.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 21:51:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęglaniu
PostNapisane: 29.wrz.2012 22:21:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
Witam,
Auto jak w temacie, przebieg 70000 km i zastanawiam się czy to normalne, że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym ) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m?
Poza tym zauważyłem, że drążek / gałka zmiany biegów delikatnie drży na biegu jałowym co mnie trochę niepokoi ponieważ samochód ma zaledwie 70K km.
Bardzo proszę o pomoc za którą z góry dziękuję.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 30.wrz.2012 19:33:02 przez dev1lo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 30.wrz.2012 19:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
proponuje podpiecie vcds'a (to taki vagcom do nowszych vw) i odczytanie bledow bo moze po tej akcji dalsze spekulacje o przyczynie moga byc juz zbedne....
uzytkuje 2,0tdi cr i nie zauwazylem czegos takiego
Obroty rosna do okolo 900 na jalowym w trakcie wypalania a tak przy zmianach boegow itp to nie zauwazylem
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 30.wrz.2012 19:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
przemekk74 napisał(a):
proponuje podpiecie vcds'a (to taki vagcom do nowszych vw) i odczytanie bledow bo moze po tej akcji dalsze spekulacje o przyczynie moga byc juz zbedne....
uzytkuje 2,0tdi cr i nie zauwazylem czegos takiego
Obroty rosna do okolo 900 na jalowym w trakcie wypalania a tak przy zmianach boegow itp to nie zauwazylem
Przemek


witam, co do vcds'a to kabel jest w drodze. właśnie aktualizowałem post, bo zapomniałem dodać, ze wzrost obrotów przy wysprzęglaniu występuje tylko na biegu jałowym. Nie zauważyłem aby sprzęgło działało jakoś opornie i generalnie działa bez zarzutów.
Mam pytanie, czy delikatne drżenie drążka zmiany biegów na biegu jałowym to normalne w Audi A6 C6 ( facelift )?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 06:48:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie mam a6 ale z racji ceny auta zakladam, ze nie moze telepac tam bardziej niz w dacii logan
okresl co to znaczy wysprzeglanie na jalowym (naciskasz sprzegla, zwalniasz sprzeglo - a bieg na luzie czy co?)

Przygazowki na luzie powoduja, ze buda jakby sie przeginala (ie drzy - moze cos jak V8 500PS amerykanski w wersji mini) - niczego innego nie zauwazylem (okresl co dokladnie znaczy wysprzeglanie)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 08:30:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
przemekk74 napisał(a):
nie mam a6 ale z racji ceny auta zakladam, ze nie moze telepac tam bardziej niz w dacii logan
okresl co to znaczy wysprzeglanie na jalowym (naciskasz sprzegla, zwalniasz sprzeglo - a bieg na luzie czy co?)

Przygazowki na luzie powoduja, ze buda jakby sie przeginala (ie drzy - moze cos jak V8 500PS amerykanski w wersji mini) - niczego innego nie zauwazylem (okresl co dokladnie znaczy wysprzeglanie)


sorki, przez wysprzęglanie na jałowym mam na myśli zwolnienie sprzęgła na 'luzie' :). tylko podczas puszczenia sprzęgła ( praktycznie przy samym końcu ) obroty delikatnie wzrastają do ~1000 po czym wracają po sekundzie do ~800.
sprzęgło wydaje się działać poprawnie, przy dodawaniu gazu samochód nie trzęsie więc generalnie jest ok, poza drążkiem biegów, który lekko wibruje na luzie ( nie sprawdzałem czy wibrację się nasilają podczas dodawania gazu, bo samochód dopiero co kupuję więc przed kupnem jeszcze raz sprawdzę ).

Ludzie piszą, że wibracje drążka mogą być spowodowane walniętymi poduszkami(ą) pod silnikiem/skrzynią więc kolejne pytanie, czy są tam jakieś czujniki, które pokażą błąd na kompie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 08:38:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
czyli bysmy sie dobrze rozumieli... wrzucasz 1 na sprzegle - obroty 800... nastepnie puszczasz bez gazu sprzeglo - auto rusza... a po calkowitym ruszeniu sprzegla obroty rosna (auto jedzie juz) do 1tys i nastepnie znowu spadaja do 800?
Staraj sie pisac jasno jak slonce :d

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 09:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Chyba jakis weekndowy jeszcze jestes :D


dev1lo napisał(a):
że przy wysprzęglaniu ( na biegu jałowym ) obroty silnika wzrastają do ~1000 obr/m na około 1s, po czym wracają do około 800 obr/m?

dev1lo napisał(a):
wzrost obrotów przy wysprzęglaniu występuje tylko na biegu jałowym. Nie zauważyłem aby sprzęgło działało jakoś opornie i generalnie działa bez zarzutów.

dev1lo napisał(a):
przez wysprzęglanie na jałowym mam na myśli zwolnienie sprzęgła na 'luzie' :). tylko podczas puszczenia sprzęgła ( praktycznie przy samym końcu ) obroty delikatnie wzrastają do ~1000 po czym wracają po sekundzie do ~800.



Nie jest właczony zaden bieg, wajcha od biegow jest w pozycji neutralnej :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 09:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
przemekk74 napisał(a):
czyli bysmy sie dobrze rozumieli... wrzucasz 1 na sprzegle - obroty 800... nastepnie puszczasz bez gazu sprzeglo - auto rusza... a po calkowitym ruszeniu sprzegla obroty rosna (auto jedzie juz) do 1tys i nastepnie znowu spadaja do 800?
Staraj sie pisac jasno jak slonce :d


w sumie to nie :P, wrzucam luz, wciskam sprzęgło ( obroty bez zmian), puszczam sprzęgło ( bez wrzucania biegu, dodawania gazu lub wciskania hamulca ), obroty wzrastają do ~1000 na około 1s po czym wracają do ~800.

W skodzie octavii II vrs ( 2.0 tdi 170 km - obecne abuto ), po puszczeniu sprzęgła obroty nie rosły ( może bardzo minimalnie ) a to przeciez prawie ten sam silnik i skrzynia, więc nie wiem czy to normalne czy nie, że w Audi A6 ( C6 faclift ) po puszczeniu sprzęgła na luzie obroty wzrastają na chwile do tysiaka...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 09:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Kiedy robisz ten test, zaraz po uruchomieniu zimnego silnika? jeśli tak, to normalne - wzrasta obciążenie silnika, ponieważ napęd trafia do skrzyni biegów a tam gęsty olej.
Jeśli objaw na ciepłym silniku, i po przejechaniu jakiegoś odcinka, przyjrzał bym się skrzyni - olej/ilość/jakość.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 10:08:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w skodzie silnik jest wlozony poprzecznie a w a6 a4 q5 itp (poza a3 i ponizej) wzdluznie (tak na marginesie - nie wiem czy z czy bez znaczenie)
w seacie exeo (tez silnik wzdluznie) 2.0tdi cr 143ps (oznaczenie CAGA - Ty pewnie w tym A6 masz CAHA 170ps ale to blizniak rozniacy sie tylko T, pompa wody i oprogramowaniem) nie ma skoku w obrotach przy puszczaniu czy wciskaniu sprzegla "na luzie"
Nie mowie ze "cos tam jest zepsutego" i "masz uciekac przed autem" tylko mowie ze jest u mnie roznica

