.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 15:09:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 18.wrz.2012 18:47:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Witam użytkowników forum mojej ulubionej marki. Może to nie najlepsze miejsce na tego typu przywitania, ale proszę wybaczcie - nie mam wielkiego doświadczenia w świecie forumowiczow.

A teraz do rzeczy: od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem wymarzonego przeze mnie samochodu: Audi 100 cygaro. Jest to wersja sport turbo quattro 2.2 MC. Udało mi sie kupić to auto za niewielkie pieniądze - niewielkie w stosunku do stanu technicznego i wizualnego, w jakim znajduje się ten samochód.

Auto zostało zakupione tylko i wyłącznie w celu dawania frajdy z jazdy i oczywiście jako swego rodzaju inwestycja. Poza tym mam ogromny sentyment do tego samochodu:) zamierzam w niego inwestować, żeby zrobic go na przysłowiową "igłę", ale to na razie plany. Chciałbym się dzielić z zaieresowanymi stanem prac tzw. Przed i po.

Umieszczając post w tym nowym temacie chciałbym jednak na razie prosić o wasza pomoc w następującej kwestii. Otóż na razie jedynym denerwujacym mankamentem w tym aucie to pewne problemy z rozruchem na zimnym motorze. Otóż trzeba zbyt długo kręcić starterem zanim audi ozyje przy czym po samym starcie pracuje przez kilka sekund dość nierówno - proszę o Wasze sugestie czym może to być spowodowane oraz ew.mwskazanie dobrego warsztatu w obrębie Trójmiasta, gdzie rzetelni mechanicy znają się na tych maszynach.

Audi ma jeszcze kilka drobnych usterek ( np. Odklejajaca się podsufitka, uszkodzońy hamulec ręczny), ale są na tyle nieistotne i mam nadzieje, ze ich usunięcie nie będzie problematyczne.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 18.wrz.2012 20:09:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2010 15:45:23
Posty: 66
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: quattro
Wrzuć jakieś fotki bo bo samym opisie to ciężko pogratulować tobie dobrego zakupu...

_________________
Audi a6 c5 2.5tdi quattro jest/będzie swap na AVF
VW Multivan Generation T4 2.5TDI AXG jest
AUDI C4 S6 2.2Turbo MTM 303 quattro sprzedane
Syrena 104 Kurołapka 1972r jest

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 19.wrz.2012 06:46:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Witam,

Na razie tylko jedno marne zdjęcię - tylko takim dysponuję.

Obrazek

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 19.wrz.2012 08:24:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
witaj
za złe odpalanie może odpowiadać :
- podgrzewacz paliwa ba boku silnika (nowy kosztuje straszne pieniądze a używki w 90 % są walnięte)
- źle wyregulowany KJet
- czujniki z tyłu silnika

Jest to zagazowane ??

w sumie jak były posiadacz tej maszyny nie wiem czy Ci gratulować czy współczuć
słabe odpalanie które przy zakupie wziąłeś za drobiazg może być początkiem sporych kłopotów i kosztów
to bardzo niewdzięczny motor w którym główne problemy sprawia osprzęt. Emte i inni którzy walczyli z tym motorem wywalili KJ-eta zastępując go elektroniką z prawdziwego zdarzenia. Reszta jak ja pozbyła się sztrucla po wielu miesiącach walki

Reasumując - powodzenia, wytrwałości i sporej kasy życzę.
W to że auto zacznie nabierać wartości nie wierz bo musiało by minąć kolejnych 5 - 10 lat żeby tak się stało

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 19.wrz.2012 09:48:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Witam, dzięki za odzew i sugestie, które mogą powodować takie zachowanie silnika.

Audi nie jest zgazowane.

Czy mógłbyś napisać coś więcej nt. ewentualnego zastąpienia KJ-eta inną elektroniką, czy chodzi o jakieś zamienniki, jakie są spodziewane koszty takiej zabawy?
Oczywiście auto jest jeszcze przed konsutlacją u mechanika, ale chciałbym mieć świadomość nt. w/w zagadnienia.

Uważam, że zbyt pochopnie oceniłeś moje auto, gdyż w mojej ocenie jest one na prawde w dobrej kondycji - potwierdzili to również handlarze, którzy je oglądali.
Oczywiście mając na względzie Twoje doświadczenia biorę pod uwagę to, że może być to kosztowne, ale kupując ten samochód (w sumie dziadek z turbiną) miałem świadomość z czym to się wiąże.

Mam nadzieję, że problem uda się rozwiązać w miarę sensownie pod względem kosztów :)

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 19.wrz.2012 20:36:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Tutaj masz trochę o MC ;) Strona 9 (góra)

viewtopic.php?f=33&t=25356

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 23.wrz.2012 17:59:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Witam,

Wstępnie umówiony jestem do warsztatu, który ma doświadczenia z K-jetem (dysponują odpowiednim sprzetem i dokumentacją dot. tych silników z osprzętami). Zgodnie z Waszymi sugestiami rozpocznę naprawy własnie od diagnozy tego systemu. Warsztat prowadzi Pan Piotr Brzóska (Gdańsk). Cieszy się on dobrymi opiniami wśród klientów.

Rozmawiałem dzisiaj także ze sprzedawcą audi z poniższego ogłoszenia:

http://moto.allegro.pl/audi-200-20v-tur ... 71416.html

Bardzo kontaktowy człowiek mający dość duże doświadczenie w tego typu zabawkach. Do napraw K-jetów polecił mi warsztat Pana Lecha Koraszewskiego - neistety odległość z Gdańska dość znaczna, więc na razie będę próbował napraw lokalnie.

Jeżeli macie jeszcze jakieś dodatowe uwagi i sugestie będę wdzięczny za Wasze wypowiedzi :)

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 23.wrz.2012 21:18:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie no żeby jechać do Lecha Koraszewskiego na regulacje i ogarnięcie K-Jeta to z całym szacunkiem i sympatią delikatnie mówiąc nieporozumienie - głownie finansowe. ;)

W Kętrzynie masz KFR - jeśli już się ogarnął z warsztatem, a w Gdańsku może Ci chyba pomóc Simon.pg.

Pozdrawiam :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 23.wrz.2012 21:37:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
u Kefira możesz zrobić fajny myk z dodatkowym ECU i wywalić ke-jeta


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 24.wrz.2012 06:44:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Koledzy, a czy możecie podać namiary do tych speców? Używając szukajki znalazłem tylko po nicku użytkownika "Kefir", ale mam wątpliwości, czy to ta osoba, bo nie wykazuje większej aktywności na forum :)
Audi na razie stoi ok. 45 km od Kętrzyna, także do KFR mialbym w sumie blisko :)

Z góry dzięki.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 24.wrz.2012 07:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Skoro stoi koło Kętrzyna to KFR Motors, Kefir, Kefirsky jedno i to samo, na innym forum też ludzie podnosili głos, że nie odpisuje w tematach itp ale skoro pisze, że nie ma czasu to co zrobić, widocznie zamiast bić niepotrzebnie pianę woli działać :) tak jak DeS pisał wyżej przenosił się do nowego warsztatu będzie i hamownia więc spokojnie możesz do niego podjechać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 24.wrz.2012 09:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Hubos, wielkie dzięki za pomoc! :)

Rozmawiałem z Szanownym Panem Kefirem i okazało się, że wymyślony przez neigo patent sprawdza się w tych silnikach znakomiecie. Instalacja dodatkowego ECU wraz ze zmienionym osprzętem silnikowym (gniazda wtrysków, listwy wtryskowe itp.) powoduje, że te samochody zyskują nową nieporównywalnie lepszą charakterystykę. Koszt takich zabaw także nie jest jakiś specjalnie przytłaczajacy.

Rasumujac, dzięki jeszcze raz za pomoc. Po wykonanych naprawach/modyfikacjach chętnie podzielę się z Wami rezultatami :)

Kamil.

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 25.wrz.2012 09:26:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Tylko żeby Ci auto nie utknęło na 2 lata. :D :D

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 25.wrz.2012 13:27:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sprinter napisał(a):
Tylko żeby Ci auto nie utknęło na 2 lata. :D :D


Dlatego musi poczekać aż się zluźni :diabel:
Ale przeróbka na elektronikę jest naprawdę warta zachodu jeżeli planujesz dłużej pojeździć tym samochodem i cieszyć się jego osiągami. :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 25.wrz.2012 14:05:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
DeS napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Tylko żeby Ci auto nie utknęło na 2 lata. :D :D


Dlatego musi poczekać aż się zluźni :diabel:


Czyli to te dwa lata jednak. :D

A z elektroniką jak najbardziej, ja bym tam wrzucił jakąś i wtedy byłby ogień. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 26.wrz.2012 06:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2012 18:32:13
Posty: 708
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Audi 200 20V turbo quattro
Sprinter napisał(a):
Tylko żeby Ci auto nie utknęło na 2 lata. :D :D


Jakieś złe doświadczenia z KFR?

_________________

Audi 200 quattro 20V turbo '89 sedan
Audi V8 d11 4.2 '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 26.wrz.2012 09:04:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Moje nie, ja siedzę na drugim końcu Polski. ;)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 26.wrz.2012 09:42:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Kamil_gd napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Tylko żeby Ci auto nie utknęło na 2 lata. :D :D


Jakieś złe doświadczenia z KFR?



niebawen ja jade do KFR na zmiane ke-jeta na elektronika wiec zdam relacje

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 26.wrz.2012 12:22:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
DeS napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Tylko żeby Ci auto nie utknęło na 2 lata. :D :D


(...)
Ale przeróbka na elektronikę jest naprawdę warta zachodu jeżeli planujesz dłużej pojeździć tym samochodem i cieszyć się jego osiągami. :)

Ja do dzisiaj nie zobaczyłem innego wykresiku aniżeli ten http://imageshack.us/a/img545/8836/wykreszl.jpg a biorąc pod uwagę, że na zmienionym epromie, zwiększając doładowanie z 0,4 do 0,9 bara można uzyskać 215-220KM (informacja od Kefira) dla mnie średnio warta zachodu...

Buba straszy tu wszystkich, którzy zakupią 10V Turbo, także się nie przejmuj ;)

Jeśli chodzi o K-jetronica, to słyszałęm tylko o jednym specjaliście, posiadającym dodatkowo do tego odpowiednią aparaturę boscha - akurat w Gd (starszy Pan, jak Cię interesuje podeślij mi PW - podam Ci tel. do kolegi, który ma na niego namiary, bo korzystał).
Ponad to rada: jeśli się nie znasz, to sam nie grzeb i nie jeździj po druciażach, którym się wydaje iż się znają na K-jecie bo stracisz więcej na niepotrzebne wymiany i paliwo niż to warte.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3 2.2 turbo quattro] nowy nabytek oraz kilka pytań
PostNapisane: 26.wrz.2012 12:46:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Poszukaj na necie jest informacja o budowie i parametrach regulacyjnych K-jeta Forda Capri. Proponuję posprawdzać właśnie dane z czujników temperatury, sprawdzić szczelność dolotu (bardzo ważne w mechanicznym wtrysku), stan wtryskiwaczy i oringów na nich. I w zasadzie nic nie grzebać, bo układ jest bardzo prosty i bezawaryjny i nie wymaga nadmiernego grzebania.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: