.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 21:25:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]POMPA VP 44
PostNapisane: 16.lut.2009 16:01:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2008 15:10:01
Posty: 50
Lokalizacja: gdansk
Dla zainteresowanych poniżej znajduje się opis działania układów wtryskowych z pompami typu VP29/30/44

Pompy typu VP29/30/44 posiadają sterownik, którego zadaniem jest właściwe w czasie sterownie zarówno dawką jak i kątem wtrysku. Po naprawie każda pompa VP wymaga sprawdzenia oraz ponownego zaprogramowania sterownika. Proces ten zwany kalibracją pompy pozwala uzyskać wymagane parametry dawki oraz kąta wtrysku. Dopiero po zaprogramowaniu sterownika pompa uzyskuje pełną sprawność zapewniającą uzyskanie właściwych parametrów pracy silnika oraz spełnienie normy spalin EURO 3 i EURO 4. Naprawa bez programowania powoduje zawyżone zużycie paliwa, spadek mocy a w skrajnych przypadkach może prowadzić do przegrzewania, czego konsekwencją jest uszkodzenia silnika.

Do sprawdzania oraz kalibracji pomp wtryskowych używana jest elektroniczna przystawka EPS 944 zapewniająca automatyzację procesu testowania pompy. W pompie nie ma już śrub regulacyjnych znanych z mechanicznych układów wtryskowych. Dzięki automatyzacji procesu kalibracja pompy odbywa się z uwzględnieniem wszystkich parametrów, ściśle zdefiniowanych przez producenta takich jak: dawka wtrysku, kąt wtrysku, prędkość obrotowa, ciśnienie, temperatura, czasy nastawiania, pauzowania i pomiaru. Komunikacja pomiędzy sterownikiem pomp a komputerem odbywa się za pomocą specjalnie do tego celu zaprojektowanych kart pomiarowych umieszczonych w komputerze. Dane do pomp zarówno Bosch jak i Zexel potrzebne do badania pomp oraz programowania sterowników po kalibracji umieszczone są na płytach CD-Testdata.

Dotychczasowe doświadczenia z napraw pomp VP pokazuje, że uszkodzenie pompy dotyczy najczęściej jednego z jej elementów:

* zużycie elementu hydraulicznego zwanego głowicą. Objawami uszkodzenia jest utrudniony rozruch oraz spadek mocy. Usunięcie usterki polega na wymianie zużytych elementów i zaprogramowania sterownika.
* uszkodzenie sterownika PSG w wyniku przegrzania silnika lub przepięć w układzie sterowania wymaga wymiany oraz zaprogramowania nowego sterownika. Układ hydrauliczny pompy w takim przypadku nie podlega wymianie.
* nieprawidłowy zapłon w wyniku rozszczelnienia się układu sterującego kątem wtrysku zwanego przestawiczem kąta. W tym przypadku sterownik PSG oraz głowica hydrauliczna jest sprawna. Należy natomiast wymienić tylko korpus i zaprogramować pompę.



Naprawy wtryskiwaczy, które mogą być również przyczyną niesprawności np. spadku mocy. W większości układów z pompą VP stosuje się wtryskiwacze dwusprężynowe. Zaleca się sprawdzenie wtryskiwaczy w każdym przypadku wystąpienia niesprawności systemu wtryskowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2010 12:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Odgrzeję kotleta, jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć, zatem jak dbać o pompę VP 44 aby długo posłużyła?

Rozumiem, że trzeba tankować dobrej jakości paliwo, które to zapewni właściwą pracę tłoczka i jego smarowanie, aby zapobiedz jego zatarciu. Ew. co jakiś czas uszlachetniacz paliwa xeramic itp.

Należy dbać o to aby silnik się nie przegrzewał.

Czy coś jeszcze?

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 07:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 23:07:50
Posty: 202
bojownik napisał(a):
Odgrzeję kotleta, jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć, zatem jak dbać o pompę VP 44 aby długo posłużyła?

Rozumiem, że trzeba tankować dobrej jakości paliwo, które to zapewni właściwą pracę tłoczka i jego smarowanie, aby zapobiedz jego zatarciu. Ew. co jakiś czas uszlachetniacz paliwa xeramic itp.

Należy dbać o to aby silnik się nie przegrzewał.

Czy coś jeszcze?


Witam,

Pompy VP44 wytrzymują ok 200.000 km (oczywiście przy normalnym paliwie i eksploatacji) - taką informację uzyskałem od człowieka z serwisu Boscha który naprawiał moją pompę.

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL]POMPA VP 44
PostNapisane: 05.gru.2012 22:41:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
a tak się podepnę chodzi o vp 44 nie w audi ale w oplu http://images37.fotosik.pl/1886/5367a9edb794f399med.jpg
tu mi przecieka diabelstwo
co się stanie jak odkręcę dekielek bo jest tam przestawiacz wtrysku z zaworem przestawiacza nie chcę czegoś spaprać
czy jest tam jakaś uszczelka pod tym dekielkiem którą się w miarę łatwo wymienia ?
niby jest jakiś schemat ale nie ma opisu co jest co http://obrazki.elektroda.pl/5433506600_1309717914.jpg

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: