.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 21:31:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 1.8 ADR] Problem z EVAP i wolnymi obrotami.
PostNapisane: 28.lis.2012 18:42:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2012 17:17:39
Posty: 222
Lokalizacja: Opole
Auto: A4 B5 ADR
Witam kolegów.
Borykam się z tym problemem od pewnego czasu i nie mogę znaleźć przyczyny. Z racji luźnego dnia wjechałem na warsztat i zacząłem węszyć..

Od początku.
Kilka miesięcy wstecz miałem problem z podciśnieniami odmą i zasysaniem zbiornika paliwa do wewnątrz. Wymieniłem węże od odmy, podciśnienia, sprawdziłem drożność przewodów do baku wyczyściłem ezektor, sprawdziłem czy zawór N80 filtra węgla ma napięcia sterowania, bezpieczniki-słowem wszystko co mogłem.. Objawy ustały..
Ostatnio stroiłem na nowo instalacje LPG bo wkurzały mnie pewne rzeczy ale nie o tym.. W cichym warsztacie chodziłem wokół auta czekając aż program skonczy i podchodzę do korka wlewu a tam wir. Słychać zasysane powietrze. Odkręciłem korek i silnik zmienił charakterystykę pracy, najpierw lekko przydusił, po czym wrzucił na chwile na ok 1200 rpm i stanął na 860.. Pracując równiej jak do tej pory[wcześniej miał jakby wypadanie zapłonu na jednym garze. Dosłownie szarpnięcie trwające ułamek sekundy- na benzynie i na LPG]

W tym momencie dmuchając kompresorem w przewód odpowietrzenie widać, że jest drożny, bo słychać jak powietrze wylatuje przez odkręcony korek.
Odpaliłem więc auto i sciągnąłem wąż przed zaworem N80. Przytkałem go palecem i okazuje się, że mój palec był cały czas zasysany- zawór był ciągle otwarty. W momencie przytykania króćca, silnik reagował obrotami.Napięcie na samym zapłonie to 5-6 V a na włączonym silniku 12V. Wiem, że zawór powinien pracować impulsacyjnie. Niestety tak nie jest.. Postanowiłem więc zatkać zawór w miejscu wejśćia z zbiornika.

Wszystko jest ok, silnik chodzi ładnie ale...[!]

W miejscu gdzie znajduje się zbiornik węgla(prawym nadkolu) słychać głuche stuki jakby rozprężającego się plastiku!! Skąd się to bierze? Przecież on nie ma już żadnego sterowania..

Miał ktoś jakieś podobne przypadki??
Gdzieś czytałem, że w internecie jest instrukcja czyszczenia tego pochłaniacza, mówią też że wlot powietrza, który mieszka w progu może być zatkany i mieć wpływ na pracę całego układu. Nie mam pojęcia co dalej robić.. niestety takie coś rozjeżdża benzynę, wiec dobrego strojenia na gazie nie będzie..
Koledzy Pomocy! :/

_________________
05.10-05.12 Volkswagen Golf MK II '92 CL NZ 1.3 + LPG BRC
05.12- ??? Audi A4 B5 8D2 '95 ADR 1.8 + LPG BRC SQ24.11+H2000


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: