.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sty.2025 23:58:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontrolka cisnienia oleju... dziwne zachowanie
PostNapisane: 12.lip.2005 14:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Ostatnimi czasy, kontrolka cisnienia oleju dziwnie sie zachowuje.
mianowicie.. zauwazylem ze po odpaleniu motoru potrafi sie jeszcze swiecic do 2 sekund, a wczesniej tego nie bylo.
po drugie, co prawda raz to sie zdarzylo tylko, ale jednak: gdy zachamowalem dosc ostro i znienacka to kontrolka oleju mi sie zapalila na chwile.(2,3 sek)

wniosek: za malo oleju, niewlasciwa gestosc, itp...

jednakze zbadalem jego poziom i wyszlo ze jest 3/4 wartosci na bagnecie.
olej byl rowniez zmieniany tak wiec jest swiezy.
paliwa w oleju nie zauwazylem, plynu chlodniczego rowniez.
sam olej to MOBIL mineralny 15w40 i coupejka na takim wczesniej rowniez jezdzila.

ma ktos moze jakies sugestie, bo troche strach mi jezdzic ostatnio. :/

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 15:57:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Może gdzieś przewód sie przetarł i dotyka do masy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 16:03:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
wowo napisał(a):
Może gdzieś przewód sie przetarł i dotyka do masy.


hmm./. nie bralem takiej mozliwosci pod uwage. dzis sprawdze :)

niemniej wydaje mi sie to malo prawdopodobne,
chociaz to zapalenie przy ostrym hamowaniu mogloby wiele wyjasniac
z drugiej strony to dluzsze palenie sie kontrolki po zapaleniu motoru jest zbyt regularne.....a wiec to chyba nie to.

co tu gadac , wieczorem musze obadac ten przewod.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 16:16:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2005 09:29:34
Posty: 141
Lokalizacja: Wilno
nie chce zaczynac nowego tematu, ale u mnie tez wariuje lampeczka cisnienia oleju :(
Auto A4 2,8. Gdy zaprowadzam samochod, lampeczka nie pali sie, gdy gladko ruszam wszystko jest w porzadku, gdy naciskuje gaz, zapala sie. Zatrzymam sie, gasze auto. po minucie zaprowadzam i znow wszystko w porzadku. Znow probuje jechac i przycisnewszy gaz znow sie zapala. znow zatrzymuje sie, gasze auto. znow zaprowadzam, i to samo. z czwartego razu wciskam gaz do podlogi i zadna lampeczka sie nie zapala. Moge jechac jak chce, wszystko w porzadku. Probowalem i dragowac, i wszystko ok. Co moze byc, nie mam pojecia :( pomozcie :)

_________________
Audi coupe turbo quattro '85
Audi A4 1,8 turbo quattro '99
Peugeot 406 - praca
Goodyear Dunlop
http://www.redline.lt/forum/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 16:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
marex napisał(a):
nie chce zaczynac nowego tematu, ale u mnie tez wariuje lampeczka cisnienia oleju :(
Auto A4 2,8. Gdy zaprowadzam samochod, lampeczka nie pali sie, gdy gladko ruszam wszystko jest w porzadku, gdy naciskuje gaz, zapala sie. Zatrzymam sie, gasze auto. po minucie zaprowadzam i znow wszystko w porzadku. Znow probuje jechac i przycisnewszy gaz znow sie zapala. znow zatrzymuje sie, gasze auto. znow zaprowadzam, i to samo. z czwartego razu wciskam gaz do podlogi i zadna lampeczka sie nie zapala. Moge jechac jak chce, wszystko w porzadku. Probowalem i dragowac, i wszystko ok. Co moze byc, nie mam pojecia :( pomozcie :)


troche niejasny jest twoj opis,
albo jak to ja juz dzis wposmnialem
goraco chyba jest :peace:

postaraj sie opisac w jakis inny, bardziej przystepny sposob ;)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 16:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2005 11:17:11
Posty: 382
Lokalizacja: Rzeszow/Krosno
Auto: V8
a same czujki niemogly pasc niedokonca?
pozdr

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Yd7ZHqyUN50 szkoda ze dzwiek nie wyszed bo byl mocny hehe

punk's not death
byly rozne audi qutro i nie qutro ale bylo:
treseraudi super200 2.2turbo 20v quattro avant i to bylo audi...
MONTAŻ LPG MECHANIKA 602244068


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 16:58:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
marex napisał(a):
nie chce zaczynac nowego tematu, ale u mnie tez wariuje lampeczka cisnienia oleju :(
Auto A4 2,8. Gdy zaprowadzam samochod, lampeczka nie pali sie, gdy gladko ruszam wszystko jest w porzadku, gdy naciskuje gaz, zapala sie. Zatrzymam sie, gasze auto. po minucie zaprowadzam i znow wszystko w porzadku. Znow probuje jechac i przycisnewszy gaz znow sie zapala. znow zatrzymuje sie, gasze auto. znow zaprowadzam, i to samo. z czwartego razu wciskam gaz do podlogi i zadna lampeczka sie nie zapala. Moge jechac jak chce, wszystko w porzadku. Probowalem i dragowac, i wszystko ok. Co moze byc, nie mam pojecia :( pomozcie :)


podobny problem mam u siebie. Raz na jakis czas sie amforka zapali ( nie zawsze) i wydaje mi sie - tylko wydaje ze albo czujnik jest do d... albo smok od pompy oleju jest zabrudzony.
W najbliższym czasie sie wyjasni. "Manometr prawdę Ci powie :diabel: "

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1.BMW 740i V8 286KM (20.03.2006 - do teraz)
2.Yamaha XTZ 660 Tenere 47KM (07.05.2006 - do teraz)
3. Honda XL1000V Varadero 94KM (01.07.2008 - do teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 17:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2005 09:29:34
Posty: 141
Lokalizacja: Wilno
kubus5429 napisał(a):
podobny problem mam u siebie. Raz na jakis czas sie amforka zapali ( nie zawsze) i wydaje mi sie - tylko wydaje ze albo czujnik jest do d... albo smok od pompy oleju jest zabrudzony.
W najbliższym czasie sie wyjasni. "Manometr prawdę Ci powie :diabel: "


a gdzie ten czujnik znalezc, aby manometr podlaczyc

_________________
Audi coupe turbo quattro '85
Audi A4 1,8 turbo quattro '99
Peugeot 406 - praca
Goodyear Dunlop
http://www.redline.lt/forum/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 18:43:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
marex napisał(a):
kubus5429 napisał(a):
podobny problem mam u siebie. Raz na jakis czas sie amforka zapali ( nie zawsze) i wydaje mi sie - tylko wydaje ze albo czujnik jest do d... albo smok od pompy oleju jest zabrudzony.
W najbliższym czasie sie wyjasni. "Manometr prawdę Ci powie :diabel: "


a gdzie ten czujnik znalezc, aby manometr podlaczyc

Podjeź do jakiegos warsztatu samochodowego i popros o zmiezenie cisnienia oleju. Sprawdz uprzednio jakie cisnienie powinno byc i porównaj. Wtedy bedziesz wiedzial czy silnik sie konczy czy czujnik sie spaprał.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1.BMW 740i V8 286KM (20.03.2006 - do teraz)
2.Yamaha XTZ 660 Tenere 47KM (07.05.2006 - do teraz)
3. Honda XL1000V Varadero 94KM (01.07.2008 - do teraz)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 19:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:16:20
Posty: 8
Lokalizacja: Trzebnica (woj.dolnosląskie)
Słuchaj, czujnik ciśnienia bodajże znajduje się z tyłu korpusu po prawej stronie jak staniesz od przodu. Wiem, że cisnienie na wysokich obrotach, nie powinno być mniejsze niz 3,5-4 atm. Na biegu jałowym, jezeli spadnie poniżej 0,6 to jest już problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka cisnienia oleju... dziwne zachowanie
PostNapisane: 12.lip.2005 23:06:03 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Klax napisał(a):
Ostatnimi czasy, kontrolka cisnienia oleju dziwnie sie zachowuje.
mianowicie.. zauwazylem ze po odpaleniu motoru potrafi sie jeszcze swiecic do 2 sekund, a wczesniej tego nie bylo.
po drugie, co prawda raz to sie zdarzylo tylko, ale jednak: gdy zachamowalem dosc ostro i znienacka to kontrolka oleju mi sie zapalila na chwile.(2,3 sek)

wniosek: za malo oleju, niewlasciwa gestosc, itp...

jednakze zbadalem jego poziom i wyszlo ze jest 3/4 wartosci na bagnecie.
olej byl rowniez zmieniany tak wiec jest swiezy.
paliwa w oleju nie zauwazylem, plynu chlodniczego rowniez.
sam olej to MOBIL mineralny 15w40 i coupejka na takim wczesniej rowniez jezdzila.

ma ktos moze jakies sugestie, bo troche strach mi jezdzic ostatnio. :/

Z tym zapalaniem się kontrolki oleju przy ostrym heblowaniu to norma :!: Od kiedy pamiętam zawsze tak było i nic się nie dzialo. Niestety jest to jeszcze stara konstrukacja silnika i czujnik od ciśnienia jest tak niefortunnie umieszczony(z tyłu miski na górze) że przy hamowaniu gdy olej "idzie do przodu" tak się właśnie dzieje. Tym nie musisz się przejmować.
Ale jeśli chodzi o palenie się jej po odpaleniu motoru to niestety ci niepomoge bo nigdy, zreztą jak sam napisaleś, tego nie było, chociaż chyba kiedy zbliżała się wymiana oleju i był on już trochę przepracowany, to tak się zdarzało. Kiedy robileś wymiane :?: A poza tym jak pracuje motor, jakoś ciężej, bardziej metalicznie, klepie, czy tak jak zawsze :?:

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2005 09:25:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2005 09:29:34
Posty: 141
Lokalizacja: Wilno
No to jade do warsztatu, niech mnie zmierza cisnienie. Ale czyzby moze byc cos zlego silnikowi, jezeli cisnienie jest male? :okulary2: Przeciez w takim wypadku winna bedzie pompa oleju, ktora mozna wymienic i znow wszystko wstanie na swoje miejsce. Zgadzam sie, jezeli jezdzic dalej z taka zapalona amforka, wtedy poprostu silnik moze odpowiedziec pracy, i bede musial szukac nowego silnika. Ale jezeli w czas naprawie, wszystko bedzie w porzadku :okulary:

_________________
Audi coupe turbo quattro '85
Audi A4 1,8 turbo quattro '99
Peugeot 406 - praca
Goodyear Dunlop
http://www.redline.lt/forum/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2005 09:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
identyczną sytuację zauważyłem u siebie, po przekręceniu kluczyka palą się wszystkie kontrolki, gasną od razu po zapaleniu samochodu za wyjątkiem kontrolki od oleju, która pali się chwilę dłużej, czasem 1 sek. czasem 2 lub 3, nie zapala sie nigdy więcej, ani przy hamowaniu ani przy dodawaniu gazu, do tej pory nie myślałem, że to jakiś problem, być może czujnik musi zmierzyć ciśnienie już na pracującym silniku, co o tym myślicie?

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 06:24:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
szuchaj napisał(a):
identyczną sytuację zauważyłem u siebie, po przekręceniu kluczyka palą się wszystkie kontrolki, gasną od razu po zapaleniu samochodu za wyjątkiem kontrolki od oleju, która pali się chwilę dłużej, czasem 1 sek. czasem 2 lub 3, nie zapala sie nigdy więcej, ani przy hamowaniu ani przy dodawaniu gazu, do tej pory nie myślałem, że to jakiś problem, być może czujnik musi zmierzyć ciśnienie już na pracującym silniku, co o tym myślicie?


moze w twoim wypadku to wlasnie olej do wymiany ??

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 07:27:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 17:25:42
Posty: 88
Lokalizacja: Tomaszów Lub.
możliwe, akurat mam przejechane ok. 10000 i na dniach wymieniam jak zwykle na ELFA 10W40, jak zmienię dam znać co i jak z ta kontrolką

_________________
Obrazek
Audi 80 B4 1.9 TDi automat ('94)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 07:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
W czarnym scenariuszu panewki i wał do roboty :zly: :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 08:32:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Lejkers: a propo wczorajszej rozmowy, zauwazylem ze jak motor jest rozgrzany to kontrolka po zapaleniu od razu gasnie.
pali sie przez ta sekunde, dwie, ale tylko wtedy gdy motor jest zimny....

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 15:10:41 
Italiano

Dołączył(a): 26.sie.2003 23:52:03
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie sobie zjarzyłem, że tak zawsze miał, norma, także masz wszystko wporządku i nie musisz się tym martwić. Wiadomo, zimny silnik, a swoje lata już ma, to olej potrzebuje te 2 sek. na dojście wszędzie, a pozatym to mineral więc trochę spływa ze ścianek. Na rozgrzanym olej wszędzie jest i dlatego gaśnie odrazu. Wszystko gra :peace:

_________________
Środowe kolacje warszaffskie... posiadacze i sympatycy Audi, a szczególnie Lejkers ze swoją Alfą :D mile widziani ;)

-> SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
<-

-> Śmigło ze szperą :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2005 15:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
no to looz, juz.
dzieki :peace:

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: