.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 12:24:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 21.lis.2012 18:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Witam. Koledzy jak w temacie tylko proszę o podpowiedź czy zakres regulacji jest w prawo lub w lewo jak patrze na silnik czy w przód i tył?

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 21.lis.2012 21:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
przód , tył jest regulacja w strone zderzaka chyba zmniejszasz dawkę , w strone szyby zwiększasz

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 21.lis.2012 22:06:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Dzięki za odpowiedź, wlaśnie bedą zwiększać dawke z 5,7 na 3mg. Tęż tak myślałem, że w strone koła rozerzadu zmniejszam a w strone wysokociśnieniową (szyba) zwiększam. Ostatnio uszczelniałem pokrywe ale nie brałem się za nastawnik bo się bałem. Auto ma czym dmuchać, mam podkręcone ciśnienie ale malo paliwka dostaje.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 22.lis.2012 18:39:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
lonik napisał(a):
mam podkręcone ciśnienie ale malo paliwka dostaje.


Przeciez to dawka biegu jalowego... to ustawienie ma bardzo minimalny wpływ na to co leci wtryskiwaczami na pełnym szpurcie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 23.lis.2012 00:31:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Kolego przemik a nie jest tak, że dawka w zależności od obrotów zmienia się proporcjonalnie, 3mg na skok to dawka na biegu jałowym, zgodzę się ale podczas wzrastających obrotów dawka się zmienia a jeśli wyjście od biegu jałowego bedzie na poziomie 3mg przy to wydaje mi się że dawka przy 2000 obrotów będzie inna niż w przypadku 5mg wyjsciowego ustawionego fabrycznie i nie mówię tu o róznicy 2mg.Jesli się myle to prosze o sprostowanie.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 25.lis.2012 14:43:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
lonik napisał(a):
Kolego przemik a nie jest tak, że dawka w zależności od obrotów zmienia się proporcjonalnie, 3mg na skok to dawka na biegu jałowym, zgodzę się ale podczas wzrastających obrotów dawka się zmienia a jeśli wyjście od biegu jałowego bedzie na poziomie 3mg przy to wydaje mi się że dawka przy 2000 obrotów będzie inna niż w przypadku 5mg wyjsciowego ustawionego fabrycznie i nie mówię tu o róznicy 2mg.Jesli się myle to prosze o sprostowanie.

Nie mylisz się i puknięcie nastawnikiem daje mocno odczuwalne efekty z jazdy. :)
Widzę że parę osób nadal ma problem ze zrozumieniem pojęcia gramatury ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 25.lis.2012 15:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Baskecior, dzięki za odpowiedź, z doświadczenia możesz mi podpowiedzieć jaką najlepiej dawkę ustawić.Najczęstsze opinie to 3,5mg.Wiem, że trudno to jest ustawić z taką dokładnością ale najwyżej drobne korekty puszczę na vagu.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 25.lis.2012 15:57:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wystarczy zrobic 001 i 008 dynamiczne na dawce 3 i na dawce np.6.... zeby zobaczyc ile paliwa leci do wtryskiwaczy.
Widze, ze parę osob nadal mysli, ze cos puknie/stuknie i szybciej pojedzie.

Chcesz jezdzic szybciej zmien mape paliwa... a nie podcieranie dupci szkłem.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 25.lis.2012 20:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
lonik napisał(a):
Baskecior, dzięki za odpowiedź, z doświadczenia możesz mi podpowiedzieć jaką najlepiej dawkę ustawić.Najczęstsze opinie to 3,5mg.Wiem, że trudno to jest ustawić z taką dokładnością ale najwyżej drobne korekty puszczę na vagu.


na Vagu to mozesz zmienić w zakresie regulacji 0,2-0,4 mg - ja w silniku ALH (golf 4 ) miałem fabrycznie ustawiona na 2,8 -3,0 obroty biegu jałowego , tem silnika 87 stopni jak przstawiłem na 2,2 -2,4 auto jezdziło lepiej ale z dołu , górne rejestry bez zmian

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 25.lis.2012 23:37:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
lonik napisał(a):
Baskecior, dzięki za odpowiedź, z doświadczenia możesz mi podpowiedzieć jaką najlepiej dawkę ustawić.Najczęstsze opinie to 3,5mg.Wiem, że trudno to jest ustawić z taką dokładnością ale najwyżej drobne korekty puszczę na vagu.

Typowa wartość gramatury odczytanej w 01/001 dla tych silników to okolice 4.5 mg/suw. Każdy mój AFN miał fabrycznie ustawione 4.6 mg/suw, ale jeśli pompa jest już leciwa można ją nieco zwiększyć (w mg /suw wartość spada w funkcji wzrostu ilości paliwa podlewanej)- mnie kiedyś udało się w pewnym starym gruchocie dobić do 1.8 bez notlaufu. :D
Napisz mi jaką masz wartość gramatury przy ustawieniu 32768 w adaptacjach?
Jeśli ok 4.5-5.5 - masz fabrykę.
Przy założeniu ustawień fabrycznych spróbuj korekty VAG`iem i zobacz czy auto pali i jeździ tak jakbyś tego oczekiwał.
Ruszanie nastawnika to ostateczność.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 26.lis.2012 08:59:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Baskecior napisał(a):
lonik napisał(a):
Baskecior, dzięki za odpowiedź, z doświadczenia możesz mi podpowiedzieć jaką najlepiej dawkę ustawić.Najczęstsze opinie to 3,5mg.Wiem, że trudno to jest ustawić z taką dokładnością ale najwyżej drobne korekty puszczę na vagu.

Typowa wartość gramatury odczytanej w 01/001 dla tych silników to okolice 4.5 mg/suw. Każdy mój AFN miał fabrycznie ustawione 4.6 mg/suw, ale jeśli pompa jest już leciwa można ją nieco zwiększyć (w mg /suw wartość spada w funkcji wzrostu ilości paliwa podlewanej)- mnie kiedyś udało się w pewnym starym gruchocie dobić do 1.8 bez notlaufu. :D
Napisz mi jaką masz wartość gramatury przy ustawieniu 32768 w adaptacjach?
Jeśli ok 4.5-5.5 - masz fabrykę.
Przy założeniu ustawień fabrycznych spróbuj korekty VAG`iem i zobacz czy auto pali i jeździ tak jakbyś tego oczekiwał.
Ruszanie nastawnika to ostateczność.


Przemek ale samym vagiem jest to bardzo znikoma wartość wiec nie wiem czy to w ogóle poczuje

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 [AFN 1.9] Regulacja dawki paliwa na nastawniku
PostNapisane: 26.lis.2012 18:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 22:00:11
Posty: 172
Lokalizacja: Wrocław & W-Wa
Auto: Audi B3, A4 B5 AFN,A6 C7
Przy 32768 mam tak jak pisałem ok. 5,7mg. Dziś ruszyłem nastawnik i udało mi się ustawić za drugim razem na 3,6 -3,8 temp. 84C :-) Przejechałem się i powiem że faktycznie jest różnica od dołu tak jak stawsz mówi. Adaptacja z 32768 w górę daje max do 32784, dalsze testy na kanale nie przechodzą,po korekcie nie widzę różnicy w dawce to co mechanicznie ustawiłem. Także pozostało 3,6-3,8. Nastawnika juz nie będę ruszał.

_________________
Audi - przewaga dzięki technice. Pozdrowionka :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: