tomeksopot napisał(a):
Silnik V6 TDI może być problemowy,ale wcale nie musi "przerobiłem" kilka aut z tym motorem i ja (podkreślam ja osobiście) nie miałem z nimi żadnych problemów... skrzynia tip też bez problemów. Co do szybkości i ekonomiczności to jest to bardzo indywidualne spalanie w automacie 9-10 w mieście to żadna tragedia,a co do szybkości to kolega w 323 coupe mało się nie zapłakał jak mnie nie mógł dojść z pod świateł:))
Co do BMW to mojej siostrze właśnie 2,8 Pb (gazu auto nie widziało) przy 180tkm wysypał się motor... auto kupione w niemieckim salonie z książką,gwarancją i małym przebiegiem.Traktowane było w sposób pedantyczny,a i to nie pomogło.
Jak widzisz co człowiek to opinia. Powodzenia i zadowolenia z jazdy bez względu na to co kupisz.
znam tylko parę osób co zachwalają 2,5 tdi łącznie z tobą natomiast znam wiele osób co jezdza i jezdzili bmw 2.8 i nikumu nic sie nie popsuło wiec twoja siostra to mocno odosobniony przypadek , co do 2,5 tdi to juz pisałem wielokrotnie nawet jesli nie bedzie za bardzo sie psuło (co jest mało prawdopodobne
) to i tak kosztu ekspoloatacji i utrzymania auta z tą motorownia sa tak duże ze nie warto a spalanie w automacie na poziomie 7-9 L to moze ale na autostradzie przy predkosci 90-120 i delikatną nogą - normalne spalanie w takiej konfiguracji to 10-12 L średnio 50/50 trasa/miasto a i moze wiecej jak ktos ma ciężką noge i lubi dynamiczna jazde - aha tez miałem 2szt swoje 2,5tdi jedno z salonu nowe BAU, drugie używane AFB oba mocno problematyczne - wiec porównywanie z BMW jest zupełnie nie na miejscu , to w porównaniu do 2,5 tdi pancerne silniki i debiloodporne
jeśli chcesz diesla w tej budzie to jak juz kolega napisał najlepiej spisuje sie 1.9tdi AVF jest w miare bezawaryjny i bezproblemowy , w mire niski koszt utrzymania , natomiast jesli moze być benzin to 2.4 v6 3.0 v6 , 2,7 bi turbo