Witam.
Przy okazji wymiany uszczelniaczy zaworowych postanowiłem wymienić też koła pasowe gdyż u mnie są juz dość mocno wytarte i prawdopodobnie odpowiadają za przestawianie kąta wtrysku.
Koła nie są praktycznie do dostania w żadnym sklepie więc pozostało tylko ASO,zamówiłem wszystkie koła:
-koło wału korbowego
-koło wałka rozrządu(przód)
-koło wałka rozrządu (tył)
-koło pompy wtryskowej
pompe wody mam nową więc tam zęby nie są wytarte
koło wałka rozrządu (tył) i koło pompy wtryskowej to ta sama część z tym że montowana na odwrót dodatkowo koło pompy jest zabezpieczone klinem.
Według ETKI kołą mają numer 074 130 111 H



Niestety okazało się że koła różnią się od tych które mam zamontowane orginalnie,ogólny wymiar i kształt jest taki sam,taka sama ilość zębów jednak na nowym kole brak jest wycięcia na klin i nie ma w nim stożka,w przypadku wałka rorządu nie ma problemu bo koło tam akurat nie siedzi na stożku i nie jest zabezpieczane,jednak na oś pompy nie da się go założyć gdyż oś jest stożkowa i koło musi być zabezpieczone klinem.






Mój największy błąd to toże nie zauważyłem różnicy odrazu w ASO,wszystko było jednak w pudełkach więc pomyślałem że wszystko będzie pasowało,dodatkowo po zdjęciu mojego koła okazało się że jest na nim orginalny numer 074 130 111 C

niestety taka część nie występuje w ETCE więc prawdopodobnie pomyślałbym że zmienili numery bo taka praktyka często występuje.
Co teraz z tym zrobić??
zareklamuje ten fakt w ASO i o ile uznają moją reklamacje to raczej nie bedzie innej alternatywy na to koło.
koło to też jest zakładane do wszystkich audi z silnikiem 2,5 TDI R5 jednak na pompie koło jest już znacznie inne ale średnica i ilość zębów musi być taka sama,jednak cena w ASO to ponad 500zł więc raczej sie nie skusze,ewentualnie moze od silnika 3d ok 130zł,a może jakies inne propozycje??