Warto bys wiedzial ze do 10.2009r silniki 2.0tdi CR z walkami wyrownujacymi (czyli nie skoda octavia a tak np a6) mialy te same walki wyrownujace, pompe oleju jak i zabierak identyczny jak silnik 2,0tdi PD z okolic 2006-2007 montowane np w a4, a6, superbach i passatach itp (czytaj: tam przy okolo 200-250tys zanikalo cisnienie oleju na skutek wytarcia zabieraka / gniazda na zabierak)
Nie odradzam ... tylko informuje, ze byc moze pozniej w CRze niz PDku ale raczej jednak pojawi sie ten sam problem (od 11.2009 zmienione te czesci a stare wycofali w ASO ze sprzedazy z oczywistych wzgledow) - idzie to naprawic workaroundem za doslownie 1000zyla + praca (jezeli user nie probuje jechac bez cisnienia oleju) wiec to nie dyskwalifikacja...
Nie pytaj o co chodzi... przez google latwo namierzysz "o co chodzi"
Ze wzgledu na utrate warosci nowych aut egzemplarze z 2009r sa albo po wypadkach/wypadeczkach/dzwonach albo z przebiegami po 200tys (nikt normalny nie sprzedaje auta ze strata z np 80tys pln po zrobieniu 70tys bo taniej wyszloby jezdzic taksowka) - zwyczajnie ogladnj sobie dobrze to auto bys byl swiadomym kupujacym.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 10:57:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
wielkie dzięki wszystkim za udzielone odpowiedzi i pomoc. W czwartek jestem umówiony na odbiór samochodu i koleś zgodził się na podłączenie vcdsa więc wszystko sprawdzę.
Jeżeli chodzi o skok obrotów na luzie, to sprawdzałem na ciepłym silniku więc w takim razie nie jest to normalne. Zobaczymy co powie dealer.
Co do przebiegu, to jestem pewien, że samochód ma przejechane 70K bo jest kupowany w Irlandii a nie w Polsce ;).
Dam znać co pokazał VCDS w czwartek .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 11:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nikt nie twierdzi, ze auto ma krecony licznik tyle, ze okazje a autohandlach zdarzaja sie rownie czesto jak dziewice w burdelach
Jezeli czujesz sie gorszy bo jestes Polakiem to musisz byc w Iralndii bardzo uwazny bo tam ponoc duzo rodakow siedzi.
Kiedys ktos z rodziny kupowal audi u dealera audi/vw w DE i na drugiej stronie faktury za auto bylo duzo maczkiem za co sprzedawca nie odpowiada (miedzy innymi za prawdziwosc przebiegu)
Zwroc uwage by na umowie/rachunku/fakturze bylo "przebieg" a nie "stan licznika" (starym trikiem jest pisanie tego drugiego + zdanie "kupujacy zapoznal sie ze stanem technicznim i nie wnosi zastrzezen" - pamietaj, ze za wady ukryte sprzedawca odpowiada (przynajmniej w PL ale to "europejskie" uregulowanie) 2 lata a krecony licznik czy nieujawniona naprawa blacharska to wada ukryta...jezeli auto przeszlo naprawe powypadkowa wymus opis wyszcz. co bylo naprawiane
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 01.paź.2012 12:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
Przemek, wielkie dzięki za komentarz i pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 02.paź.2012 14:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
Witam ponownie,
wczoraj bylem obejrzec kolejna A6'stke ( 2009 / C6 facelift / 2.0 TDI 170 KM ) i opisany powyzej problem trzesienia lewarka / wzrostu obrotow przy wysprzegleniu na luzie nie wystepowal... Zaczalem szukac w necie i znalazlem na angielskim forum, ze koles mial podobny problem z trzesieniem lewarka ( nic nie wspomniane o wzroscie obrotow ) + konczace sie sprzeglo przy przebiegu zaledwie 25K km ( http://www.audi-sport.net/vb/a6-s6-allr ... -idle.html ). U niego problem naprawiono poprzez wymiane sprzegla jak i dwumasy. Kolejne pytanie, czy moj problem, moze byc wlasnie powiazany z dwumasą ? Czy jest to cos co mozna sprawdzic na vcds?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a6 2.0 tdi 170 KM r. 2009 wzrost obrotów przy wysprzęgla
PostNapisane: 11.paź.2012 19:54:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2012 21:52:10
Posty: 15
wiec, vcds nic nie pokazal poza uszkodzona swieca zarowa, ktora wymienie jutro. podobno problem z drganiem drazka/budy moze tkwic albo w uszkodzonych poduszkach silnika/skrzyni lub kole dwumasowym.
co do samoczynnego podnoszenia obrotow przy puszczeniu sprzegla powiedziano mi ze ten typ tak ma i nazywaja to ' idle enhancer '. moze i maja racje bo po wcisnieciu hamulca i puszczenia sprzegla na luzie, obroty sie nie podnosze czyli nie ma ingerencji ecu w obroty wiec najwyrazniej tak ma byc...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: