szukam auta to przeważnie jest on po pełnym serwisie oczywiście w de.
Od ponad 15lat nigdy nie wymieniłem np.tarcz hamulcowych czy rozrządu,jedynie oleje filtry,czy klocki :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 22.wrz.2012 13:02:59 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Hmmmm pewnie jak zwykle kontrowersyjna opinia ale co tam:
Ja rzadko muszę dokładać do D2.... a 1000 PLN/m-c - abstrakcja.
Jak coś czasami padnie to robię to tak by było OK, ale bardzo rzadko coś się dzieje.
Po powrocie z wyprawy - wymiana oleju, filtrów i ... NIC
Po co mam wydawać 1000/m-c jak nic się nie dzieje?
Zapomniałem: opona - uchodziło powietrze z jednej.
Kupiłem komplet i tyle - ale to pierwszy raz od 5 lat.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 23.wrz.2012 11:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Morgri,
W starym kiblu pt. D2 padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu. Jeśli Ty robisz 1 000 km rocznie to masz takie koszty o których piszesz!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 23.wrz.2012 12:44:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.wrz.2008 17:39:16
Posty: 644
Lokalizacja: Biłgoraj
Auto: A8 D3
j@cek napisał(a):
Morgri,
W starym kiblu pt. D2 padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu. Jeśli Ty robisz 1 000 km rocznie to masz takie koszty o których piszesz!


j@cek pokarz mi auto w którym sie tak nie dzieje jak piszesz "padają podzespoły wprost proporcjonalnie do przebiegu"
a tak na marginesie powiedz jakie doświadczenie masz z A8?,wiadomo że jak kupisz ulepa w mocno okazyjnej cenie to później i 1 tyś.miesięcznie nie wystarczy aby auto doprowadzić do przyzwoitego stanu.

_________________
A8 D3 BFM jest.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8D2 4.2 V8 vs bmw e39 koszta utrzymania
PostNapisane: 23.wrz.2012 12:50:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Mialem S6 C5 kupione nawet okazyjnie.
Jezdzilem 2 lata i wymienilem jedynie wisko, rozrzad, poduszki na amorach tyl.
Jak slysze o wydaniu 1 tys zl miesiecznie na naprawy to troche mnie zdziwienie bierze :galy: :galy: :galy:

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: