.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 06:37:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 01:45:29 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
W sumie to nie ma się czym chwalić - zwykłe niebieskie Audi A6 C4 Avant quattro manual z ACK pod maską. Jak się wszystko dobrze poukłada to może wpadnie trochę grosza i zacznę rozglądać się za czymś nowszym, kolejną skarbonką. Puki co już 3 lata przemieszczam się z punktu A do punktu B i jestem zadowolony :) ACK (193KM, 142KW, 30V) to nie jest model do modów, to auto do wygodnego przemieszczania się. Poniższy opis należ potraktować jako punkt odniesienia dla tych, którzy kupują zaniedbanego parcha i sukcesywnie przywracają do życia.

Od początku...
Pierwszym własnym autem był "Smoczek" (Audi A6 C4 ACK ośka manual s-line), przygodę z nim zakończyłem na dachu w rowie. Samochód nadawał się do kasacji, ale mi nic się nie stało, nawet nie miałem siniaka. Przez 2 lata i 50tys km nauczyłem się, że to auto dla mnie, na utrzymanie którego mnie stać. Po wypadku postanowiłem, że chcę takie same, ale teraz przyszła pora na quattro.

Szukałem, szukałem, w sprawdzaniu aut pomagali mi nawet koledzy z forum, niestety igły nie znalazłem.
wątek: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=96746

Przyjąłem nową pracę w Ostrołęce, z dala od domu, potrzebowałem pilnie auta. Trafiłem na ogłoszenie w mieście obok (50km) "Audi A6 97R QUATTRO 2,8 V6 SUPER STAN". Pojechałem z kolegą, popatrzyliśmy, później jazda próbna. Byłem napalony na auto, a kolega nie potrafił wybić mi go z głowy, w sumie to nawet bardzo nie próbował :)
Przebieg obowiązkowy 199090km, licznik kręcony, ale inaczej auta się nie sprzeda. Tylko plastik na kolumnie kierownicy podrapali jak wyciągali zegary, partacze. Mniejsza z tym.

Jako laik sam znalazłem kilka mankamentów:
- termostat,
- wymieniany lewy tylny błotnik,
- szpachlowana tylna klapa z lewej strony,
- zamontowana była instalacja LPG, nie była wbita w dowód, auto nie chciało się przełączyć na gaz,
- 1 kluczyk, bez książki serwisowej,
- olej wyciekający z silnika,
- jedyny dokument jaki dostałem od sprzedającego, to stara faktura za podróbkę pompy paliwa.
Z informacji jakie podał mi sprzedający okazało się, że był 2 właścicielem w Polsce, auto kupił od kogoś z rodziny. Auto było sprowadzone z Niemiec po kolizji w lewy tył auta.
Dla mnie nie były to argumenty, przekreślające auto... kupiłem, głupi byłem.


2009-11-04 (środa)
Stałem się posiadaczem kolejnego Audi - 2.8 ACK, 1997r, avant, manual i quattro. Spełniło się marzenie. Wszyscy truli, że jest kryzys, a ja chciałem dużą benzynę. Roboczo auto ochrzciłem "Kaprys".

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

VIN: WAUZZZ4AZVN060643
Model: audi a6 av. qu. 2,8
Typ handlowy: 4A50Q5
Kod silnika: ACK
Kod skrzyni: DJT, 5S
Wyprodukowany: 09.04.1997
Rok modelowy: 1997
Kolor wnetrza: antracyt
Kolor zewnetrzny: niebieski perlowy (LZ5T)

Wyposazenie:
A8S - Standard equipment
B01 - Type approval Germany
B0A - Component parts set without country-specific design requirement
C00 - Operating permit, initial registration
C0Z - Alloy wheels 7.5J x 18
E0V - "Goal"
F0A - No special purpose vehicle, standard equipment
FA0 - Control of standard production
G0G - 5-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
H7A - Tires 205/60 R15 W
J0J - Battery 300 A (63 Ah)
K8D - Station Wagon Variant/Avant
L0L - Left-hand drive vehicle
M7F - 6-cyl. gasoline eng. 2.8 L/142kW V6 5V catalytic converter, MVEG 2 base engine is T7F
N0E - Woven fabric seat covering
Q1A - Standard front seats
T7F - 6-cylinder gasoline engine 2.8 L unit 078.2
U0C - Instrument insert with tachometer clock and km/h speedometer
0DT - Installation differentiation for build status of vehicle class C (AUDI) unit components
0EA - Installation differentiation for transmission MQ100 -- vehicle components --
0F2 - Fuel system for carburetor gasoline engine
0G1 - Gearshift lever
0LW - Special plates/stickers/ safety certificates for Germany
0ST - Labels/plates in German and French
0TD - Front and rear floor mats
0VC - Information kit in German
1AH - Electronic differential lock (EDL)
1BA - Standard suspension/shock absorption
1C1 - Antifreeze up to -25 degree celsius tolerance up to -30 degree C
1D2 - Trailer hitch, removable and lockable
1E1 - Activated carbon canister
1EC - Special identification plate
1G3 - Alloy spare wheel with original equipment tires
1KD - Disc brakes, rear
1LB - Disc brakes, front
1N1 - Power steering
1PC - Wheel bolts with anti-theft protection (unlockable)
1T3 - First aid kit with warning triangle
1VH - Installation parts for six-cylinder engine
1WC - Transmission shafts w/ 108 mm in diameter
1X1 - Four wheel drive
1YD - Transmission shafts for rear axle diameter 108
1Z2 - Increase in initial standard fuel filling
2A5 - Delivery equipment (transit coating) with thin seat cover
2B0 - Without additional exterior noise suppression
2CA - Without central hydraulic system
2G1 - Insert for the filling up of unleaded fuel
2K1 - Reinforced bumpers
2L0 - Without winch
2PV - Leather trimmed sports steering wheel
2TB - Radiator grille and bumper for hot regions
2V1 - Dust and pollen filter
2WA - Without additional tires
2Z1 - Type sign at rear and "Quattro" nameplates respectively
3AF - Right exterior mirror: convex, electrically adjustable and heated
3B0 - Without additional child seat anchor
3BS - Left exterior mirror: aspherical, electrically adjustable and heated
3C3 - Lap belt with retractor for the center rear seat
3CB - Removable net partition
3FA - Without roof insert (standard roof)
3GB - Luggage compartment floor with separation function
3J1 - Height-adjustable headrests for front seats
3L1 - Manual height adjustment for left front seat
3N0 - Without stowage box in luggage boot
3NC - Rear seat bench/backrest, split folding
3Q6 - Three rear headrests
3S1 - Bright roof rails
3V0 - Without child bench seat
3X1 - Load-through provision with ski bag
3Y0 - Without roll-up sun screen
3YB - Door pockets, front
3ZB - 3-point seat belts, outer rear with ECE label
4A3 - Seat heater for front seats separately controlled
4E0 - Tailgate/trunk lid unlocking from outside
4GH - Windshield in heat-insulating glass with sunshield
4K1 - Radio remote controlled central locking
4L2 - Dipping breakaway interior rear view mirror
4M0 - Without cup holder
4R2 - Power windows front, mechanical window regulators rear
4SD - Left vanity mirror, illuminated
4TD - Right vanity mirror illuminated
4U1 - Luggage nets/pockets on backrests
4UE - Air bag for driver and front seat passenger
4W0 - Without cassette and CD storage unit
4ZB - Bright moldings
5C0 - Without special body measures
5D1 - Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
5H3 - Tailgate lining for station wagon Avant
5K1 - Paint preservative (wax)
5MD - Decorative aluminum inserts
6C1 - Side air bag rear, with curtain air bag
6D1 - Center armrest rear
6E2 - Front center armrest
6EA - Without additional side body covers (stone guard)
6G1 - CD player and DVD changer
6KG - Radiator grille
6M0 - Without tie down straps/net/pocket
6N0 - Without mud flaps
6Q2 - Leather gearshift knob/handle
6R2 - Leather gearshift boot
6RA - Dashboard and door trim panel one-piece, single color
6T0 - Without interior light in footwell
6V1 - Rear trim panel (ECE)
6W5 - Front license plate bracket
7A2 - CD changer
7CA - Without label for radio remote control
7E0 - W/o heat accumulator/auxiliary heating
8AE - Radio "RCD310 MP3"
8CC - Speedometer sensor without seal (electronic speedometer sensor)
8F2 - Side turn signal lights
8FA - Without second battery
8G0 - Without light assistant
8GL - Alternator 120 A
8JG - Headlight with gas discharge lamp for driving on the right
8K0 - Without special headlight activation
8KA - W/o catalytic converter warning light
8L3 - Roof antenna
8LB - Additional instruments (voltage, oil pressure and temperature)
8NA - Without parking light warning light
8Q1 - Headlight-range adjustment
8R4 - Center high-mounted stop light
8RN - 8 speakers (active)
8S4 - Two reading lights front, two rear
8T0 - Without cruise control system (CCS)
8TC - Rear fog light for driving on the right
8U0 - Without additional instruments for distance measurement
8WB - Front fog lights
8X0 - Without headlight washer system
8Y1 - Two-tone horn
8Z2 - Engine cooling system with heavy-duty fan and radiator
9A0 - Without taxi alarm system
9AK - Climatronic with impact pressure control free of cfc
9BA - W/o additional electric safety package
9EE - Wire assembly for 6-cylinder fuel injected engine
9F0 - Without sound combination for rotating emergency light and radio antenna preparation
9G0 - Alternator 130 A
9HA - Without additional malfunction display
9J0 - Without supertone system and tone sequence control
9M0 - Without auxiliary/parking heater
9P0 - Without seat belt reminder
9PB - Windshield wiper arms/blades with additional guide vanes
9Q0 - Without multi-function display/ on-board computer
9R0 - Without night vision system
9S0 - Without multi-function display/ on-board computer
9SA - Without coding
9T1 - Heated washer nozzles, front
9V7 - Electronic vehicle immobilization device with anti-theft alarm system and passenger compartment control
9W0 - W/o car phone preparation/installation
9X5 - Heated door lock cylinder left and right with micro switch
9Y1 - Outdoor temperature gage

Dodatkowo były jeszcze 2 elementy wyposażenia: pakiet super hiper turbo extra plastic chrom, oraz niby instalacja LPG.
Najbardziej brakowało mi foteli kubełkowych recaro i komputera pokładowego.

Sukcesywnie odchwaszczałem wnętrze z magicznych chromo-wstawek, wymieniłem zegary z AC/BC.
Najtrudniej było z fotelami, co jakiś czas na allegro pojawiały się jakieś oderty, ale albo kolor nie pasował, albo cena zaporowa. Determinacja przyniosła wyniki, kupiłem za 300zł całe wnętrze. Pasował kolor, stan idealny - z tego co powiedział mi sprzedający to były w aucie 2-4 lata, a następnie gość wymienił wnętrze na skórzane i dobrych kilka lat przeleżały w garażu. Ile w tym było prawdy, nie wiem, ale miałem kubełki :)



A teraz historia 3 lat użytkowania auta. Na mechanice się nie znam, a auto naprawiam w zaprzyjaźnionym serwisie. Parę razy bazując na informacjach z netu sam dokonywałem mniejszych napraw, z różnym skutkiem. Czasami się udało, a czasami naprawiłem jedno i popsułem coś innego.


2009-11-06, 199128km, 275,00zł
Dumnie podjechałem pod firmę, ale odjechać już nie mogłem - padł akumulator. Odpalenie na popych nie dawało rezultatów. Zadzwoniłem po szefa, ciągał mnie X5 po mieście. Teraz się z tego śmieje, ale pamiętam, jak miałem pietra gdy zawracaliśmy na 2-pasmówce w centrum miasta z audicą na lince.
Pierwsza inwestycja w auto - nowy akumulator (275zl).

2009-11-07, 199361km, 175,00zł
Pierwsza jazda do domu, po drodze zgubiłem prawy kierunkowskaz :)
3l oleju na dolewkę, nowy filtr kabinowy, prawy kierunkowskaz + żarówka

Rozpoczął się mozolny proces doprowadzania auta do stanu bezpiecznej używalności. Pierwsze tygodnie wyglądały podobnie - telefon do serwisu, auto w sobotę rano na warsztat, wymiana/naprawa co się da, odebranie auta, ustalenie kolejnego terminu reanimacji.

2009-11-14, 199797km, 573,00zł
Filtr oleju, filtr powietrza, przewody hamulcowe (2x przód, lewy tył), silent-block tuleja wahacza + wymiana, płyn hamulcowy, olej Mobil 10w40

2009-11-12, 200321km, 318,00zł
ścieżka diagnostyczna, wymiana opon z paskudnych 15" bolero na 16" z eSki, wymiana oleju w skrzyni i w mostach (Transaxle 75W90)

2009-12-04, 200884, 1000,00zł
Radość z nowego nabytku zastąpił smutek - skończyła się skrzynia biegów, pękła obudowa i uciekł olej. Sprzedający wspominał, że zacina się hamulec ręczny, a ja go zaciągałem. Myślałem, że to ręczny trze o tarcze więc pociągnąłem auto kilka razy pod czerwone pole. Zamknąłem szyby, metaliczny hałas ucichł, wygłuszenie spełnia swoje zadanie. Zadowolony, że rozwiązałem problem pojechałem do domu 200km. Następnego dnia miałem wstawić auto na wymianę ostatniego przewodu hamulcowego i jakiś dupereli. Metaliczny dźwięk był nadal, odstawiając auto poprosiłem o sprawdzenie. Szybko zadzwonili z serwisu: "Panie Michale, skrzynia do wymiany". Zrobiłem ponad 200km z dziurą w skrzyni, praktycznie bez oleju. Przy pomocy osób z forum znalazłem pasujące symbole. Ostatecznie kupiłem skrzynię od osoby z forum.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=98237

2009-12-19, 200884km, 635,00zl
olej do skrzyni + wymiana skrzyni, wahacz przedni, płyn hamulcowy, przewód hamulcowy - wcześniej wymieniłem 3szt, a prawego tylnego nie mieli pod ręką (czy jakoś tak) i pękł.

2009-12-31, 20203km, 170,57zł
czujnik temperatury + wymiana, wieszaki tłumika

2010-01-26, 203973km, 133,50zł
linki hamulca ręcznego
W serwisie 2x zamawiali mi linki - nie mogli trafić. Kupiłem na allegro i też nie pasowały. Po zdjęciach linek wyciągniętych z auta udało się dobrać pasujące - pasowały z S6 C4.

2010-03-15, 206703km, 319,00zł
żarówka + naprawa wiązki klapy bagażnika i światła stopu, bezpiecznik, wymiana linek hamulcowych

2010-03-15, 206703km, 4000,00zł
W aucie była pseudo instalacja LPG, ale wywaliłem ją zaraz po kupnie. Jazda z niesprawnym termostatem, spalanie 10l/100km i robione przebiegi dały się odczuć na kieszeni. Zapadła decyzja o założeniu LPG. Wybór padł na BRC Plug&Drive + butla 82l w koło.

2010-03-27, 207271km, 174,00zł
Nigdy wcześniej nie miałem auta z LPG, ale coś było nie tak - przy przyśpieszaniu autem szarpało i telepało. Gazownik stwierdził, że stare świece są kiepskie.
6x świece NGK

2010-04-24, 209927km, 1434,63zł
Wymiana świec pomogła, ale nadal coś było nie tak - przewody do wymiany.
filtr + wymiana oleju 10W40, klocki i tarcze hamulcowe przód, nabicie i dezynfekcja klimatyzacji, przewody wysokiego napięcia + wymiana

2010-06-12, 214007km, 956,44zł
klocki + tarcze tył, amortyzatory przód + wymiana, komplet osłon amortyzatorów z odbojami, gumowy uchwyt tłumika

2010-06-14, 214706km, 106,00zł
osłona silnika

2010-06-19, 214706km, 1268,80zł
komplet opon letnich 205/55/R16 Dunlop Fastresponse

2010-08-28, 219504km, 315,00zł
wymiana oleju Mobil 10W40, spawanie układu wydechowego

2010-09-10
zlot AKP, Dzierżązna
Obrazek

2010-10-02, 220117km, 35,00zł
spawanie układu wydechowego

2010-10-15, 223265km, 350,00zł
Regularnie przeszukiwałem allegro i szroty w okolicy w poszukiwaniu brakujących gratów do zamontowania zegarów z AC/BC. Ustało się, miałem komplet. Noc w garażu i już miałem komputer pokładowy.
fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=79069

Przy okazji wymiany zegarów auto postarzało się o ponad 50tyś km.
stary licznik: 223265km
nowy licznik: 274474km
różnica: 51209km

Okazało się, że manetki są z sedana, a nie z avanta i nie miałem sterowania tylną szybą. Rozłożyłem manetki na części pierwsze, ruszyłem głową i udało się poprzekładać "kluczowe" elementy. Miałem własnoręcznie zrobioną manetkę do avanta z przyciskami od BC, działa bezbłędnie po dziś dzień.
fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=105891



2010-10-30, 274774km, 570,00zł
uszczelka pokrywy zaworów + wymiana

2010-11-13, 275543km, 303,00zł
Trochę zajęło mi namierzenie przyczyny nadmiernego parowania tylnych szyb, ale się udało. Auto miało wymieniany tylny lewy błotnik. Nie byłoby problemu, gdyby ktoś zrobił to zgodnie ze sztuką, ale wymieniał to chyba jakiś domorosły kowal, a nie blacharz. Albo spaw przy szybie był źle zrobiony, albo źle została wklejona szyba. W rogu mocowania tylnej lewej szyby zrobiła się dziura, przez którą woda kapała do lewego schowka w bagażniku. Wycieli szybę, blacharz naprawił po partaczach, wstawili szybę i już jest sucho. Nie wygląda może najładniej, ale jest skuteczne.

2011-01-22, 278714km, 80,00zł
płyn do chłodnicy

2011-02-05, 279161km, 1540,76zł
rolka napinacza, pasek wielorowkowy, termostat, filtr oleju, rolka prowadząca paska rozrządu, pompa wody, pasek rozrządu, żarówki, wymiana rozrządu, olej 10W40, naprawa oświetlenia
Rozrząd wymieniany na częściach z serwisu, ich części i robocizna -> gwarancja na 60tys km

2011-02-12
zlot AKP, Wyrazów
Odkryłem, że auto nie nadaje się na tor. A6 z wolnossącym 2.8 to duża krowa nie mająca szans ze zwinniejszymi uturbionymi przeciwnikami. Na pocieszenie odkryłem w sobie żyłkę off-road. Kaprys dawał radę podjechać i zjechać z każdej górki. Nawet zawstydził nowe X5.
Obrazek
Obrazek



2012-02, 90zł
wymiana ezektora
Po wyciągnięciu starego okazało się, że jest drożny i niepotrzebnie kupiłem nowy, ale skoro już miałem wyciągnięty stary to wymieniłem na nowy.
fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=109470


2011-03-05, 281854km, 162,00zł
badane techniczne

2011-03-12, 282701km, 59,00zł
uszczelka chłodnicy oleju + wymiana

2011-04-20, 284705km, 210,00zł
pompa paliwa + wymiana
wątek: [url]http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=31&t=109965
[/url]
2011-04-30, 285589km, 316,02zł
wymiana opon, nabicie i odgrzybienie klimatyzacji, wycieraczki do szyb (3szt)


2011-05-21, 287489km, 383,26zł
filtr kabinowy z węglem, olej Mobil 10W40 na dolewkę, wymiana przewodu klimatyzacji, ustawienie zbieżności

W dzień auto stało w serwisie, w nocy sam grzebałem w garażu przy wymianie przepustnicy. Po wielu miesiącach poszukiwań udało mi się znaleźć pasujący model na allegro (150zł). W aucie była 078 133 063 G, a kupiłem 078 133 063 AH. Różniły się tylko jednym dodatkowym przewodem, który u mnie i tak był zaślepiony. Przepustnica bez problemów przeszła adaptację i kolejny problem został rozwiązany.
wątek: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=107429

2011-05-24, 286247km, 100,00zł
przegląd instalacji LPG, wymiana filtrów

2011-05-27, 288071km, 78,00zł
filtr powietrza

2011-07-02, 289763km, 193,35zł
filtr + wymiana oleju Mobil 10W40, przełożenie kół

2011-07-20, 290798km, 305,00zł
przewody zapłonowe NGK

2011-08
Wymiana uszczelek i ezektora zmniejszyła wycieki ojelu, ale jeszcze coś się sączyło. Na warsztat trafiła odma i zaczęło się robić ciekawie, nie mogłem jej u siebie znaleźć.
wątek: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=112432

2011-09-01, 294728km, 45,00zł
filtr powietrza

2011-09-18, 296871km, 369,00zł
Zlot w Toruniu, szutrowy odcinek był mój. Efektem zabaw był pęknięty przewód hamulcowy i extra usługa serwisowa w niedzielę. Droga usługa jak na wymianę przewodu za 20zł, który i tak nie pasował, był za długi, i trzeba było wymienić go na właściwy. Mimo kosztów było warto przyjechać na zlot, kilka filmików poniżej :)




2011-09-24, 297467km, 59,80zł
nagrzewnica
Efektem ubocznym wygłupów na torze w Toruniu był nie tylko przecięty przewód hamulcowy, ale także przeciekająca nagrzewnica. Diagnoza na szybko była błędna, płyn uciekał przez zawór podciśnieniowy przy nagrzewnicy. Niepotrzebnie wymieniałem nagrzewnicę.
fotostory http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=117213.

2011-10-14, 297977km, 1258,95zł
wahacz przedni prawy, przewód hamulcowy, osłona przegubu, końcówka drążka kierowniczego lewa, wahacz dół lewy, wieszak układu hamulcowego, obejma rury wydechowej, simerblock wahacza, wymiana oleju Mobil 15W40, wycieraczki przednie, płyn chłodzący, uszczelnienie silnika, geometria
Baran wlał mi 15W40 jako rozwiązanie na wycieki z silnika.

2011-10-25, 298972km, 70,41zł
2x zaślepka
Nie bardzo pamiętam jaka zaślepka, ale to chyba metalowe hokeje pod lampy przednie z wycięciami na spryskiwacze

2011-11-24, 300768km, 280,00zł
wymiana oleju Castrol Edge Sport 10W60

2012-01-14, 305343km, 92,14zł
2x zestaw naprawczy zacisku hamulcowego, smar do hamulców
Na podstawie fotostory z formum zabrałem się za samodzielną regenerację zacisków. Nie miałem wszystkich potrzebnych narzędzi i musiałem improwizować. Operacja się udała, pacjent przeżył, ale... podczas podnoszenia auta mój zajebisty podnośnik hydrauliczny się przesunął i wgniotłem lewy próg.
fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=28&t=104332

2012-02-11, 307647km, 262,15zł
olej Castrol 10W60, usunięcie pisków w zawieszeniu, sprężyny zacisków

2012-03-03, 308250km, 345,00zł
zawór grzewczy (podciśnieniowy przy nagrzewnicy) + wymiana, badanie techniczne

2012-04-03,310314km, 366,00zł
środek czyszczący układ olejowy silnika, filtr + wymiana oleju Castrol 10W60

2012-05-12, 312239km, 700,01zł
CB radio + antena

2012-05-25
zlot Audi-Treffen, Kronach
Urlop połączyliśmy w objazd po rodzinie i pobyt na międzynarodowym zlocie w Niemczech. W sumie przez 2 tygodnie zrobiliśmy ponad 3300km bez najmniejszych problemów, nie licząc mandatu :). Auto pokazało, że było warte każdej włożonej złotówki.
Obrazek
Obrazek

2012-06-01, 312235km 100,00zł
przegląd LPG, wymiana filtrów

2012-06-15
zlot AKP, Kapicko
Obrazek

2012-07-18, 318984km, 116,10zł
6x świeca NGK

2012-08-01, 319787km, 372,03zł
filtr powietrza, filtr oleju + wymiana Castrol 10W60

2012-08-20, 321181km, 2390,38zł
przegub, silentblock tuleja wachacza, wahacz tył lewy i prawy, tuleje wahacza tył, amortyzatory przód + zestaw ochronny, amortyzator maski silnika, poduszki amortyzatora, tueleje wahacza, zestaw ochronny, klocki przód, naprawa, wymiana gniazda elektrycznego przy haku, + robocizna

2012-09-12, 322772km, 270,00zł
wtryskiwacza BRC pomarańczowy max

2012-10-16, 322847km, 40,00zł
dywaniki gumowe przód i tył


A6 C4 wg mnie jest piękne samo w sobie. Mi wystarczy zadbana seria, fotele kubełkowe i felgi z eSki.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Puryści mogą przyczepić się do wydartej kierownicy, śladów na zderzakach i drzwiach. Jakby się uprzeć, można obszyć kierownicę, ale auto ma swoje lata, ma swoje kilometry i skóra nie będzie wyglądała jak funkiel nówka. Dodatkowo obrączka ślubna dała jej w kość.



Jak podsumować 3 lata jazdy?
Nigdy nie żałowałem kasy na auto, jest moim narzędziem pracy. Ma komfortowo i niezawodnie przewozić 4 litery z punktu A do punktu B. Holowali mnie tylko raz, jak padła pompa paliwa. gdybym wiedział jak odpalić awaryjnie LPG, to pewnie wróciłbym o własnych siłach.

Przypomniała mi się sytuacja sprzed 2 lat. Zima, śniegu sporo. Pomagałem ojcu przy domu, Asia wzięła auto i pojechała na zakupy. Po powrocie podeszła do mnie, dała mi buziaka i powiedziała: "To za to, że kupiłeś quattro". Później opowiedziała mi o co chodziło.
Zaparkowała na dzikim parkingu obok centrum handlowego, nikt tam nie odśnieżał, a wszyscy parkowali - zalegała kilkunasto-centrymetrowa warstwa zmielonego kołami śniegu. Moje Słoneczko wjechało, zaparkowało, poszło na zakupy, wróciło do auta i wyjechała. Mówiła, że jak wjeżdżała na "parking" widziała jak 2 osoby próbowały przebić się przez śnieg i wjechać pod lekką górkę. Jak wyjeżdżała to jeszcze nadal próbowali wydostać się ze śnieżnej pułapki.
Wyciągałem busa ze śniegu, osobówkę z rowu, TIRa z załadunkiem nie dałem rady - lina pękła... choćby dla takich sytuacji warto mieć quattro :).






-------------------------------------
Jeszcze przeglądam stare wpisy na forum i fotki z grzebania przy aucie, lista prac nie jest jeszcze kompletna.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Ostatnio edytowano 02.gru.2012 12:14:50 przez speco, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 06:33:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ACK manual quattro to jest opcja za która się rozglądam powoli ale sztuk w obrocie nie za wiele, u Ciebie brakuje mi tylko dekorów ciemnych w środku bo trochę smutne to wnętrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 11:27:11 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
hubos21 napisał(a):
ACK manual quattro to jest opcja za która się rozglądam powoli ale sztuk w obrocie nie za wiele, u Ciebie brakuje mi tylko dekorów ciemnych w środku bo trochę smutne to wnętrze

Mi akurat drewno się nie podobało i szukając auta chciałem wnętrze pseudocarbon. Drewna jest więcej na rynku i miałem problem ze znalezieniem używanych gratów jak odchwaszczałem wnętrze. Poprzedni właściciel wszelkie niedoróbki i dziury skrzętnie maskował przyklejając nalepki, chromowane listwy lub zatykając zaślepkami. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć tuż po zakupie, byłoby się z czego pośmiać.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 13:47:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
speco świetna opowieść.... :diabel: :diabel:
Ale jak ja miałbym wpakować tyle kasy, to bym się załamał...hmmm za quattro powinno być dużo więcej niż buziak... :diabel: :diabel:
Co ile km wymieniasz świece i przewody wn??
U mnie świece potrafią zrobić 150-200tkm, ja generalnie w ogóle ich nie wymieniam, chyba że już nie mają elektrod.. :mikolaj:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 13:56:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
tyle kasy? właśnie dlatego, że większość jeździ póki auto jedzie to mamy pełno aut ledwo trzymających się kupy :), kupujesz i odrazu się sypie.
według mnie opisane tu jest normalnie dbane auto, tak jak być powinno, szacuneczek Speco :) takiego auta nie bałbym się kupić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 14:34:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Gratki Brachu za taka opowieść. I moje zielone C4 też się tam znalazło oraz filmik mojego autorstwa "Dymiący klocek "... hamulcowy :D
Oby tak dalej i do kolejnych modów i spotkań.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 14:36:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
Od takich ludzi jak ty warto kupować auta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 20:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
świetna opowieść :D a autko niech służy jak najlepiej! ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 21:21:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Niezła opowieść. Takie kaprysy to można mieć :)
Autko fajne, gdybym miał znowu kiedyś kupić C4 to chciał bym z tym motorem :> (bo 4.2 to raczej sfera- za duży kaprys :D), a AEL to nie moja bajka.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 02.gru.2012 22:44:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Masz lepiej opisana historie serwisowa, niż niejedno auto serwisowane w ASO :)

Szkoda, ze srodek recaro nie jest w skorach, :)

A żeby sluzyla jak najdłużej :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 09:35:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Fajny opis, milo poczytac, ze ktos dba o auto i doklada kase do starego kibla :D , ktory odwdziecza sie bezproblemowa jazda. Oby sluzylo dlugo, bo juz ciezko znalesc dobrego a6c4.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 11:27:18 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Kliku napisał(a):
Fajny opis, milo poczytac, ze ktos dba o auto i doklada kase do starego kibla :D , ktory odwdziecza sie bezproblemowa jazda.

Kiedyś usłyszałem prawdę ludową: "Jak dbasz, tak masz" i tego się trzymam.

Niektórzy znają nas ze zlotów i wiedzą, że nie oszczędzam auta - Toruń, Wyrazów, ale jak coś trzeba naprawić to lepsze zamienniki lub ASO i nie czekam, aż się rozsypie tylko jak zdiagnozuje problem. Jedna uszkodzona część zazwyczaj powoduje psucie się innych i zamiast wymienić 1-2 musisz zrobić porządek z 4-6, a to już koszty. Jak koszty to jak najniższe i później trafiają się "igły" z allegro po super okazyjnych cenach.

Mimo worka pieniędzy wsadzonego w starego strucla nadal są rzeczy, które kwalifikują się do poprawy - poprawki lakiernicze i wycieki oleju. Dla mnie nie są priorytetowe, np drobne ryski na drzwiach od gałęzi, efekty zbieranie grzybów z samochodu, sesja zdjęciowa w plenerze, itp. Rysy są widoczne, ale nie są głębokie, próbowałem je potraktować pastą do niwelowania rys, ale to nie pomogło.
V6 wciągają olej 0.2-0.5l/1000km to taka utarta norma. U mnie jest w tych granicach, dodatkowo mam do wymiany uszczelniacz na rozrządzie -zrobię przy okazji wymiany rozrządu, wcześniej się nie kalkuluje. Przez korek oleju też coś ucieka, ale już dużo mniej niż kiedyś. Przeliczyłem sobie, że bardziej mi się opłaca dolewać olej niż zrobić generalny remont silnika, mechanik zaczął wyliczać co może się kwalifikować do wymiany i jakie mogą być koszty + to co popsują, a się nie przyznają.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 14:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2388
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
To taki poradnik jak unikać A6 C4... :): :):
Poza zakupem wpakowane prawie 24.000zł, i ciągle leje się olej i w zasadzie silnik do remontu...i buda do malowania...
Wybacz stary, ale obiektywnie rzecz ujmując twój samochód to porażka... :peace: :peace:

Samo życie, ja w starego transita 99r, wpakowałem blisko 12.000, mam zrobioną blacharkę, silnik, zawias i wydawałoby się, że już tylko niech pracuje.... to zdechła pompa wtryskowa i na sznurku z Poznania wracałem...kolejne 1500zł psu w dupę...

Ty masz najdroższe C4 w Pl,, ja najdroższego transita MK3... :diabel: :diabel:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 14:28:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Spoooro czytania :)

Te wydatki, to tak jakbym o swojej C5 czytał :) Ale to niestety studnia bez dnia :)

Szyberek masz?

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 14:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wiadomo, w Polsce ludzie wolą wylizane, wywoskowane igły zalane doktorkiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 16:43:04 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
myszon90 napisał(a):
...hmmm za quattro powinno być dużo więcej niż buziak... :diabel: :diabel:

Nie pamiętam co było dalej, dawno to było :)

myszon90 napisał(a):
Co ile km wymieniasz świece i przewody wn??
U mnie świece potrafią zrobić 150-200tkm, ja generalnie w ogóle ich nie wymieniam, chyba że już nie mają elektrod.. :mikolaj:

Jak czuję, że auto nie jedzie tak jak powinno. Jedną z przyczyn wymiany przewodów było to, że mi je spierd...lili w serwisie jak coś robili przy aucie. Narobiłbym dymu, ale był w to zamieszany mój brat, załatwił "zapasowe" przewody i jakoś im darowałem. Później i tak wymieniłem na kolejne nówki.

myszon90 napisał(a):
To taki poradnik jak unikać A6 C4... :): :):
Poza zakupem wpakowane prawie 24.000zł, i ciągle leje się olej i w zasadzie silnik do remontu...i buda do malowania...
Wybacz stary, ale obiektywnie rzecz ujmując twój samochód to porażka... :peace: :peace:

Wiesz, że nigdy nie liczyłem sumy, wolałem nie wiedzieć :)

myszon90 napisał(a):
Ty masz najdroższe C4 w Pl,, ja najdroższego transita MK3... :diabel: :diabel:

Nie jest z nami jeszcze tak źle. Znam takiego jednego, co wsadził 9 tys w zawias na częściach z ASO i sprzedał auto.
Jak to mówią: "Kto bogatemu zabroni" :)

jmm napisał(a):
Szyberek masz?

Nie mam. Szyber miałem w poprzednim aucie.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 17:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
szczerze? ja bym wymiękł w połowie drogi bo zwyczajnie szkoda by mi było pakować kasy w takiego starego paździerza, bo ani to klasyk, ani to sie jakoś rewelacyjnie nie prowadzi, osiągi też bez szału. Moim zdaniem utopiłes 24tys, kórych nie odzyskasz nigdy, mało tego. końca nie widać jeszcze :D.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 18:39:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
oprócz 4k za instalke i padniętej skrzyni biegów to same koszty serwisu starszego auta, niekótrzy tylko kupują i sprzedają nie wiedząc co to rozrząd i później mamy co mamy na aukcjach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 19:06:49 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
hubos21 napisał(a):
oprócz 4k za instalke i padniętej skrzyni biegów to same koszty serwisu starszego auta, niekótrzy tylko kupują i sprzedają nie wiedząc co to rozrząd i później mamy co mamy na aukcjach

Dokładnie.

Pamiętajcie, że to koszty doprowadzenia auta do stanu, w którym nie boję się wsiąść i zrobić trasę 600km. Przez 3 lata zrobiłem ponad 75tys km i tylko raz auto odmówiło posłuszeństwa. Tak jak napisałem w pierwszym poście, chciałem pokazać jakich kosztów mogą spodziewać się kupujący "igły" i pragnący z autem związać się na dłużej. Jakby się uprzeć można byłoby urwać jeszcze trochę z listy kosztów - nie wymieniać siedzeń, nie montować zegarów z AC/BC, nie naprawiać ezektora, przepustnicy, itp... Nie lubię jak przy skanowaniu vagiem pojawiają mi się błędy :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys
PostNapisane: 03.gru.2012 20:09:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
ps. ja kupiłem auto za 3000 zł wsadziłem jakieś 5000 i zrobiłem starym klekotem w 3 lata 200 000 km :) bezawaryjnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: