Zagor napisał(a):
Czyżby mimo wszystko braki trakcji Cię dopadły
Nie, na braki trakcji nie mogę narzekać. Szczerze powiedziawszy na nokianach, które ujeżdżam, o śliskim podłożu (gołoledź, śnieg) informuje mnie tylko kontrolka esp, którego ingerencji w większości przypadków nawet nie odczuwam.
Poza brakiem startu jak z procy nie ma wielkiej różnicy w jeździe do awd (no i "bączki" tylko na ręcznym).
Żona po ostatniej przejażdżce w charakterze kierowcy Amarokiem (przymarznięte błoto pośniegowe, gołoledź) stwierdziła iż w zimie z golfa nie rusza się do innego auta.
Ja z używania w ziemie Amaroka mam trochę inne niż ona doznania (fakt, iż trzeba pamiętać, że mamy z tyłu 60% niutona pod lekką dupą i można tyłkiem pozamiatać - ale przy rozsądnej prędkości jest całkowita kontrola nad warunkami atmosferycznymi, jak się przegnie to się esp załączy)
Wracając do meritum -
XDS włączyłem sobie z ciekawości, żeby sprawdzić czy jest prawdą to co piszą właściciele GTI, że z XDS (w stosunku do GTI mk.5) prowadzi się po śliskim prawie jak czteronapędowiec.
Z moich wrażeń różnica przy włączonym XDS jest taka, że na mokrym jak wchodziłem wcześniej zbyt szybko w łuk to było wrażenie, że auto neutralnie wyjeżdża na zewnątrz toru (czyli ani przodem, ani tyłem, tylko bokiem go wektor siły odśrodkowej wyciągał).
Teraz jest wrażenie jakby mnie coś dociskało na moim pasie w szybkim łuku. Minusem jest większy opór układu wspomagania w szybkich zakrętach (podejrzewam iż xds wpływa na jego wartość), ale może mi się tylko zdaje.
Pożyjemy, zobaczymy jak to działa, zawsze mogę w 5 minut wykodować.
Włączyłem z uwagi na to, że po prostu sprawdzałem, czy tą opcję da się zakodować. Niemożność zakodowanie tej opcji oznacza niemożność zainstalowania Park Assista w wersji 2.0 (i konieczność wymiany pompy abs na model, który ją obsługuje).
http://www.youtube.com/watch?v=EZC0ylcoJx4A planuje na wiosnę taki PA 2.0 sobie wymodzić (parę kabelków, włącznik, nowa centralka PA + 4 nowe czujniki)