.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 19:42:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 01.lut.2013 17:28:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Witam, wymieniłem dziś wtryski w swoim AHU na wtrsyki z AFNa. Czuć, że lepiej się zbiera z dołu, ciszej pracuje ale korekcje zmieniły się bardzo i to na gorsze.

Oto log na wtryskach z AFNa:
Log (0 - 001,013)

Dla porównania log na starych wtryskach:
Log (1 - 013,001,003)

Wtryski z AFNa przed montażem sprawdzałem na próbniku i otwierały się przy 190bar (aż sam się zdziwiłem) i nie lały.
Swoje dziś sprawdziłem na próbniku i 3szt otwierają się przy 180bar a jeden przy 170bar ale żaden nie lał. Najniższe ciśnienie otwarcia miał ten z czwartego cylindra.

Pryskałem wodą z mydłem na wtryski, żeby sprawdzić czy sprężenie nie dmucha spod wtrysku i z pierwszego wtrysku lekko dmuchało, dokręciłem i przestało ale korekcje bez zmian.

Teraz pytanie, mam 10dni na zwrot tych wtrysków, uważacie, że są słabe i lepiej oddać czy te korekcje nie są straszne i można tak śmiało jeździć? Dopowiem, że stare wtryski logowałem w lipcu i później sprawdzałem na początku zimy i były takie jak na logu. Nie dawno jak były mrozy dolałem 1l benzyny na 40l ropy, czy to może mieć taki wpływ na korekcje? Może to kwestia zimowego paliwa?

Pozdrawiam
Krzysiek

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 01.lut.2013 17:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2011 19:44:35
Posty: 52
Lokalizacja: Łódź
z tych logów wynika że 1 i 3 znacznie odbiega od wartości która tam powinna być, 2 mieści się w normie ale też nie wygląda to ładnie. Możne to być spowodowane za małą dawką paliwa która trafia do cylindra. Prawdopodobnie te wtryski się różnią od tych które miałeś zamontowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 01.lut.2013 18:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Wtryski różnią się od poprzednich bo w AHU mają mniejsze otworki, dlatego włożyłem z AFNa aby podnieść trochę moc, szczególnie że planuje chip. Ale to chyba nie powinno tak zmienić korekcji.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 01.lut.2013 21:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pojezdzij z 2 lub 3 dni i zrob logi .. jaki jest statyczny kat wtrysku

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 01.lut.2013 21:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Kąt wtrysku ustawiony na 58-60
To prawda, że wtryski mają się "ułożyć"?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 01.lut.2013 21:32:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
tak i tak bedzie sam jak włożyłem nowe dopiero po 2 dniach zaczeło to jedzic tak jak oczekiwałem

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 04.lut.2013 10:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Przejechałem 60km ale na razie zero poprawy jeśli chodzi o korekcje. Na zimnym są OK.

Powiedzcie mi, czy jeśli ktoś zmienił końcówkę w sterującym i teraz jest to wtryskiwacz w najlepszym stanie to mogłoby to powodować takie korekcje? Jak sprawdzałem na próbniku to każdy się otwierał przy 190 a sterujący delikatnie (2-3bar) nawet przekraczał tę wartość.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 04.lut.2013 17:28:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Podkladki miedzianie wymieniales przy zmianie wteyskiwaczy ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 04.lut.2013 19:39:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Wymieniałem wszystkie 4szt.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 04.lut.2013 21:46:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Krzycho napisał(a):
Przejechałem 60km ale na razie zero poprawy jeśli chodzi o korekcje. Na zimnym są OK.

Powiedzcie mi, czy jeśli ktoś zmienił końcówkę w sterującym i teraz jest to wtryskiwacz w najlepszym stanie to mogłoby to powodować takie korekcje? Jak sprawdzałem na próbniku to każdy się otwierał przy 190 a sterujący delikatnie (2-3bar) nawet przekraczał tę wartość.


pierwsze cisnienie jest mniej wazne ,najwazniejsze jest to drugie czyli 300 i jesli to masz słabo ustawionje to tak bedzie, jest tak naprawde niewiele firm w polsce które potrafią dobrze ustawić drugie cisnienie tak zeby sie nie rozjezdzało na poszczególnych wtryskiwaczach jesli rzonice sa rzedu 10 bar to jeszcze nie ma tragegi ale jak na jednym bedzie 270 a na drugim 300 czy 310 to juz jest problem co moze skutkowac takimi historiami jak u ciebie , głosna pracą silnika itp itd

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 13:30:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Mam obecnie przejechane na tych wtryskach 120km
zrobiłem dziś rano loga:
Log (0 - 013,001)
Jak widać sytuacja się nie poprawia, zaraz po zrobieniu logów pękł mi na dodatek wężyk przelewowy między 3cim a 4tym wtryskiem mimo, że zakładałem w październiku nowe. Dobrze, że miałem takiego wężyka w zapasie :D

Powiedzcie co Waszym zdaniem lepiej zrobić, oddać te wtryski czy jeździć i się nie przejmować? Może to kwestia zimowego paliwa? Silnik pracuje bez zarzutów poza tym, że gorący nie odpala jak powinien ale tak było i na poprzednich wtryskach.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 15:32:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
to moze jednak wtryski w kiepskim stanie sa

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 15:39:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Krzycho napisał(a):
Mam obecnie przejechane na tych wtryskach 120km
zrobiłem dziś rano loga:
Log (0 - 013,001)
Jak widać sytuacja się nie poprawia, zaraz po zrobieniu logów pękł mi na dodatek wężyk przelewowy między 3cim a 4tym wtryskiem mimo, że zakładałem w październiku nowe. Dobrze, że miałem takiego wężyka w zapasie :D

Powiedzcie co Waszym zdaniem lepiej zrobić, oddać te wtryski czy jeździć i się nie przejmować? Może to kwestia zimowego paliwa? Silnik pracuje bez zarzutów poza tym, że gorący nie odpala jak powinien ale tak było i na poprzednich wtryskach.

Skoro źle pali na gorącym a korekcje poleciały w górę to znak że nowe wtryski trzymają wysokie ciśnienie otwarcia a pompa jest już słabsza. Mechanizm korekcji działa tylko do 1500 rpm i nie ma żadnego wpływu na moc, więc o ile auto nie dymi i nie pali jak smok - znajdź sobie inszy problem....
Ustaw sobie ciut wyższą gramaturę przy użyciu młotka i klucza do ruszenia nastawnikiem i będzie cacy (nie będzie Cię denerwować odczyt w 013). Zresztą tak czy siak po zmianie wtryskiwaczy na większe powinieneś nieco skorygować gramaturę in plus (minus na odczytach).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 15:55:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Cytuj:
Ustaw sobie ciut wyższą gramaturę przy użyciu młotka i klucza do ruszenia nastawnikiem i będzie cacy (nie będzie Cię denerwować odczyt w 013). Zresztą tak czy siak po zmianie wtryskiwaczy na większe powinieneś nieco skorygować gramaturę in plus (minus na odczytach).


Na starych wtryskach miałem dawkę 2.8mg/R po założeniu wtrysków z AFNa Vag pokazał dawkę 2.0-2.2mg/R więc w adaptacjach w kanale 01 zmniejszyłem delikatnie wartość i dawka na Vagu zmniejszyła się na jak widać 2.6mg/R. Zmniejszyć tę dawkę jeszcze bardziej? Nie dymi za bardzo, przy normalnej jeździe praktycznie nie widać dymu.

Cytuj:
Skoro źle pali na gorącym a korekcje poleciały w górę to znak że nowe wtryski trzymają wysokie ciśnienie otwarcia a pompa jest już słabsza.

Nie mogę powiedzieć, że pali źle. Ale idealnie też nie jest, słychać że robi 2-3 obroty i jak już załapuje to coś jakby zagrzechocze, nagram któregoś dnia filmik i wrzucę to sami ocenicie skąd taki dźwięk.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 16:32:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zmniejszyłeś dawkę ...
Im mniej w 01 tym więcej paliwa.
Dolej paliwa i będzie lepiej. Poprawi się dynamika i odczyty w 01/013.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 16:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Do jakiej wartości w 001 zwiększyć dawkę?

Gdzieś widziałem na forum, że ludziom po zmianie wtrysków wartość w kanale 001 rośnie i zdziwiło mnie, że u mnie wartość spadła. Dlatego zmniejszyłem dawkę z 2.0 na 2.6mg/R

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 16:54:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kiedyś po zmianie pompy na AFN`owską bodaj w B5 avancie AHU ustawiłem 1,8 mg/suw i auto śmigało jak wściekłe a korekcje były miłe dla oka.
Niemniej każda pompa jest inna , więc pozostaje metoda empiryczna. Ważnym jest aby motor nie wpadał w notlauf.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 17:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Spalanie pozostało przy tej dawce akceptowalne?

Mi w lato na starych wtryskach palił w mieszanym cyklu 5,5l/100 w zimę 6-6.2l/100.
Na obecnych wtryskach nie mierzone.

Bałem się większej dawki ustawiać, żeby nie było problemów ze schodzeniem z obrotów itp ale skoro mówisz, że to bezpieczne to jutro zwiększę na około 2.0mg/R i zobaczymy jak z korekcjami będzie.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 17:02:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Spalanie to kwestia umiejętności operowania prawym kopytem.
Kolega po tym zabiegu spalał średnio 7,5/100 ale to auto nie miało lekko... :):

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 TDI AHU] Wysokie korekcje po zmianie wtryskiwaczy
PostNapisane: 06.lut.2013 17:13:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
7,5/100 to dla mnie już byłoby za dużo :|

Ja te wtryski wymieniłem bo, w duże mrozy miałem problemy z odpalaniem. Przy -12 palił na super a przy -17 musiałem kręcić 40s na 3 razy i zostawała czarna plama pod tłumikiem. Myślałem, że wtrysk któryś leje i od razu kupiłem większe. Niestety okazało, się ze stare nie leją a przyczyna leży gdzieś indziej ale nie wiem gdzie. Wyciągałem smok ze zbiornika i sitko czyste ale opaska na tym wężyku co jest przy smoku była luźna więc może to miało wpływ. Zawór zwrotny założony, powietrza nie widać, kąt ustawiony i podejrzenie padło na wtryski.

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: