.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 01:53:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 31.paź.2012 18:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Witam

Problem pojawiał się już co jakiś czas ale chce go rozwiązać a przy okazji zrobić mały poradnik dla innych. Otóż auto jeździ sprawnie nie, gaśnie nie faluje jest tylko jedno ale coś jest nie tak z ciśnieniem paliwa i jak postoi dłużej to czasem trzeba dłużej pokręcić a jak zapali chodzi nie równo. Wszystko co będzie napisane dotyczy praktycznie każdego auta z wtryskiem mechanicznym. Później postaram się wyedytować post i zostawić tylko konkrety

Dzisiaj to otworu pomiarowego w rozdzielaczu wpiąłem manometr made in. „JA” :D

Obrazek

włączyłem zapłoni i pokazało 3,5 bar, czyli książkowo jak w serwisówce

Obrazek

po odpaleniu ciśnienie jest 5.8bar i po paru sekundach dobija do równych 6bar, po zgaszeniu mam na zegarze 3,5bar
Obrazek

Po 3 godzinach postoju, ciśnienie na manometrze było 2,5bar, włączyłem zapłon, dobiło do 3,5bar auto odpaliło za pierwszym razem ale przez chwile nierówno chodziło później zaczeło się lekkie falowanie a na manometrze było cały czas tylko 3,5bar zgasiłem auto, zapaliłem jeszcze raz i było już 6bar i silnik chodził idealnie równo, teraz trzeba zlokalizować co jest przyczyną zbyt małego ciśnienia, aumulator ciśnienia podmieniałem jest bez zmian, przychodzi mi do głowy aby podmienić regulator ciśnienia albo, któryś wtrysk się przycina i puszcza paliwo do cylindra przez co spada ciśnienie, dlatego odkręce przewody od rozdzielacza a w ich miejsce przykręce krótkie zaślepione, później wepne manometr przed filtr paliwa bezpośrednio w rurkę od paliwa, filtr był zmieniany, jest Manna więc mało prawdopodobne żeby był trafiony. Czy za ten problem może odpowiadać pompa paliwa? Zazanczam, że później jak ciśnienie jest w normir auto jeździ jak powinno, nie szrpie, nie faluje nie gaśnie i spokojnie dokręca się do odcięcia, pompka jest ori Pierburga

EDIT:

Teraz wziąłem sobie do pomocy druga osobę i obserwowałem zegar i tak, gdy włącza się zapłon ciśnienie dochodzi na zegarze do 4,5bar cyknie coś w regulatorze ciśnienia i spada z powrotem na 3,5bar przy kręceniu jak auto nie chce zapalić wskazówki jest cały czas na 4,5bar jak zapali, spada na 3,5bar i silnik pracuje ale falują obroty, zgasze, włączam zapłon znowu dochodzi do 4,5bar i spada na 3,5bar, po odpaleniu jest 6bar, teraz już wiem, że albo regulator albo pompa

EDIT:

dzisiaj wpiąłem manometr bezpośrednio w przewód zasilania, przkręciłem zapłon 3,5bar, przekręciłem drugi było 5bar, trzeci raz i było 6,5ar, po 30 minutach spadło na 4,5bar, po 1,5h było dalej 4,5bar, po 5h jest 3,8bar i poczekam ile spadnie do rana, najciekawsze w tym wszystkim jest to, że gdy przyszedłem dzisiaj po kilkunastugodzinach postoju na manometrze podłączonym do rozdzielacza było 4,5 bar czyli ciśnienie przy którym z wtryskiwaczy leci już paliwo, więc chyba auto się zalewa

po jutrze wpinam dwa manometry, jeden w rozdzielacz a drugi przepływowo przed filtrem paliwa i będe obserwował ciśnienie z pompy i ciśnienie w rozdzielaczu

po 24h postoju ciśnienie w przewodzie doprowadzającym paliwo spadło do 3,5bar więc jes dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 10.lis.2012 13:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
ja mam podobny objaw, zamierzam odkrecic rozdzielacz paliwa i wyczyscic

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 10.lis.2012 14:44:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
podmienialem rozdzielacz i nic to nie dalo, w przeciagu tygodnia bede wszystko wiedział


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 10.lis.2012 14:53:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
podmienialem rozdzielacz i nic to nie dalo, w przeciagu tygodnia bede wszystko wiedział



skad wiesz ze nie wymieniles na brudny

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 10.lis.2012 15:27:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zastanawiam sie co chcesz tam czyscic jak tam caly czas jest benzyna, rozebralem sobie jeden rozdzielacz to wszystko jak nowe ani grama brudu a tloczek ma tak ciasne pasowanie, ze nie ma mozliwosci, zeby tam cos wpadło, sorry za polskie znaki piszę z tela, poźniej zrobię edit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 10.lis.2012 15:53:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
zastanawiam sie co chcesz tam czyscic jak tam caly czas jest benzyna, rozebralem sobie jeden rozdzielacz to wszystko jak nowe ani grama brudu a tloczek ma tak ciasne pasowanie, ze nie ma mozliwosci, zeby tam cos wpadło, sorry za polskie znaki piszę z tela, poźniej zrobię edit



poki nie przeczyscilem rozdzielacza, ktory lezy u mnie "zapasowo" na polce tez myslalem ze co tam sie moze ubrudzic a tym czasem wylecialo z niego troche paprochow, czyscilem go tym - http://www.sonax-polska.pl/p,sonax_olej ... 00,34.html - fajny srodek swoja droga

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.0 16V ACE] odpalanie, pompa paliwa, ciśnienie paliwa
PostNapisane: 07.gru.2012 13:12:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Przypadkiem w googlach znalazłem taki stary temat viewtopic.php?f=27&t=48466&start=20

Potwierdzi on to co zauważyłem, chodzi o to, że jednak chyba wtryski nie trzymają i jak wykapie z nich paliwo to mam w przewodach między rozdzielaczem a wtryskami powietrze bo i naturalnie spada ciśnienie paliwa na linii rozdzielacz-wtryskiwacz, jako, że mam akurat auto unieruchomione na 2-3 dni zrobię sobie jakiś przyrząd home made do sprawdzania wtryskiwaczy i posprawdzam jak będzie spadać ciśnienie na monometrze, kupiłem jeden nowy wtryskiwacz więc będę miał punkt odniesienia

EDIT:
założyłem nowe gniazda wtrysków ori, 3 komplety nowych oringów i podmieniłem wtryskiwacz, po nocy zimny pali na tyka, ciepły średnio, dzisiaj wpinałem manometr we wyjścia od wtrysków w rozdzielaczu i zapalałem auto, o dziwo silnik zapala i równo pracuje bez różnicy, który wtryskiwacz się odłączy, ciśnienie pracy na każdym wyjściu jest 6,2bar po wyłączeniu silnika spada na równe 4bar, idealnie jest tak samo na każdym z wyjść, jutro będę sprawdzał ile spadnie ciśnienie na każdym wyjściu po 10, 20 i 30 minutach, mam też na podmiankę pompę paliwa

EDIT:
Ciśnienie na wyjściu z rozdzielacza po 20 minutach spada do 3,6 bar czyli ciśnienie w rozdzielaczu się utrzymuje, podmieniłem pompę na inną nie było zmiany, jaki ciekawostkę podam, że zewnętrzna pompa z b3 16V podchodzi p&p w fabryczny kosz, wszystko jest sprawdzone pomierzone, jest w tak jak być powinno więc zostają wtryskiwacze, muszę sobie zrobić jakąś przejściówkę do mierzenia ciśnienia we wtryskiwaczach i zobaczyć czy trzymają czy nie, dodam, że objawy z odpalaniem są po postoju dłuższym niż 10-15minut i nie ważne czy silnik ma 20stopnii, 50 czy 80, jak już zapali to można gasić i zapalać do woli ale jak już zejdzie ciśnienie z wtrysków to lipa

EDIT:

problem odpalania rozwiązany w dniu dzisiejszym i tak jak wnioskowałem winę ponoszą wtryskiwacze, udało mi się kupić komplet 5szt z Audi 2.3 sprowadzonej z Niemiec nie jeżdżącej na gazie, odpala perfekto :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: