.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 14:01:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korbowego
PostNapisane: 23.sty.2012 14:50:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
Witam!!! W okresie ostatnich dwóch tygodni zauważyłem podczas zczytywania błędów VAG-em, że pokazał mi się błąd:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

Po wyszukaniu błędu w spisie znalazłem, iż jest to: Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator - otwarty obwód.

Nie wiem jednak co może być przyczyną jego wyrzucania na VAG-u?? Co powoduje jego błąd i czym ten błąd może skutkować??
Jak się go pozbyć na dobre, bo po każdorazowym kasowaniu błędów on się usuwa, ale po pewnym czasie znów się pojawia...

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 25.sty.2012 18:05:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2012 11:05:00
Posty: 18
musisz wymienic ten czujnik moze jak myles silnik czy coś to go uszkodziłeś ale mogł także sam z ciebie paść u mnie tak było wymień go i po sprawie koszt ok 100 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 26.sty.2012 11:49:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
jigitt napisał(a):
Witam!!! W okresie ostatnich dwóch tygodni zauważyłem podczas zczytywania błędów VAG-em, że pokazał mi się błąd:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
P1531 - 35-10 - - - Intermittent

Po wyszukaniu błędu w spisie znalazłem, iż jest to: Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator - otwarty obwód.



Dla ścisłości, żebyś złego czujnika nie wymienił. Czujnik położenia wałka rozrządu.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 24.maja.2012 19:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
OK, a z ciekawości... jeśli ten czujnik jest uszkodzony, czym to może skutkować?? Coś może się stać z silnikiem??

Czy poza wyskakującym błędem na VAG-u będą jakieś objawy tego uszkodzonego czujnika?? Np. w trakcie jazdy??

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 02.paź.2012 21:25:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 18:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
Witam,
udało ci się kolego zrobić coś z tym błędem?

Ja mam podobny - doczepie się do wątku.

1.8T AWT, auto odpala bez problemu, obroty są równe, przyśpiesza wydaje mi się tak jak powinien a następujący błąd wyskakuje (po skasowaniu wraca po 2-3 dniach)

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

G40 wymieniony na nowy, sytuacja bez zmian. Czytam i czytam i 99% ludzi przy tych błędach ma objawy nie odpalania/nie równej pracy/ mulenia... Ja nie mam nic z tych... Jakieś pomysły? Jaki opór ma mieć G28 bo bym go sprawdził jeszcze...

Może jakieś pomysły?

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 07:39:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
jigitt napisał(a):
OK, a z ciekawości... jeśli ten czujnik jest uszkodzony, czym to może skutkować?? Coś może się stać z silnikiem??

Czy poza wyskakującym błędem na VAG-u będą jakieś objawy tego uszkodzonego czujnika?? Np. w trakcie jazdy??


Sprawa u Ciebie nie dotyczy czujnika położenia wału korbowego, a zaworu sterującego przestawiaczem wałka rozrządu.
Na głowicy z tyłu silnika, jest takie ustroistwo z cewka, wtyczka dwupinowa, do sterowania przepływem oleju przez przestawiacz - fazator.
Czy to ma wpływ na pracę silnika - oczywiście że tak, przestawianie wałka służy poprawie napełniania cylindrów mieszanką.
Objawy, słabszy dól - między 2-4k rpm, w górze ten silnik da sobie radę, z racji posiadania T.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 03.paź.2012 07:44:09 przez Zagor, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 07:41:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
oofol napisał(a):
Witam,
udało ci się kolego zrobić coś z tym błędem?

Ja mam podobny - doczepie się do wątku.

1.8T AWT, auto odpala bez problemu, obroty są równe, przyśpiesza wydaje mi się tak jak powinien a następujący błąd wyskakuje (po skasowaniu wraca po 2-3 dniach)

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

G40 wymieniony na nowy, sytuacja bez zmian. Czytam i czytam i 99% ludzi przy tych błędach ma objawy nie odpalania/nie równej pracy/ mulenia... Ja nie mam nic z tych... Jakieś pomysły? Jaki opór ma mieć G28 bo bym go sprawdził jeszcze...

Może jakieś pomysły?


Rozrząd robiony, incorect corelation, to błąd synchronizacji wału korbowego z wałkiem rorrządu, krótko mówiąc, rorząd do sprawdzenia, ew same czujniki może oscyloskopem cyfrowym obadać, czy dają impulsy i jak wygląda sprawa synchronizacji.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 08:11:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 18:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
Dzieki za odpowiedz Zagor.

Rozrzad robiony w zeszlym roku. Wszystko bylo ok.
Co sam blad oznacza jest mi znane ale powoli brak mi pomyslow na rozwiazanie problemu...

Tu gdzie mieszkam znalezienie oscyloskopu graniczy z cudem wiec...

Watpie rzeby rozrzad sie przestawil bo bym juz nie jezdzil.
Lancuszek nie jest rozciagniety - sprawdzalem miesiac temu ma 16 ogniw miedzy znakami w pozycji pionowej tak jak fabryka przykazala.

Martwi mnie to i denerwuje zarazem... Najdziwniejsze jest to ze blad pojaia sie po przejechaniu wiekszej ilosci km - powiedzmy po 50-60km.

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 08:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Zerknij mimo wszystko na pozycję wałka rozrządu, powinno być w którymś bloku.
I zerknij dwa razy, raz po kasowaniu błędów, na zimnym silniku, dwa po przejechaniu tych 60km, może będziesz miał szczęście i błąd się zanotuje, i będzie coś widać.
Spore znaczenie może mieć tu temp silnika, nie wiem czy w AWT jest tłumik drgań paska?

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 08:49:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przestawiacz faz mozna sprawdzic VCDSem... zaloguj grupę 090 na wolnych obrotach i dynamicznie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 09:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 18:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
Dziekuje zaporady chlopaki, postaram sie zalogowac wieczorem.

przemik czy mowiac przestawiacz faz masz na mysli napinacz lancuszka walkokw?

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 09:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
oofol napisał(a):
Dziekuje zaporady chlopaki, postaram sie zalogowac wieczorem.

przemik czy mowiac przestawiacz faz masz na mysli napinacz lancuszka walkokw?


Tak, ale to nie on odpowiada za poprawną relację impulsów z czujników wału oraz wałka, a poprawne ustawienie rozrządu, które nie zawsze jest dziełem naszych mechaników, o czym sam się przekonałem :(
A że było dobrze, mogło być, bo napięte siłą XXNm, starczało na jakąś długość paska, teraz elementy się trochę wypracowały i wyleciało poza tolerancję :(, a wyleciało, bo mechanik nie używa dynamometru, a nawet jeśli to ostatni raz kalibrowany był jak go kupił 5 lat temu :(
Jednakże, jak łoże ślizgowe wytarte, to może tak być, że się majta ten łańcuch, i wałek nie tam gdzie powinien być :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 03.paź.2012 09:27:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 18:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
Tak wiem jak jest - mieszkam w Irlandii a tutaj to jak by to powiedziec delikatnie... mechanicy nie naleza do najlepszych:)

Rozrzad byl wymieniany za kadencji poprzedniego wlasciciela (auto mam 9 miesiecy).
Poprzednik tez wymienil napinacz na nowy ori (slizgi sa praktycznie bez zarysowan bo sprawdzalem) ale cewka ulegla uszkodzeniu przez zwarcie w kostce przekaznika w puszce ECU...) cewke wymienilem na uzywana - auto ozylo i blad znikl i nie pojawil sie do dzisiaj (opornosc w normie 14 OHM).

Moze i faktycznie rozrzad sie rozciagnal;/ oby to bylo to - mam nadzieje, ze dam rade napiac bez nadto rozbierania przodu.

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 04.paź.2012 21:33:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
Zagor napisał(a):
Na głowicy z tyłu silnika, jest takie ustroistwo z cewka, wtyczka dwupinowa, do sterowania przepływem oleju przez przestawiacz - fazator.
Czy to ma wpływ na pracę silnika - oczywiście że tak, przestawianie wałka służy poprawie napełniania cylindrów mieszanką.
Objawy, słabszy dól - między 2-4k rpm, w górze ten silnik da sobie radę, z racji posiadania T.


Wlasnie mam ten problem, auto jest slabe na dolnych obrotach w sumie do ok 3tys dopoki T sie nie zalaczy... W weekend sprawdze czy cos tam sie nie rozlaczylo... Poza sprawdzeniem kostki co jeszcze i jak moge tu sprawdzic??

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 05.paź.2012 07:57:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Dynamiczny log bloków 090, 093, będzie widać, czy fazator pracuje, i jak pracuje.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 05.paź.2012 12:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 18:49:24
Posty: 82
Lokalizacja: Karpacz
jigitt napisał(a):
Zagor napisał(a):
Na głowicy z tyłu silnika, jest takie ustroistwo z cewka, wtyczka dwupinowa, do sterowania przepływem oleju przez przestawiacz - fazator.
Czy to ma wpływ na pracę silnika - oczywiście że tak, przestawianie wałka służy poprawie napełniania cylindrów mieszanką.
Objawy, słabszy dól - między 2-4k rpm, w górze ten silnik da sobie radę, z racji posiadania T.


Wlasnie mam ten problem, auto jest slabe na dolnych obrotach w sumie do ok 3tys dopoki T sie nie zalaczy... W weekend sprawdze czy cos tam sie nie rozlaczylo... Poza sprawdzeniem kostki co jeszcze i jak moge tu sprawdzic??


Rozumiem ze mowa o cewce napinacza lancuszka - sprawdz opornosc powinna zawierac siepomiedzy 10-18OHm w innym wypadku ceka jest nei sprawna ale to powinno ci sie swiecic na desce;)

_________________
Obrazek
Moje cztery OOOO

- B3 Limo PM
- C5 Limo AWT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 05.paź.2012 21:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
oofol napisał(a):

Rozumiem ze mowa o cewce napinacza lancuszka - sprawdz opornosc powinna zawierac siepomiedzy 10-18OHm w innym wypadku ceka jest nei sprawna ale to powinno ci sie swiecic na desce;)


A powiedz wykladajac kawe na lawe człowiekowi który z elektronika mna niewiele wspólnego, czym i jak zmierzyc te opornosc??

Vaga mam, wiec logi podanych wyzej grup zrobie jutro...

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 06.paź.2012 11:32:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
ok, to poniżej zamieszczam logi grup 090 i 093, podpowiecie czy wszystko jest ok??

090:
http://vaglog.rtnet.pl/jigitt115_99874.html

093:
http://vaglog.rtnet.pl/jigitt115_99875.html

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 06.paź.2012 18:51:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Rozrząd źle ustawiony (w 093 pozycja wałka na -5, powinno być 0), w 090 widać że fazator wogole nie działa :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [1.8 AWT] problem z czujniekiem położenia wałka korboweg
PostNapisane: 07.paź.2012 11:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 16:42:09
Posty: 116
Lokalizacja: Legionowo
Sprawdzalem wlasnie ustawienia rozrzadu i wedlug znakow wszystko jest ok, tj. na 0. A czy jak ten fazator nie dziala prawidlowo to i nie bedzie blednego wskazania ustawien rozrzadu??

_________________
Mowisz QUATTRO, myslisz AUDI!!!

Teraz:
wielki come back to C5 1,8 T :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: